تاریخ انتشار :جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۷
۰
plusresetminus
حجت الاسلام حمید بامری گفت: دشمن بداند که جبهه مقاومت در منطقه با بانیان این ماجرا تسویه‌ حساب خواهد کرد، بانیان فتنه‌ها یکدیگر را لعنت کنند که چرا ایران را وادار به انتقام کردن به‌زودی صدای لعنت از تل‌آویو، ریاض و برخی مقرهای آمریکایی شنیده خواهد شد همچنان که در پایگاه‌ های منهدم‌ شده‌ تروریست‌های تجزیه‌ طلب شنیده می‌شود.
به زودی صدای ضجه های دشمنان از انتقام جبهه مقاومت را خواهیم شنید/ اقتدار ما در وحدت تشیع و اهل سنت است
به گزارش " راه آرمان " آيين عبادي سياسي نمازجمعه اين هفته در سراسر استان كرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه ها را در ادامه مي خوانيم؛


خطیب جمعه کرمان؛ اعتراضات و انتقادات همیشه هست، اما اعتراض با اغتشاشات فرق می‌کند


حجت الاسلام مهدی عرب پور با تبریک آغاز امامت امام زمان هفته وحدت و هفته نیروی انتظامی و فراجا گفت: از فرماندهی انتظامی استان و تمام کارکنان پلیس تشکر می‌کنیم دو، سه دفعه ای است که کشور به وسیله دشمنان این مرزو بوم دچار یکسری از تنش‌های جزئ بوده است که باید برخی از نکات و انتظارات مطرح شود تا ماشاهد اینگونه حرکت‌ها به لحاظ آسیب زدن به اموال مردم و گرفتن وقت نیرو‌ها نباشیم.

وی گفت: دشمن درصد است که زهر خودش را بریزد، اما آگاهی در برخی از موارد می‌تواند جلو این فتنه را بگیرد رهبرمعظم انقلاب تحلیل بسیار جامعی داشتند در خصوص این صحنه‌ها نکته اول طراحی این نقشه‌ها توسط دشمنان است و درراس آن استکبار جهانی سردمداران آمریکا است آن‌ها طراحی می‌کنند با عوامل داخلی نقشه‌های خود را اجرایی می‌کنندبه فرموده قران دشمنان با اسلام دشمن هستند پول خود را خرج می‌کنندتا ضربه بزنند.

خطیب موقت جمعه کرمان افزود: شبکه‌های ماهواره‌ای را فعال و در فضای مجازی هجمه راه افتاد ، این افراد سلطنت طلب‌ها و منافقین هستند که فقط قصد براندازی این نظام را دارند، گروه‌های دیگر تجزیه طلب‌ها در شرق و غرب کشور هستند و صحنه گردانند و تعدادی از فرقه‌های دیگر هستند که به این‌ها کمک می‌کنند و حساب این افراد با مسئولان امنیتی کشور است و قوه قضاییه باید با این افراد برخورد کند.

وی تصریح کرد: اما تعدادی دیگر جوانان‌های در سن پایین هستند که اطلاعات دقیقی از نظام و انقلاب ندارند و فقط در لشکر آدم‌های دیگر هستند بهانه برای اغتشاش زیاد بوده است از جمله مرگ دختر جوان که علت آن هنوز دردست بررسی است و تاوقتی چیزی روشن نشده، نباید موضع گرفت حمله به ارزش‌های اسلام قران حجاب و حمله به نیرو‌های انتظامی برنامه‌های دشمن است که می‌خواهد اغتشاشات را ادامه دهند.

خطیب موقت کرمان افزود: اعتراضات و انتقادات همیشه هست، اما اعتراض با اغتشاشات فرق می‌کند در اعتراضات تفنگ در دست کسی نیست، ولی در زاهدان ببینید به بهانه اعتراض با سلاح سرد و گرم چندین نفر ازدست رفتند که همگی طرح و نقشه‌های دشمن بود که قطعا با مجازات دستگاه قضایی رو به رو می شوند.

وی گفت: چرا این افراد آزادی را بابرهنگی مقایسه می‌کنند کسی که خودش را برهنه می‌کند دنبال آزادی نیست این افراد نیت‌های ننگ دیگری دارند و مردم آگاه با حمایت از ارزش‌ها بااین افراد همراه نشدند .

حجت الاسلام عرب پور از سخت کوشی نیرو‌های امینی و به خصوص نیروی انتظامی تشکر کرد و گفت: جوانان ما فطرت پاکی دارند و دشمن به این افراد دروغ گفته و اهمیت جهاد تببین ضروری است زیرا فضای مجازی افسار گسیخته مزاحم زندگی مردم است .

وی از نمایندگان و مسئولان خواست تدابیر لازم در کنار خوبی‌های فضای مجازی در خصوص آسیب‌ها فضای مجازی را اجرایی کنند.

 

خطیب جمعه عنبر آباد؛ دشمنان بدانند که دهه هفتادی ها میدان‌ دار و دهه هشتادی ها نیز پیاده‌ نظام‌های سپاه امام‌ زمان (عج) اند


حجت الاسلام حمید بامری خطیب جمعه شهرستان عنبر آباد در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سخنرانی مقام‌ معظم رهبری در مراسم دانش‌آموختگان دانشگاه‌های افسری، گفت:حکیم فرزانه انقلاب در این سخنرانی به‌ صراحت و روشنی اصل و فرع ماجرای اخیر را از هم جدا کردند.
 
خطیب جمعه عنبر آباد افزود: اصل خواسته دشمنان، مخالفان، معاندان و شیاطین در راه‌اندازی فتنه‌ها، تقابل با بنیان ایران قوی است.
 
وی بیان کرد: هدف فتنه گران نابودی ایران قوی است نه‌ فقط صرفا جمهوری اسلامی، آنها با ایران قوی، مستقل و آباد مخالف هستند و پشت صحنه این ماجرا آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
 
حجت الاسلام بامری ابراز کرد: آنچه که در داخل رقم می‌خورد ناشی از هیجان جاهلی و مزدوری جریان نفاق است و در این‌ میان خط‌ قرمز  امنیت، مردم است که در هیچ شرایطی جای مسامحه وجود ندارد.
 
خطیب جمعه عنبرآباد ادامه داد:‌ حجاب، گشت ارشاد، حادثه فوت مرحومه امینی و سایر مسائل موضوعات فرعی این ماجرا است.
 
وی خاطرنشان کرد: نوع نگاه مقام معظم رهبری به این ماجرا، نشانه تفکر راهبردی ایشان است که با اشرافیت کامل نسبت‌ به صحنه، حوادث مهندسی شده، فرصت انشقاق، گسل سازی دو قطبی و نارضایتی اجتماعی را از بیگانه سلب و یا کم‌رنگ کرده و با فرعی خواندن عوامل داخلی ناآرامی‌ها، تمام توجه را به سمت دشمن خارجی جلب می‌کند.
 
حجت الاسلام بامری تصریح کرد: کلیه حوادثی که در بطن و متن جمهوری اسلامی رخ می‌دهد تمرین و رزمایش جبهه انقلاب برای نقش‌آفرینی مقتدرانه و کارآمد جبهه حق در عصر ظهور است.
 
امام جمعه عنبرآباد تاکید کرد: دشمن باید بداند که نمی‌تواند با رویای ایجاد شکاف میان نسلی در جبهه انقلاب پروژه به زانو درآوردن نظام اسلامی را به انجام برساند.
 
وی با اشاره به این که این انقلاب پویا است، اضافه کرد: سازماندهی بین‌ نسلی جبهه انقلاب یک حقیقت عینی و میدانی است همان‌طوری که دهه‌ چهل و دهه‌ پنجاه از پیشکسوت‌ و دهه شصتی‌ها میدان‌داران و فرماندهان میدانی این جبهه هستند.
 

حجت الاسلام بامری ابراز کرد: دشمنان بدانند که دهه هفتادی ها میدان‌ دار و دهه هشتادی ها نیز پیاده‌ نظام‌های سپاه امام‌ زمان (عج) بوده و حتی دهه نودی ها نیروی احتیاط این جبهه مقتدر هستند که در حال ورود به این میدان رزمند.
 
خطیب جمعه عنبرآباد ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، بیان کرد: این نیروهای خدوم مجاهدان فی‌ سبیل‌الله و پاسدار ارزش‌های اسلامی و انقلابی هستند.
 
وی نیروی انتظامی را مظهر امنیت و اقتدار کشور دانست و افزود: توطئه امروز دشمن بر علیه نیروی انتظامی به این دلیل است که می‌خواهد اقتدار و امنیت کشور را تضعیف کند.
 
حجت الاسلام بامری تصریح کرد: ایجاد امنیت فردی، اجتماعی، اخلاقی، روحی و روانی در جامعه از مهم‌ترین مسئولیت‌های نیروی انتظامی است و ما امنیت، آرامش و ثبات جامعه خود را مدیون مجاهدت‌های این عزیزان می‌دانیم.
 
امام جمعه عنبرآباد اظهار کرد: ایران قوی و قدرتمند خار چشم رژیم‌های یاغی همچون آمریکا، اسرائیل و انگلیس است به همین منظور آنها تجزیه و تحلیل قدرت ایران قوی را در دستور کار خود قرار داده اند.
 
وی ادامه داد: آشوبگران با سرعت به سراغ شرارت، آتش‌ افروزی و اقدامات خشن رفتند و غرب به تحریف واقعیت ایران قوی در نگاه ناظران جهانی نیاز دارد و با این روش به‌ دنبال این است که از اثرگذاری منحصر به‌ فرد ایران در معادلات جهانی بکاهد.
 
حجت الاسلام بامری تاکید کرد: سیاستمداران ارشد غربی‌ بارها در سال‌های اخیر تکرار کردند که پروژه قرن جدید آمریکایی در میدان عمل جای خود را به قرن جدید آسیایی داده‌ است.
 
خطیب جمعه عنبرآباد اضافه کرد: در این‌ میان مقاومت ایران توانسته به قدرت‌هایی همچون چین و روسیه جرات نقش‌آفرینی بیشتر در تغییر معادلات جهانی را دهد.
 
وی ابراز کرد: تلاش برای ایجاد ناامنی خشونت بار در ایران، رفتار از سر درماندگی و استیصال غرب است تا شاید به‌ زور حقه‌های رسانه‌ای و با به خیابان آوردن چند هزار نفر در خیابان مردم ربایی کند.
 
حجت الاسلام بامری اظهار کرد: آنها سعی داشتند اشرار جنایتکار یا برخی عناصر فریب‌ خورده را به‌ جای یک ملت ۸۵ میلیونی و یا پایتخت ۸ میلیون نفری جا بزنند و تصور ایران ضعیف را به‌ جای ایران قوی بنشانند.
 
امام جمعه عنبرآباد تاکید کرد: با شکست فاحش نقشه‌های دشمن و تودهنی خوردن از ملت ۸۵ میلیونی ایران باید سر مار را در آن‌ سوی مرزها کوبید آنگاه این هیجانات هم تمام  و برچیده می‌شود.
 
وی تصریح کرد: دشمن بداند که جبهه مقاومت در منطقه با بانیان این ماجرا تسویه‌ حساب خواهد کرد، بانیان فتنه‌ها یکدیگر را لعنت کنند که چرا ایران را وادار به انتقام کردن به‌زودی صدای لعنت از تل‌آویو، ریاض و برخی مقرهای آمریکایی شنیده خواهد شد همچنان که در پایگاه‌ های منهدم‌رشده‌ تروریست‌های تجزیه‌ طلب شنیده می‌شود.
 
حجت الاسلام بامری با اشاره به استاندار به شهرستان عنبرآباد، عنوان کرد: این شهرستان یکی از مناطقی است که الحمدالله ظرفیت‌های بسیار بزرگی از جمله ظرفیت معادن را در دل خود جای داده‌ که این ظرفیت عظیم باید بهره‌برداری شود.
 
خطیب جمعه عنبرآباد ضمن تشکر از حضور و پیگیری استاندار و دیگر مسئولین، ادامه داد: مطالبه ما این است که هر چه سریع تر از ظرفیت عظیم معادن بهره برداری شود زیرا به ثمر نشستن و بهره‌برداری از این معادن نقش اساسی در رشد، توسعه پایدار منطقه و اشتغال دارد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: این ظرفیت در سال های گذشته مورد غفلت واقع شده اما اکنون اقدامات خوبی دارد انجام میشود و امیدواریم که با پیگیری ها این مهم محقق شود.

خطیب جمعه فاریاب؛ اهانت کنندگان به نیرو های نظامی و مسلح، در واقع به امنیت کشور اهانت می کنند


حجت الاسلام عباس گروهی ابتدا ضمن تبریک بمناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: کسانی که ناجوانمردانه به سپاه ،بسیج ،ارتش و نیروی انتظامی اهانت و تهمت می زنند در واقع به امنیت کشور اهانت می کنند این را همه مردم می دانند.

خطیب نماز جمعه فاریاب بیان کرد: معظم له اشاره بسیار مهمی فرمودند،امتیاز کشور ما این است که امنیتش امنیت درون زاست ،یعنی امنیت ما را نیروی انتظامی ،سپاه ،ارتش و سربازان گمنام خودمان بوجود آورده اند نه آمریکا ،انگلیس و کشورهای دیگر ،این افتخار است که هم امنیت کشور خودمان را تامین می کنیم و هم امنیت مسلمانان جهان از جمله عراق ،سوریه لبنان و.....را تامین کرده و خواهیم کرد.

امام جمعه فاریاب مطرح کرد:تک تک ما باید قدر دان نیروهای مسلح مان باشیم ،اینها جان خود را کف دست گرفته اند برای امنیت کشور و همه مردم تا پای جان ایستاده اند.

حجت الاسلام گروهی بیان کرد :اگر می‌خواهیم بدانیم امنیت چیست ،کافی است پا را خارج از کشور بگذاریم آن وقت می دانیم امنیت یعنی چه ،این همه خباثت و فتنه در سالهای اخیر و در این چهل و سه سال به گونه های مختلف بوده است، اگر همین نیروهای خدوم مسلح نبودند امنیت به این گونه نبود.

امام جمعه فاریاب به موضوع سوخت و خطبه گذشته اشاره کرد و گفت:این هفته وضعیت سوخت شهرستان به تناسب بهتر از قبل بوده و سهیمه سوخت افزایش یافته است و به جرات میتوان گفت در هفته گذشته قاچاق بنزین به صفر رسید .


خطیب نماز جمعه فاریاب افزود: از همه نیروهای خدوم انتظامی در شهرستان تشکر می کنیم ،قدردان همه ی این عزیزان هستیم .

امام جمعه فاریاب  در پایان خاطر نشان کرد:  به همه ی آنها که خباثت می کنند هشدار می دهیم و بدانند که همه ی آنها رصد خواهند شد و به موقع با آنها برخورد خواهد شد و این آرزو را به گور ببرند که بتوانند به مملکت اسلامی ضربه بزنند.

امام جمعه زرند؛از آرزوهای ما وحدت و یکپارچگی اهل تشیع و سنت است زیرا اقتدار آفرین است

حجت الاسلام مهدی شجاعی امام جمعه زرند در خطبه های نماز جمعه این هفته زرند، گفت : در این ایامی که قرار داریم با سه مناسبت فرخنده و مبارک مواجه هستیم، اولین مناسبت فرخنده ای که پشت سر گذاشتیم آغاز امامت امام عصر "عج" بود.

وی ادامه داد: دوران امامت امام عصر "عج" و عصر غیبت یک فصل جدیدی در تاریخ شیعه است به واسطه اینکه پس از دوران طولانیه ظهور انبیا و اولیا الهی در بین مردم و ارتباط مستقیم آنها با جامعه بشریت،این ارتباط مستقیم و بدون واسطه تمام می‌شود ویک عصر جدید تحت عنوان دوران غیبت شروع می شود که عصر امتحان مؤمنین است تا ولایت مداری و ثبات قدمشان را در راه امامت اثبات کنند.

خطیب جمعه افزود: دوران غیبت امام زمان "عج" به دلیل امتحانات الهی و اثبات مؤمنین واقعی و وجود فتنه های بسیار به عصر فتنه مشهور شده است


امام  جمعه زرند با توجه به روایت نبی اکرم "ص" افزود: در ایام پایانی عمر دنیا و نزدیکی به قیامت زنانی پدیدار می‌شوند که کشف حجاب را با تبرج همراه کرده اند در حقیقت این زنان از دین خارج شده و به فتنه ها داخل شده اند که یکی از شاخص های فتنه های اخیر کشور ما نیز مشهود است، که با درایت مسئولین امر کشور و بیانات گوهر بار مقام معظم رهبري "مد ظله" رو به پایان اسا ، حضور زنان بی بصیرت و بعضا جاهلانه و حتی با غرض در میدان فتنه در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی به اسم دفاع از حقوق یک زن و با شعار "زن ، زندگی ،ازادی" توهمی بیش نیست.

حجت الاسلام شجاعی در ادامه گفت : قطعا با توجه بررسی مفهوم این شعار درمی‌یابیم دقیقا نقطه مقابل حیات و زندگیست دقیقا نقطه مقابل آزادی است چه کسانی امروز دارند این شعار ها رو به دختران جامعه ما القا می‌کنند؟ این شعارها از کجا نشأت گرفته است ؟

وی با اشاره به حجاب بانوان محجبه کشورمان افزود: امروزه بانوان محجبه کشور در بیشتر مسائل حضور فعال و پررنگی دارند از تحصیل در دانشگاه ها تا در عرصه ورزشی، فرهنگی...امروز بالاترین رتبه های ورزشی از آنِ بانوان محجبه کشورمان است، با این توصیف آیا نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل بانوان ایستاده است؟

خطیب نماز جمعه زرند با ادامه روایت نبی اکرم "ص" اینچنین گفت : از ویژگی های این زنان میل به شهوت ها دارند و در جهنم جاودانه خواهند ماند و گروه جهنم جاودانه از محدود عذاب‌هاست که افراد در فتنه از این گروه ها هستند که میدان دار این عرصه هستند.

حجت الاسلام شجاعی با اشاره به مناسبت دوم ضمن عرض تبریک و تهنیت گفت :جا دارد هفته نیروی انتظامی را خدمت مدافعان امنیت این کشور و سربازان سرافراز رهبری تبریک عرض کنیم و این ایام فرصت خوبیست که تبریک و تهنیت عرض کنیم و قدردان زحمات این نیروهای خدوم باشیم.

وی درپایان به ذکر مناسبت سوم دراین ایام، خاطر نشان کرد: جا دارد پیشاپیش تبریک عرض کنیم هفته وحدت را ، که آغاز گر وحدت شیعه و سنی است از آرزوهای ما وحدت و یکپارچگی اهل تشیع و سنت است که با وحدت و اقتدار خود در برابر استکبار و دشمنی ایستادگی کنند.
 

خطیب جمعه ریگان؛وحدت و برادری تنها ضامن استقلال سرزمین های اسلامی است


نمازجمعه این هفته ی شهرستان ریگان به امامت حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضازاده برای اهل تشیع  برگزار شد.

رضازاده با اشاره به اینکه هفته وحدت را در پیش داریم گفت: وحدت به عنوان یکی از مهمترین ارکان پیشرفت اجتماعی مکتب انسان است.

وی با اشاره به اینکه ما در تاریخ ایران نمونه هایی داریم که در مباحث مختلف ، وحدت باعث پیروزی امت اسلام و ملت ایران شده است و به نهضت تنباکو اشاره کرد.

خطیب جمعه شهرستان گفت: عامل پیروزی در انقلاب اسلامی جمهوری و جنگ تحمیلی ،وحدت میان مردم بوده است.

وی همچنین به سخنان امام عظیم و شان اشاره کرد و گفت: وحدت و برادری تنها ضامن استقلال سرزمین های اسلامی است،تعداد یازده هزار شهید اهل تسنن از اول انقلاب تا به امروز فدای اسلام شده اند.

او با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دانشگاه فراجا گفت: دعوا برسر بی حجاب و باحجاب نیست دعوا بر سر اصل نظام و اقتدار جمهوری اسلامي است.

همچنین بیان کرد: هفته ی فراجا است و فرماندهی انتظامی و پرسنل وظیفه شناس نیروی انتظامی امروز حضور دارند،حضرت آقا در سخنرانی خود فرمودند در حوادث اخير بیش از همه به سازمان انتظامی کشور ظلم شده است،به بسیج و مردم ظلم شد.

امام جمعه اهل تشیع شهرستان ریگان گفت: ما مردم ریگان و خادم این مردم از همین تریبون مقدس نماز جمعه شهرستان اعلام میکنیم قدردان نیروی انتظامی شهرستان خود هستیم و نمی‌گذاریم نیروی انتظامی در شهر و منطقه ی ما مظلوم واقع شود.


امام جمعه اهل تسنن ریگان؛ کشور ما ناموس ما است و ما کشور خود را به اجانب و بیگانه نمی‌فروشیم


مولوی دلشاد نارویی امام جمعه اهل سنت شهرستان ریگان در خطبه های نماز جمعه ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی زاهدان، اظهار کرد: در این حادثه شهید هاشمی نژاد از نیروی های امنیتی به شهادت رسید و بنده به خانواده این شهید تسلیت عرض می‌کنم.

دلشاد با بیان اینکه ما بلوچ ها برای دفاع از کشور همیشه آماده ایم، افزود: کشور ما ناموس ما است و ما کشور خود را به اجانب و بیگانه نمی‌فروشیم.

وی تصریح کرد: اگر کسی به مقام معظم رهبری، برادران سبز پوش ما، نیروی های امنیتی و سربازان گمنام بی احترامی کند ما آماده جانفشانی هستیم و نمی گذاریم بیگانگان از این فرصت سوء استفاده کنند.

 

امام جمعه کوهبنان؛ حفظ وحدت بین مردم و‌ مسئولین سبب نزول رحمت الهی می شود


همزمان با هفته نیروی انتظامی نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام مرتضی جعفری با حضور جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی در مسجد جامع واقع در محله کوهبنان برگزار شد.

امام جمعه کوهبنان ابراز داشت:آغاز هفته وحدت را در پیش داریم که با ولادت نبی مکرم اسلام(ص) آغاز می شود همواره باید وحدت بین اقشار مختلف ، وحدت بین مردم و‌ مسئولین حفظ شود تا شاهد رحمت الهی باشیم.

حجت الاسلام مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی‌ با استناد به کلام امام حسن عسکری (ع) گفت: انسان مومن باید صداقت و راستگویی ، امانتداری ، خوش رفتاری با همسایگان ، عیادت بیماران ، حضور در تشیع جنازه اموات ، ادای حقوق دیگران و پارسایی را پیشه کار خود قرار دهد.

حجت الاسلام جعفری تاکید کرد: آغاز امامت حضرت ولی (عج) را تبریک می گویم در عصر غیبت باید مرتب به یاد آن حضرت باشیم با یاد آن حضرت زندگی کنیم و امید به آینده داشته باشیم ، همواره برای ظهور آن حضرت دعا کنیم و صدقه بدهیم.

امام‌ جمعه کوهبنان افزود: در هفته فراجا قرار داریم که جا دارد این هفته را به نیروهای انتظامی شهرستان کوهبنان تبریک بگوییم در حالی که حفظ امنیت درون کشور بر عهده انتظامی است.

امام جمعه کوهبنان ابراز داشت: عقیده به اسلام ، قران و ولایت ، دفاع از حریم اسلام ، با برنامه بودن ، عملیاتی بودن و در صحنه حضور داشتن ، تحت امر مدیریت ولی فقیه بودن از ارکان موفقیت نیروی انتظامی است.

وی تصریح نمود: نیروی انتظامی همواره در خط مقدم و برای برقراری امنیت و آرامش جان برکف است که تاکنون شهدای فراوانی در این راه تقدیم کرده است.

خطیب جمعه کوهبنان یادآور شد:سالروز ازدواج رسول گرامی اسلام(ص) و حضرت خدیجه (س) را در پیش داریم سلامت جسم و روح ، مکمل بودن زوجین ، تحت پوشش قرار دادن هم از ویژگی های ازدواج سالم و پایدار است .
حجت الاسلام جعفری ادامه داد: زمان بارش باران ، زمان نگاه کردن فرزند به چهره پدر و مادر ، زمان باز شدن درب خانه خدا ، زمان برپایی عقد زوجین درهای رحمت الهی گشوده می شود.

امام جمعه کوهبنان ابراز داشت:آغاز هفته وحدت را در پیش داریم که با ولادت نبی مکرم اسلام(ص) آغاز می شود همواره باید وحدت بین اقشار مختلف ، وحدت بین مردم و‌ مسئولین حفظ شود تا شاهد رحمت الهی باشیم.
 

امام جمعه جیرفت؛ دشمن از سپاه، بسیج و نیروی انتظامی بغض و کینه دارند


حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گفت: نیروی انتظامی ایران الگویی برای سایر کشورها است و دشمن از سپاه، بسیج و نیروی انتظامی بغض و کینه دارند.

امام جمعه جیرفت افزود: در حوادث اخیر نیروی انتظامی و مردم مظلوم واقع شده است، علت مدارای نیروی انتظامی، این بود که انسانهای بیگناه آسیب نبیند ولی نیروی انتظامی، بسیار قوی و کارآمد است.

خطیب نمازجمعه جیرفت بیان کرد: تعرض به مسجد و آتش زدن پرچم ایران، مصداق اغتشاش بوده که اغتشاش خط قرمز نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی است.

خطیب نمازجمعه جیرفت بیان کرد: حضور اخیر رهبری در دانشگاه، این پیام را به دشمنان دارد که درمورد ایشان شایعه نکنید و ایشان از سلامت کامل برخوردار است و تمام نقشه های دشمن را نقش بر آب خواهند کرد.

وی عنوان کرد: رهبری در این سخنرانی حق مطالب را بیان فرمودند که اولاً مرگ دختر جوان، یک بهانه بود و دشمن آماده بود که همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در مهر ماه در کشور آشوب ایجاد کند و اما آنها در این حادثه، زودتر از موعد دست به فتنه زدند.

حجت الاسلام تارم اظهار داشت: رهبری فرمودند که در تمام جهان، در اعتراض و آشوبهایی که برپا می‌شود آیا کسی سراغ دارد از سایر کشورها، از آن آن معترضین حمایت کنند اما اینجا این اتفاق افتاد که آمریکا و صهیونیست با تمام توان از اعتراضات ایران حمایت کردند و آنها به دنبال سو استفاده از این حوادث برای پیشبرد اهداف خودشان بودند.

امام جمعه جیرفت مطرح کرد: رهبری فرمودند که در حوادث اخیر برخی اغفال شدند و به خیابان‌ها آمدند که حساب آنها با فتنه گران فرق دارد.

وی تصریح کرد: طی دو سالی که به دلیل همه‌گیری کرونا، آموزش مجازی در مدارس و دانشگاه بود، این آموزش مجازی، زمینه ساز حوادث اخیر است و در بسیاری از کشورهای غربی در دوران کرونا، آموزش ابتدایی را حضوری داشتند.

حجت الاسلام میثم تارم گفت: امام علی (ع) در حکمت ۲۹۸ نهج‌البلاغه به حسابگری نفس و عبرت اشاره دارند که کسی حسابگر نفس خودش باشد، سود خواهد برد، همانطوری که در مسائل مادی انسانهای حسابگر، سود می‌برند و افراد بدون حسابگری، دچار خسران خواهند شد، پس در امور معنوی هم بدین نحو است.

امام جمعه جیرفت افزود: در آیات قرآن، تفکر را از عبادات ۷۰ سال بالاتر دانستند زیرا تفکر، زمینه محاسبه را فراهم می‌کند و انسان با فکر و اندیشه به اعمال خودش رسیدگی می‌کند و نتیجه محاسبه نفس، پر سود است.

خطیب نمازجمعه جیرفت بیان کرد: در نقطه مقابل، کسی که از محاسبه غفلت کند، قطعاً دچار ضرر و زیان خواهد شد.

وی عنوان کرد: کسی که از خدا خوف داشته باشد، ایمن خواهد بود و همچنین کسی که عبرت گیرد، بینا و بصیر می‌شود و کسی که بینا و بصیر شود، حقائق را می‌فهمد و کسی که حقائق را بفهمد، عبرت می‌گیرد.

حجت الاسلام تارم اظهار داشت: یکی از عبرت هایی که از حوادث اخیر باید بگیریم، توجه به آیات قرآن است و قرآن می‌فرماید؛ ای کسانی که ایمان آورده اید، در مقابل دشمن باید قوی و نیرومند شد و رهبری همیشه مطابق قرآن به قوی شدن امر می‌کنند.

امام جمعه جیرفت مطرح کرد: در بحث نظامی، پزشکی و علوم جایگاه برتر منطقه را داریم و پیشرفتهای عالی کسب کرده ایم ولی در بحث فضای مجازی ضعیف هستیم و باید جامعه اسلامی در بحث فضای مجازی قوی بشود و حضور با بصیرت در فضای مجازی را نباید فراموش کنیم.

وی تصریح کرد: نباید فضای مجازی را رها کنیم تا دیگران از آن استفاده کنند و در اتفاقات جبهه انقلاب، باید حقیقت را تبیین کرد.

حجت الاسلام میثم تارم گفت: در جنگ نرم، اولین کسی که مطلبی را ارائه میدهد دست برتر را دارد و در مرحله دوم اگر حرف حق زده شود، تاثیر چندانی ندارد.

امام جمعه جیرفت افزود: رهبری بارها توصیه می‌فرمودند که این فضای رها شده، برای کشور و جوانان سم مهلکی است.

خطیب نمازجمعه جیرفت بیان کرد: فضای مجازی هیچ کشوری در دنیا رها شده نیست، بلکه مدیریت دارد.

وی عنوان کرد: وقتی همه مردم با فضای مجازی سر و کار دارند اگر رها شود و مدیریت نشود، در نتیجه دشمن، از فضای مجازی استفاده می‌کند

حجت الاسلام تارم اظهار داشت: عبرتی که از حوادث اخیر باید بگیریم این است که بایستی جامعه را نسبت به فضای مجازی قدرتمند کنیم و یکی از مصادیق قدرت، قدرت در فضای مجازی است.

امام جمعه جیرفت مطرح کرد: حاج قاسم می‌گویند میزان فرصتی که در بحرانها وجود دارد در خود فرصت نیست. اما به شرط آنکه نترسیم و نترسانیم.

وی تصریح کرد: بحران می‌تواند برای ما نعمت باشد تا کمبودها را جبران کنیم و بحرانها چیزی نیستند که این نظام قوی را از پای در بیاورد.
 

امام جمعه جازموریان: اسلام هراسی از ترفندهای دشمن است/خونخواهی از حقوق زنان بهانه است


حجت الاسلام «کاظم صادقی» امام جمعه جازموریان در خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن سفارش به تقوای الهی و تبريک هفته وحدت، گفت: دشمن همواره سعی دارد بین مسلمانان تفرقه بیاندازد اما ما باید به توصیه  های قرآن و روايات عمل کنیم که نتیجه آن اعتلای پرچم اسلام و نبوی است.

 امام جمعه جازموریان ابراز کرد: هر جا وحدت نبوده ضربه هایی به پیکره اسلام وارد شده از این رو قرآن و سیره ائمه اطهار (ع) سفارش به وحدت کرده است، توصیه به تمسک به حبل الهی است که راه اسلام به وحدت گره خورده، امروز دشمن ما به دنبال تفرقه است.

حجت الاسلام صادقی افزود: دومین توصیه توجه و عبرت از گذشته های تاریخ است و در فرهنگ اسلام اولویت حفظ وحدت می‌باشد و هم چنین توجه دادن به مشترکات واحد مسلمانان است.


خطیب جمعه جازموریان اظهار کرد: با وجود این همه مشترکات باید وحدت بیشتر شود و مسلمانان با وحدت و همدلی غیر ممکن ها را ممکن کرده اند.

وی با بیان این مطلب که دشمن هر زمان وحدت و همدلی بیشتر شده است تفرقه افکنی را بهترین شیوه خود می داند، خاطرنشان کرد: اولین قدم دشمن که در هفته وحدت‌، اسلام هراسی است زیرا فصل شکوفایی گرایش جوانان‌ اروپایی و آمریکایی به دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام صادقی اضافه کرد: دشمنان با اسلام هراسی سعی دارند که از گرویدن جوانان به اسلام جلوگیری کنند بنابراین وظیفه همه مسلمانان روشنگری ماهیت دشمنان است.

امام جمعه جازموریان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، عنوان کرد: باید از زحمات سبزپوشان عزیزی که همیشه به دنبال آرامش مردم هستند، تشکر کنیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانش آموختگان افسری، بیان کرد: ایشان فرمودند؛ اگر میدان به دست جوانان عزیز باشد امید را برای جامعه به وجود می آورد و علاوه بر این نقشه های دشمن را نقش بر آب می کند.

حجت الاسلام صادقی افزود: رهبری درباره نیروهای مسلح نیز سخن گفتند و فرمودند؛ دشمن قضاوت های نابجایی درباره نیروهای مسلح داشتند این نعمت امنیت و آرامش نیاز جامعه ما است و دشمن سعی در از بین بردن این نعمت دارد.
خطیب جمعه جازموریان اظهار کرد: اغتشاشات ساخته دشمن بود اغتشاشاتی که سازمان یافته بود دشمن به دنبال خون خواهی و حقوق زنان نیست بلکه بنیان ایران قوی را مدنظر قرار داده است.

وی با اشاره به حمله سپاه پاسداران به مقر تروريست ها، گفت: این اقدام سپاه یک پیام بیدار باشی به دشمنان بود و همچنین اشراف دقیق اطلاعاتی سپاه پاسداران و توانمندی نیروی های مسلح در از بین بردن تروريست ها را نشان داد.

 حجت الاسلام صادقی در خاتمه تاکید کرد: پیام سپاه پاسداران این بود که قدرت های دنیا بدانند جمهوری اسلامی اجازه هیچ گونه دخالتی به بیگانگان نخواهد داد.


امام جمعه فهرج؛ بالاترین اتحاد در بین مردم شهرستان فهرج است و همیشه پشتیبان ولایت بوده اند

 
حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نمازجمعه امروز با اشاره به در پیش رو بودن هفته وحدت گفت: دشمن به دنبال تفرقه است و میخواهد بین برادران شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند.

وی افزود: ما دشمن مشترک داریم و باید در مقابل این دشمن متحد شویم و نگذاریم ضربه ای متوجه اسلام شود.

آقاملایی تاکید کرد: مردم شهرستان فهرج بالاترین درجه اتحاد را دارند. این کم افتخاری نیست؛ در هیاهوی اخیر نیز ما کوچکترین مشکل و مسئله خلاف نظر نظام مقدس جمهوری اسلامی را در فهرج نداشتیم و یکپارچه تمام مردم پشت سر ولایت بودند.

امام جمعه فهرج در ادامه با تبریک هفته فراجا بیان کرد: امروز شیاطین جهانی ظلم های زیادی را به نیروی عزیز انتظامی کردند که در حقیقت ظلم به ملت عزیز ایران و امت اسلامی بود.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی سرباز ولایت و حافظ امنیت ملت عزیز ایران است. دشمن کور خوانده و مردم عزیز قدردان زحمات نیروی انتظامی هستند.

آقاملایی همچنین به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در آیین دانش آموختگی نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: یکی از پیام های مهم این سخنرانی خنثی سازی جنگ روانی، احمقانه و مذبوحانه دشمن در انتشار گسترده و تحت الشعاع قرار دادن سلامتی رهبر امت اسلامی و ولی امر مسلمین جهان بود.

خطیب جمعه فهرج با تاکید بر تقویت نیروهای مسلح بیان کرد: امنیت زیرساخت همه ابعاد زندگی یک جامعه است. آن کسی که به پاسگاه پلیس و پایگاه بسیج حمله می کند دارد به امنیت کشور حمله می کند.

وی افزود: امتیاز بزرگ کشور ما این است امنیتی که داریم امنیت درون زاست.

آقاملایی با اشاره به حوادث اخیر کشور بیان کرد: در این حوادث بیش از همه به سازمان انتظامی، بسیج و ملت ایران ظلم شد. ملت ایران مظلوم اما به مانند مولای متقیان قوی است.

امام جمعه فهرج تصریح کرد: این اغتشاشات برنامه ریزی داشت؛ این برنامه ریزی کار آمریکا، رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی و دنباله روهای آن بود.

وی تاکید کرد: جبهه مقاومت در منطقه با بانیان ماجرا حسابی که دارد حتما تسویه می کند و استکبار جهانی، کاخ سفید، رژیم صهیونسیتی، من و تو، اینترنشنال و ... بایستند و تماشا کنند که چرا ایران قوی را وادار به انتقام کردند.

اقا ملایی با اشاره به مواضع اخیر برخی سلبریتی ها گفت: قاطبه هنرمندان انقلابی اند؛ برخی مواضع دشمن شاد کن بی ارزش و تعیین مجرمانه بودن مواضع بر عهده قوه قضاییه است.


امام جمعه کهنوج؛ فضای مجازی را رها کردید ، مراقبت کنید نباید قتلگاه جوانان شود

 
حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه کهنوج در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به حوادث و اتفاقات اخیر و اهدافی که دشمنان جمهوری اسلامی سالها دنبال می‌کنند، گفت: ما باید دشمنانمان را خوب بشناسیم هر اندازه که شناخت ما نسبت به دشمنان قسم خورده خودمان  را بیشتر کنیم راه مقابله با آنها هم برای ما آسان تر خواهد بود.

حجت الاسلام نجنو ضمن تاکید بر اینکه آمریکا در دنیا چهار کشور را دشمن اصلی خود می داند تشریح کرد: در حوزه سیاسی دشمن خودشان را روسیه، در حوزه هسته‌ای کره‌شمالی، در حوزه اقتصادی چین و در حوزه اعتقادی جمهوری اسلامی را دشمن خود می دانند.


خطیب جمعه کهنوج افزود: امریکا در اسناد محرمانه خودشان، ایران را رقیب جدی خود می دانند، تنها ایران است که می تواند روسیه و چین را با خودش بر علیه آنها متحد کند.


وی افزود: برای اینکه با دشمن اعتقادی خودشان که ایران است مبارزه کنند در اتاق جنگ شان سه میز را به طور جدی بر علیه ما فعال کردند.

حجت الاسلام نجنو با تشریح اینکه دشمنان با جنگ اقتصادی تمام تلاششان را به کار بردند از لحاظ اقتصادی با تحریم‌های فلج‌کننده ملت ایران را از پا در آورند، اذعان کرد: در واقع یک جنگ ترکیبی چند جانبه را بر علیه ما آغاز کردند که میدان دار این جنگ ترکیبی هم آمریکایی‌ها هستند البته عمله هایی هم دارند که بعضی از این نوچه ها هم سعودی ها انگلیسی ها و اسرائیلی ها هستند.

خطیب جمعه کهنوج ضمن تاکید به مسئولین در باب فضای مجازی، گفت: مواظب فضای مجازی باشید که قتلگاه است برای ذهن جوانان ما، اما متاسفانه حرف شنوایی وجود ندارد.

نجنو اضافه کرد: در دولت قبل شاهد بودیم با چه سرعتی اینترنت پرسرعت حتی به دور ترین روستاهای ما رسید جاهایی که مردم هنوز از آب آشامیدنی سالم برخوردار نبودند اما اینترنت پرسرعت به عنوان اولویت اول آنها دنبال شد.

امام جمعه کهنوج بیان داشت: اگر تحریم بودیم چرا در لوازم اینترنت و گوشی ما را محدود نکردند این نشان می‌دهد که مهمترین ابزار دشمن برای راه اندازی آشوب همین فضای مجازی است.

وی افزود: تا جایی این مسئله پیشرفت که دهه هشتادی های ما تحت تأثیر اینستاگرام و یا فضاهای دیگر مجازی از قبیل گیم‌نت و انواع بازیهایی که دقیقاً شیوه آشوب و نحوه مقابله با پلیس را به فرزندان ما آموزش می دادند.
 

امام جمعه راور؛ دشمنان موج تشیع هراسی در سطح جهان اسلام را راه انداخته اند
 

حجت الاسلام علی زمانی امام جمعه راور در خطبه های نماز جمعه این هفته پس از سفارش به تقوای الهی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: یکی از بزرگترین مشکلات امروز مردم این است چیزهایی را اصل قرار می دهند که باید فرع باشند و برعکس که اگر اصول و فروع در جای خود دیده شوند بسیاری از مشکلاتی که امروز داریم به وجود نمی آید.

امام جمعه راور بیان کرد: مقام معظم رهبری سه اصل در فتنه های اخیر بیان کردند اولین آن تقابل با بنیان ایران قوی و نه حتی با جمهوری اسلامی است، دومین اصل این که پشت پرده این اتفاقات دست آمریکا و رفیق صهیونیستی آن است و سومین اصل این است که خط قرمز امنیت مردم است و در آن هیچ جای مسامحه نیست.

وی افزود: نیروی انتظامی امنیت را برقرار می‌کند شاید گاهی ما نیز متضرر شویم و احساس کنیم محدودیت هایی برایمان به وجود می آید اما در عوض امنیتمان برقرار می شود.

حجت الاسلام زمانی عنوان کرد: ماجرای حجاب و گشت ارشاد فرع است، دشمنان کاری به حجاب و حق و حقوق زن ندارند لذا در قضاوت کردن و اظهار نظر کردن خیلی دقیق باشیم.

وی در ادامه در راستای هفته وحدت گفت: دشمن پنج نوع هراس افکنی نسبت به ما دارد، یکی دین هراسی که با خشن نمایی و اشاعه معنویت های کاذب در جهان، اسلام و دین را آنگونه نشان میدهد، دومین موجی که به راه انداخته اسلام هراسی است در سطح کشورهای اروپایی و آمریکایی شمالی، اسلام را به گونه ای جلوه می دهد که هرکه می‌بیند هراسان شود.


امام جمعه راور ادامه داد: سومین تشیع هراسی در سطح جهان اسلام، چهارم ایران هراسی مبتنی بر جمهوری اسلامی هراسی در سطح دنیا با تمرکز بر منطقه غرب آسیا و پنجمین نوع موجی به راه انداخته انقلابی هراسی است برای عناصر خود در داخل کشور و بعضی افکار عمومی که خنثی کردن تمام اینها فقط با یک حقیقت امکان پذیر است آن هم اتحاد است.

 

امام جمعه موقت قلعه گنج؛کسانی که بین شیعه و سنی اختلاف می اندازند دلسوز هیچ کدام نیستند


 ظهر امروز حجت الاسلام والمسلمین«شمس الدینی»امام جمعه موقت در خطبه های نماز جمعه شهرستان قلعه گنج ضمن سفارش به تقوای الهی و عرض تبریک آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج)را دارم و در ادامه گفت :تقوا یعنی پرهیزگاری ، یعنی انجام واجبات و ترک محرمات ،از عارف بالله مرحوم آیت الله بهجت ، آن مرجع بزرگوار ، سوال شد راجع به روش رسیدن به کمالات اخلاقی ؟ایشان همیشه می فرمودند انجام واجبات و ترک محرمات
وتمام علمای اخلاق هم همین توصیه را دارند

وی تاکید کرد : وفات عبدالمطلب در ۱۰ ربیع الاول جد بزرگوار پیغمبر گرامی می باشد و از این شخصیت بزرگ در تاریخ به نیکی یاد برده شده است و بزرگ ترین اتفاق تاریخی زمان ایشان بحث سپاه ابرهه بود که حمله کردن به خانه خدا ولی خودشان نابود شدند این مناسبت ازدواج پیامبر اکرم با خدیجه می باشد که پیامبر اکرم(ص) راجع به حضرت خدیجه(س) چه می فرماید مثل خدیجه پیدا نخواهد شد خدیجه در آن هنگام که مردم را تکذیب کردند مرا تصدیق کرد و مرابا ثروت خود برای پیشرفت دین خدا یاری کرد

حجت الاسلام شمس الدینی تصریح کرد : هفته وحدت  که از روز یکشنبه شروع می شود و امام خمینی راجع به وحدت می فرماید کسانی که مخالف با اسلام هستند و می‌خواهند بین برادر های شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند اینها نه خیرخواه شیعه هستند و نه خیرخواه سنی اینها با اسلام مخالف اند ،همه برادر ها بیدار باشند با هم باشند ما دشمن مشترک داریم و همه با هم با دشمنی مشترک مقابله می کنیم.

امام جمعه موقت قلعه گنج در پایان خاطر نشان کرد: هفته نیروی انتظامی می باشد که جا دارد این هفته را خدمت امام زمان (عج)و رهبر معظم انقلاب و سبزپوشان نیروی انتظامی تبریک می گوییم در این موضوع رهبر معظم انقلاب در دانشگاه انتظامی امین بیان داشتند در این حوادث چند روز اخیر بیش از همه به سازمان انتظامی کشور ظلم شد به بسیج ظلم شد به ملت ایران ظلم شد ملت ایران مظلوم است اما قوی مثل امام علی که قویترین بود و در عین حال مظلوم ترین عالم نیز بود.


امام جمعه رودبارجنوب؛ حضور به موقع مردم آب سردی بر آتش فتنه دشمنان شد


حجت الاسلام و المسلمین افشارمنش امام جمعه شهرستان رودبار جنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: امام حسن عسکری علیه السلام به رعایت تقوای الهی و ورع در دین ، ادای امانت در هر حالی ، طولانی کردن سجده ها و همسایه داری توصیه زیادی می کردند.

وی با تبریک فرا رسیدن آغاز امامت امام زمان (عج) به ویژگی های یاران آن حضرت اشاره کرد و افزود: یاران حضرت مهدی (ع) شناخت و معرفت به خدا و دل های محکم دارند و شک به خود راه نمی دهند ، مطیع امام خود هستند و دائما آرزوی شهادت می کنند ، اگر‌ به کوه ها روی بیاورند آن را متلاشی می کنند.


حجت الاسلام والمسلمین افشارمنش خاطر نشان کرد: وحدت بین مسلمین از مهمترین آموزه های دین است و در سیره امیرالمؤمنین علیه السلام حفظ وحدت و دوری از تفرقه جایگاهی خاص داشت.

خطیب جمعه رودبارجنوب به سخنان رهبر معظم انقلاب در دانشگاه افسری امان حسن مجتبی علیه‌السلام اشاره کرد و افزود: این حوادث اخیر طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی است دعوا نه ماجرای بدحجاب و بی حجاب است بلکه دشمنان بر سر ایران قوی و مستقل دعوا دارند.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی در طول سال های متمادی از انقلاب اسلامی شکست های زیادی را متحمل شده به همین خاطر همیشه دست به فتنه و آشوب می زنند اگر بهانه مهسا امینی نبود بهانه دیگه را برای ایجاد اغتشاش و فتنه به وجود می آوردند.


خطیب جمعه رودبارجنوب ابراز کرد: با لیدرهای اصلی اغتشاشات باید برخورد کرد ، دست اندرکاران کشور باید در مقابل حجم زیاد تبلیغات منفی دشمن بر علیه نوجوانان و جوانان کار فرهنگی عمیق انجام بدهند.

ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت فرمودند:جایگزینی برای نعمت امنیت نداریم ، ایجاد امنیت یکی اهداف اصلی حکومت انبیا و صالحان بر روی زمین است


حجت الاسلام والمسلمین افشارمنش با اینکه لازمه ایجاد امنیت در جامعه اقتدار پلیس است،گفت: از فرمانده و پرسنل نیروی انتظامی رودبارجنوب به خاطر دستگیری قاتل شهید جلالی قدر دانی می کنم.

وی خاطر نشان کرد: هر جایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی نیاز داشته مردم ما حضور داشته اند و فتنه ها را خاموش کرده اند.

انتهای پیام/طهماسبی
 
https://armanekerman.ir/vdcb89b85rhb59p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین