کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس کل دادگستری استان کرمان:

پیشتازی پست در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی/ ۹۸ درصد مرسولات پستی با کیفیت مطلوب توزیع می شود

17 مهر 1401 ساعت 11:32

ابراهیم حمیدی با اشاره به اینکه نقش پست در شرایط اقتصادی تحریمی و در دوران شیوع کرونا، نقشی بی بدیلی بوده و هست، گفت: در شرایط جنگ اقتصادی که موظف هستیم سیاست های اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم، یکی از مهمترين وظایف بر عهده پست است.


به گزارش راه آرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در بازدید از اداره کل پست استان کرمان به مناسب ۱۷ مهرماه، روز جهانی پست، اعمال سیاست های اقتصاد مقاومتی را موجب توسعه اقتصادی و بی نیازی از بیگانگان دانست و افزود: پست در ایجاد ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نقش مهمی داشته و گام های بلندی برای تقویت سیاست های اقتصاد مقاومتی بر می دارد.
 
وی ضمن تقدیر از تلاش کارکنان پست استان کرمان، آغاز هفته وحدت را گرامی داشت و ادامه داد: خداوند متعال در آیات متعددی مردم و مسلمانان را به امانت داری و قضاوت و صدور حکم عادلانه توصیه می کند. 
 
رییس کل دادگستری استان کرمان اظهارداشت: نکته بارز کار و وظیفه تلاشگران پست، امانت داری است و خداوند توصیه می کند به امانت های مردم خیانت نکنید.
 
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که امانت داری در پست به خوبی رعایت می شود، خاطرنشان کرد: امانت داری مساله ای مهم و مقدس در فرهنگ دینی است و از این رو، کار در حوزه پست، کاری مقدس به شمار می رود.
 
وی گفت: مردم مطمئن هستند که کارکنان پست مرسولات آنها با امانت و صداقت لازم به مقصد می رسانند و این اعتماد عمومی سرمایه بزرگی برای پست است. 
 
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان، خدمات پستی را دارای سوابق تاریخی بسیار دانست و تاکید کرد: خدمات پست یک ضرورت و نیاز قطعی برای کشور به شمار می رود و هر گونه خلل در این حوزه موجب ایجاد اخلال در زندگی فردی و سازمانی مردم می شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین حمیدی افزود: شان ‌و جایگاه پست آنگونه که شایسته است، شناخته نشده و وظیفه مسئولان و حاکمیت است که این خدمات را ببینند و ارج بنهند.
 
وی یادآور شد: مأموران و کارکنان پست نیز در دوران کرونا جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و خدمات گسترده ای به جامعه ارائه شد و این زحمات نباید نادیده گرفته شود.
 
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: پست در مناسبت های ملی و مذهبی از جمله اربعین نیز وظیفه سنگینی را برای رساندن گذرنامه های صادره به مردم بر عهده داشته است و در این حوزه نیز خدمات گسترده و شبانه روزی به انجام رسیده است.
 
مدیرکل پست استان کرمان نیز گفت: برخی افراد تصور می کردند با گسترش فناوری اطلاعات شاید نقش پست در جامعه کمرنگ شود اما با شیوع کرونا که بسیاری از حوزه ها دچار تغییر شد، بسیاری از تهدیدها به فرصت تبدیل شد و فرهنگ خرید دیجیتال توسعه یافت.
 
مهدی جعفری با اشاره به اینکه با شیوع کرونا ترافیک پستی تا ۱۲ برابر افزایش یافت، تصریح کرد: روزانه ۷ هزار مرسوله از کشور به استان ارسال و به منازل مردم تحویل می شود و اگر در دوران کرونا پیشگیری های لازم انجام نمی شد، منجر به شیوع بیشتر بیماری می شد.
 
وی با اشاره به این مطلب که ۹۸ درصد مرسولات به موقع و درست توزیع می شود، عنوان کرد: تلاش می شود که اقدامات این حوزه به کیفیت ۱۰۰ درصدی افزایش یابد.
 
وی اظهارداشت: اداره کل پست استان کرمان در اجرای برنامه های پست کشور، رتبه برتر را به خود اختصاص داده است.
 
مدیرکل پست استان کرمان با بیان اینکه تعامل خوبی با دستگاه قضایی داریم، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی مرسولات پستی استان کرمان کنترل می شود و در شش ماهه امسال کشف کالای قاچاق و مواد مخدر به صفر رسیده است.

انتهای پیام/م


کد مطلب: 129941

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/129941/پیشتازی-پست-تحقق-سیاست-های-اقتصاد-مقاومتی-۹۸-درصد-مرسولات-پستی-کیفیت-مطلوب-توزیع-می-شود

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir