تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۳
۰
plusresetminus
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان خبر داد؛

اجرای عملیات نور پردازی باغ شاهزاده ماهان

فریدون فعالی از اجرایی شدن عملیات نورپردازی باغ ثبت جهانی شاهزاده ماهان خبر داد.
اجرای عملیات نور پردازی باغ شاهزاده ماهان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از اجرایی شدن عملیات نورپردازی باغ ثبت جهانی شاهزاده ماهان خبر داد.
فریدون فعالی اظهار کرد: با توجه به اینکه سیستم روشنایی و نورپردازی این باغ تاریخی قدیمی بوده و بخش قابل توجهی از آن به دهه 70  باز می‌‌گشت بنابراین در تامین روشنایی این اثر جهانی با مشکلاتی مواجه شده بودیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: عدم تامین اعتبار مورد نیاز نیز از دیگر مشکلاتی بود که اجازه ساماندهی اساسی و تامین سیستم روشنایی باغ شاهزاده ماهان را به ما نمی‌داد و اصولا به تعمیرات موضعی و مقطعی بسنده می‌کردیم.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات اساسی در شبکه برق‌رسانی و جایگاه جهانی این باغ تاریخی خوشبختانه توانستیم با همکاری مسئولان استانی و تخصیص اعتبار قابل توجهی به این موضوع، پروژه اصلاح شبکه برق‌رسانی و نورپردازی این باغ تاریخی را به مرحله اجرا برسانیم.

فعالی بیان کرد: مطالعات پروژه مذکور توسط مشاور انجام گرفته و کارگاه به پیمانکار ذیصلاح تحویل داده شده است که طی سه ماه آینده این عملیات انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: این باغ تاریخی در طول سال میزبان تعداد زیادی از گردشگران و علاقمندان است که امیدواریم با اتمام عملیات نورپردازی دوباره شاهد زیبایی‌های این باغ تاریخی در هنگام شب باشیم.
 
انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdccsxqso2bq1s8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین