تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۵
۰
plusresetminus
در دیدار مدیر کل کمیته امداد ا استاندار کرمان عنوان شد؛

400 میلیارد تومان برای احداث مسکن مددجویان کرمانی هزینه شده است

ناصر عسکری نژاد گفت: یک میلیارد و 700 میلیون تومان برای تعمیر مسکن مددجویان و 400 میلیارد تومان برای احداث مسکن مددجویان در استان طی این مدت هزینه شده است. 
400 میلیارد تومان برای احداث مسکن مددجویان کرمانی هزینه شده است

به گزارش "راه آرمان" ناصر عسکری نژاد مدیر کل کمیته امداد استان کرمان در دیدار با استاندار کرمان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این نهاد در شش ماهه نخست سال 1401 گفت: کمیته امداد مانند یک دولت کوچک در تمامی زمینه ها فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه 120 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند افزود: حدود 118 هزار خانوار از این تعداد خانوار تحت حمایت مستمری بگیر هستند و طی شش ماهه امسال 570 میلیارد تومان در قالب کمک معیشت به این خانواده ها مستمری پرداخت شده است.

عسکری نژاد از هزینه کرد 25 میلیارد تومان برای خرید 1290 سری جهیزیه برای زوج های تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان در شش ماهه امسال خبر داد و گفت: 12 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز طی این مدت برای تامین لوازم ضروری منزل 3744 خانوار هزینه شده است.

وی هم چنین از هزینه کرد دو میلیارد و 500 میلیون تومان برای اسکان موقت مددجویان و محرومانی که برای درمان و سایر امور به استان کرمان مسافرت کرده بودند توسط این نهاد در شش ماهه نخست امسال هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان در ادامه از پرداخت 56 میلیارد تومان وام ضروری تا سقف 50 میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق امداد ولایت برای کارگشایی و رفع مشکلات مددجویان و محرومان در شش ماهه امسال خبر داد و بیان کرد: 500 میلیون تومان نیز بابت حق بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار تحت حمایت توسط این نهاد طی این مدت پرداخت شده است.

وی ادامه داد: بیش از سه هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان هم اکنون حق بیمه تامین اجتماعی آن ها توسط این نهاد پرداخت می شود و سال گذشته 400 زن سرپرست خانوار که حق بیمه تامین اجتماعی آن ها توسط این نهاد پرداخت شده بود بازنشست و مستمری بگیر تامین اجتماعی شده اند.

عسکری نژاد از هزینه کرد 8 میلیارد و 700 میلیون تومان در زمینه امنیت غذایی مددجویان و ارتقاء شاخص های بهداشتی خانواده های تحت حمایت طی شش ماهه نخست سال 1401 خبر داد.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان در ادامه با بیان اینکه عمده کار این نهاد توانمندسازی مددجویان و محرومان است گفت: کاهش فقر و محرومیت را در قالب توانمندسازی مددجویان و محرومان دنبال می کنیم. 

وی ادامه داد: رسالتی که در افق سال 1404 به عنوان یک بال حمایتی دولت در بحث اقتصاد مقاومتی داریم تا کمک کنیم و همراه دولت باشیم و محرومیت زدایی به مصداق واقعی داشته باشیم تا خانواده ها بتوانند روی پای خود بایستند خدمات خوبی ارائه شده است که عمده آن در بحث اشتغال بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان از اختصاص 1250 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 16 و 32 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 18برای ایجاد 24 هزار و 50 فرصت شغلی به کمیته امداد استان کرمان در سال جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: 402 میلیارد تومان از این تسهیلات تاکنون برای اشتغال 4798 خانوار تحت حمایت جذب شده و خوشبختانه تاکنون 8263 فرصت شغلی توسط کمیته امداد استان کرمان ایجاد شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان از اختصاص 25 میلیارد تومان برای پایدار سازی طرح های اشتغال در شش ماهه امسال خبر داد و گفت: این اعتیار به منظور حمایت و پشتیبانی از طرح های اشتغال اختصاص داده است.

وی از هزینه کرد یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای آموزش کسب کار مددجدیبن در شش ماهه نخست امسال هزینه شده است. 

عسکری نژاد در ادامه از هزینه کرد یک میلیارد و 700 میلیون تومان برای تعمیر مسکن مددجویان و 400 میلیارد تومان برای احداث مسکن مددجویان در استان طی این مدت هزینه شده است. 

وی به راه اندازی سامانه امداد هوشمند در راستای تحقق دولت الکترونیک اشاره و بیان کرد: با راه اندازی این سامانه عمده خدمات این نهاد به صورت الکترونیکی ارائه می شود که این اقدام باعث کاهش نیروی انسانی و سرعت عمل در کار شده است. 

وی به بحث مشارکت های مردمی این نهاد اشاره و خاطر نشان کرد: قسمت عمده اعتبارات این نهاد از محل کمک های مردمی و خیرین است و طی شش ماهه امسال حامیان طرح اکرام و خیران بیش از 73 میلیارد تومان در حوزه اکرام ایتام و محسنین به فرزندان ایتام و خانواده های نیازمند کمک کرده اند.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان کرمان 8044 درخواست به کمیته امداد استان ارائه شد که 6534 مورد از درخواست های مردمی شناسایی و ثبت و اقدامات اولیه انجام شده و درخواست 2622 نفر از مراجعین نیز بررسی شده است.

وی در ادامه به همراهی و همکاری خوب استانداری کرمان در اشتغال و توانمندسازی مددجویان و محرومان اشاره و بیان کرد: در حوزه عمران و ساخت مسکن مددجویان نیاز به همراهی و همکاری مسئولان مربوطه داریم.

عسکری نژاد به راه اندازی مرکز نیکوکاری بشری به منظور حمایت از زوج های نابارور و خانواده های پر نوزاد اشاره کرد و گفت: برای حمایت از این خانواده‌ها نیازمند حمایت خیران و مسئولان هستیم.


انتهای پیام/طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcfj1dyjw6d0ca.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین