تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۵
۰
plusresetminus
در آستانه سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) ۱۶۰ نفر از اعضای هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار به کربلای معلی اعزام شدند.
کاروان ۱۶۰ نفره هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار به کربلا اعزام شد
به گزارش "راه آرمان" کاروان فرهنگی زیارتی عتبات عالیات کشور عراق از روستای ده زیار خاستگاه تعزیه کشور و استان کرمان شامل ۱۶۰ نفر از اعضای هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) اعزام شد.

ثارالله انکوتی مسئول اجرایی هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار اظهار داشت: این کاروان برای شرکت در مراسم عزاداری ویژه ایام عزاداری و سوگواری سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) به عراق اعزام می‌شود.
وی با بیان اینکه کار ثبت نام از زائران از دو ماه پیش آغاز شده و بیش از ۱۶۰ نفر ثبت نام کردند گفت: هشتم ربیع الاول مصادف با سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت امام زمان (عج) است که به یاری خداوند و عنایت اهلبیت در این ایام در کربلای معلی هستیم.


وی با اشاره به اینکه اجرای مراسم تعزیه خوانی در کربلای معلی از دیگر برنامه‌های این کاروان است افزود: تعدادی از هنرمندان شبیه خوان همراه کاروان هستند که مجالس تعزیه را در جوار مرقد مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را اجرا می‌کنند.
انکوتی با بیان اینکه گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار از گروه‌های فعال تعزیه در استان کرمان است که در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی اجرای برنامه دارد یادآور شد: سالیانه در قالب هیئت اردوهای فرهنگی زیارتی مشهد مقدس و کربلای معلی برگزار می‌شود که با استقبال بسیار خوب مردم و اعضای هیئت روبه‌رو شده است.


وی با اشاره به اینکه سفرهای زیارتی به‌گونه‌ای برنامه ریزی می‌شود که هزینه زیادی نداشته و اقشار کم‌درآمد هم بتوانند از زیارت مرقد مطهر ائمه اطهار (س) بهره‌مند شوند تصریح کرد: حدود ۴۰ نفر از اعضای این کاروان زائر اولی کربلای معلی و نجف اشرف حرم مطهر حضرت امیرالمومنین علی (ع) هستند.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdchkwnz-23ni6d.tft2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین