تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۶
۰
plusresetminus
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری سیرجان خبر داد؛

شروع به کار «هفته‌بازارها» در سیرجان

بعد از تعطیلی طولانی‌مدت جمعه‌بازار سیرجان به دلیل شیوع بیماری کرونا، مجوز راه‌اندازی مجدد آن از سوی کمیته هفته‌بازارهای شهرستان، شورای تنظیم بازار و ترافیک صادر شد و هر هفته در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در بلوار قائم(محل دائمی نمایشگاه‌ها) برپا می‌شود. 
شروع به کار «هفته‌بازارها» در سیرجان
 مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری سیرجان در گفت وگو با خبرنگار آرمان کرمان؛ گفت: طبق بند ۱۸ ماده ۵۵ شهرداری‌ها و لایحه‌ی مصوب مورخ ۵ دی ۱۳۵۸، شهرداری موظف به فراهم‌کردن زیرساخت‌های لازم جهت ایجاد میادینی برای ارائه فرآورده‌های کشاورزی(میوه و تره‌بار) به‌صورت بی‌واسطه است. لذا شهرداری سیرجان در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان موظف شد این هفته‌بازارها را راه‌اندازی کند. 

امیر الهیان اذعان کرد: تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برای راه‌اندازی هفته‌بازارها هزینه شده و برای ۸۵ غرفه مسقف و ۴۰ غرفه غیر مسقف(وانت‌بارها) کارت فعالیت در هفته‌بازار صادر گردیده و طبق نظر شورای شهر و شهردار، تا زمان ثبات کار غرفه‌داران هیچ هزینه‌ای از آن‌ها دریافت نمی‌شود.

وی بیان کرد: این هفته‌بازارها ترکیبی از مجموعه‌ی اصناف مختلف است و نظارت بر قیمت‌ها با تعزیرات، اداره صمت و اتاق اصناف است و درصورت استقبال مردم و ارائه خدمات به بهترین نحو توسط غرفه‌داران، میدان شماره ۲ و ۳ نیز در مناطق دیگر شهر تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود. 

به گفته‌ی وی هفته‌بازارهای سیرجان با غرفه‌هایی متحدالشکل و مسقف، در مکانی محصور با امکانات بهداشتی مطلوب، با جمعه‌بازارهای سال‌های قبل تفاوت دارد. همچنین معضلات  قبلی از قبیل: سرویس بهداشتی، نورپردازی، ترافیک، پارکینگ، نظم و امنیت و... در این هفته‌بازارها برطرف شده است.

انتهای پیام/سعید

  https://armanekerman.ir/vdcb5gb80rhbf5p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما