کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان:

برای اولین بار نام یه بانوی شهیده زینت بخش خیابانی در کرمان

28 مهر 1401 ساعت 8:02

عبدالرضا شیخ شعاعی با بیان اینکه یکی از خیابان‌های کرمان برای اولین بار به نام یکی از زنان شهیده نامگذاری می‌شود گفت: طرح نام گذاری به نام شهیده زهرا حسنی سعدی از شهدای هواپیمایی اوکراین مصوب شد.


عبدالرضاشیخ‌شعاعی معاون شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان در گفتگو با خبرنگار "راه آرمان" در رابطه با نام گذاری خیابانی به نام شهیده زن در استان گفت: در ابتدا در استان کرمان دلسوزان و خانواده های شهدا و افراد پیگیر این موضوع باعث شدند که در خواست در کمیته معاون شهرداری مطرح شود.


وی توضیح داد: طرح نام گذاری به نام شهیده زهرا حسنی سعدی از شهدای هواپیمایی اوکراین مصوب شد، که حدفاصل خیابان خواجو تا بلوار شهید صدوقی (جاده تهران) نامگذاری شود.

شیخ شعاعی تصریح کرد: این مصوبه در شورای شهر کرمان مطرح و مانند همه مصوبات تصویب شده برای کمیته طرف قرار داد ارسال داده که روند کار پیگیری شود.

وی با بیان اینکه یکی از خیابان‌های کرمان برای اولین بار به نام یکی از زنان شهیده نامگذاری می‌شود توضیح داد: هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم این مهم هر چه سریع‌تر اجرایی شود.


معاون فرهنگی شهرداری کرمان با اشاره به اینکه  ما برای زنان شهیده نتوانسته‌ایم آن طور که باید کاری انجام دهیم ادامه داد: به زنان شهیده در کرمان در حد قد و قامت استان پرداخته نشده است و جای کار دارد به این مساله پرداخته شود.


شیخ شعاعی با بیان اینکه شهرستان های دیگر استان هم می توانند با ارائه پیشنهاد در شورای فرهنگی شهرستان خود این کار را انجام دهند افزود: اجرا کردن این کار می تواند مشوقی باشد برای سایر شهرستان ها که از نام شهیده های بزرگی که در شهرستان های خود هست استفاده کنند که مردم  و نسل جوان بزرگی این زنان رافراموش نکنند.


وی در پایان اذعان کرد: در دستور کار داریم که فرهنگ سراها و پارک ها مربوط به بانوان هم با حفظ اسامی فعلی خود  قسمتی را به نام زنان شهیده نام گذاری کنند، که بزرگداشتی برای شهدای زن در شهر کرمان باشد و شروعی باشد برای ادامه نامگذاری های امکان و معابر به نام این زنان بزرگ ایران زمین که باعث افتخار ما هستند.


انتهای پیام/ط


کد مطلب: 130173

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/130173/اولین-بار-نام-یه-بانوی-شهیده-زینت-بخش-خیابانی-کرمان

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir