تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۸
۰
plusresetminus
با اجرای 10 اقدام در راستای حفظ، حمایت و ترویج تغذیه با شیر مادر؛

بیمارستان سینا زرند دوستدار کودک شناخته شد

بیمارستان سینای زرند با اجرای 10 اقدام در راستای حفظ، حمایت و ترویج تغذیه با شیر مادر به عنوان بیمارستان دوستدار کودک شناخته شد.
بیمارستان سینا زرند دوستدار کودک شناخته شد
به گزارش راه آرمان، مراسم اهداء لوح دوستدار کودک به بیمارستان سینای زرند صبح امروز با حضور دکتر فریور رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیدرضا حسینی نژاد فرماندار، دکتر مهدی احمدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، خانم دکتر محمدی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان و دکتر تهامی نیا رئیس بیمارستان سینا زرند در محل بیمارستان برگزار شد.


رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیمارستان دوستدار کودک سینا زرند به معنی تضمین تغذیه کودک با شیر مادر تا 2 سالگی است اظهار داشت: شیر مادر به عنوان ماده غذایی بی نظیر و بدون جانشین شناخته می شود که حاوی تمامی مواد غذایی مغذی و انرژی مورد نیاز کودک برای رشد و تکامل مطلوب است.

فریور با بيان اينكه استفاده نوزادان از شیر مادر ابتلای به آسم، دیابت، فشارخون، بیماری های قلبی را کاهش می‌دهد، افزود: بر اساس توصیه سازمان جهانی بهداشت، تغذیه با شیر مادر استاندارد طلایی برای رشد کودک محسوب می شود و به مدت شش ماه، روش مطلوب تغذیه شیرخواران است.

وی با اشاره به نقش مهم شیر مادر در کاهش مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال، تاکید کرد: کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند رشد جسمانی، روانی و تکاملی مطلوبی داشته و از ضریب هوشی بالایی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت با بیان اینکه شیردهی برای مادران نیز فوائد زیادی دارد، تصریح کرد: شیر دهی مادر سالانه از 20 هزار مرگ ناشی از سرطان پستان جلوگیری می کند و خطر ابتلا به افسردگی، فشار خون، دیابت، سرطان رحم و تخمدان را کاهش می دهد.

سیدرضا حسینی نژاد فرماندار زرند نیز ضمن تبریک به مجموعه بهداشت و درمان شهرستان و مدیریت، پرسنل و کادر درمانی بیمارستان سینا جهت موفقیت در دریافت لوح دوستدار کودک از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تغذیه با شیر مادر در آینده و سرنوشت کودکان تاثیر مستقیم دارد زیرا افزون برآنکه صحت و سلامتی کودک بسته به این امر است، اخلاقیات و سرنوشت کودک نیز از این امر مهم شکل می گیرد؛ از این رو پیامبر گرامی اسلام می فرمایند: هیچ شیری برای کودک بهتر از شیر مادرش نیست.

وی با اشاره به اینکه تغذیه نوزادان با شیر مادر باعث کاهش هزینه های دولت و مردم خواهد شد؛ ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم در سطح جامعه شاهد ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی در زمینه تغذیه نوزادان با شیر مادر باشیم.

انتهای پیام /قنبرزهی  https://armanekerman.ir/vdcgzz9qtak9wq4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما