تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۸
۰
plusresetminus
در ادامه اخبار جعلی و دروغ از کشته شدن دختران نوجوان در اغتشاشات اخیر، اخیرا تصاویری از دختری نوجوان به نام آرنیکا قائم مقامی، 17 ساله منتشر شده و عده ای مدعی شده‌‌اند وی در جریان تجمعات و توسط ضربات متعدد باتون کشته شده است.
آرنیکا قائم مقامی به علت سقوط از بالکن اتاق خواب فوت کرده است/ شکایت پدر آرنیکا از کسانی که مرگ دخترش را به اغتشاشات ربط دادند
به گزارش راه آرمان به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ادامه اخبار جعلی و دروغ از کشته شدن دختران نوجوان در اغتشاشات اخیر، اخیرا تصاویری از دختری نوجوان به نام آرنیکا قائم مقامی، 17 ساله منتشر شده و عده ای مدعی شده‌‌اند وی در جریان تجمعات و توسط ضربات متعدد باتون کشته شده است.

اما بررسی‌های خبرگزاری میزان نشان می‌دهد این ادعا نیز مانند چندین ادعای قبلی دروغ بوده و مرگ این دختر نوجوان هیچ ارتباطی با حوادث اخیر ندارد.

بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جرائم جنایی تهران  در رابط با پرونده فوت آرنیکا قائم مقامی گفت:
پدر مرحومه «آرنیکا قائم مقامی» شنبه یکم آبان  به کلانتری 102 پاسداران مراجعه و اعلام میکند فرزندش 10روز پیش از ارتفاع سقوط کرده و روز شنبه فوت کرده است.  


بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی تهران، ادامه داد: در همان روز موضوع با بازپرس قتل یعنی بنده مطرح و پرونده قضایی در این خصوص تشکیل می‌شود.

حسین پور تصریح کرد: دختر نوجوان 10 روز پس از حادثه، تحت درمان و مراقبت بوده که متاسفانه در نهایت به علت شدت جراحات جان خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه مرحومه آرنیکا قائم مقامی از بالکن اتاق خواب منزل شان در طبقه پنجم به زمین سقوط کرده است، گفت: احتمال هل داده شدن او توسط شخص دیگری وجود ندارد چراکه براساس تحقیقات، متوفی طبق عادت، قبل از خواب در اتاقش را قفل می‌کرده است.  

بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جرائم جنایی تهران  گفت: پزشکی قانونی، علت  فوت این مرحومه را سقوط از ارتفاع  اعلام کرده است؛ مرحومه از ناحیه شکم زمین خورده و کبد و طحالش آسیب دیده و همین امر موجب فوتش شده است.  

حسین پور ادامه داد: با این وجود باید منتظر نتایج آزمایشات سم‌شناسی بود. بعد از دریافت نتایج آزمایشات است که می‌توان گفت آیا او قرص و داروی خاصی مصرف کرده بوده یا   سرگیجه احتمالی علت سقوط او بوده است

وی با تاکید بر  اینکه دستور نمونه برداری از ادرار و خون مرحومه جهت سم شناسی صادر شده است، افزود: متوفی سابقه بیماری قبلی و مصرف دارو هم نداشته است.  

بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جرائم جنایی تهران  تصریح کرد: والدین مرحومه ساعت 5:45 دقیقه صبح وقتی مرحومه در اتاقش را باز نمی‌کند،  دنبال او می‌گردند و پیکر او را در حیاط خانه پیدا می‌کنند.

وی افزود: متوفی در زمان حادثه زنده بوده و با پدر و مادر خود صحبت هم کرده است، سپس او را به بیمارستان منتقل می‌کنند که 10 روز هم در بیمارستان بستری بوده و متاسفانه فوت می‌کند.

حسین پور تصریح کرد: مانند همه پرونده های فوت دیگر، دستورات لازم صادر شده و پدر مرحومه برای انجام مراسم تدفین و خاکسپاری اقدام کرده تا اینکه امروز، خبرگزاری‌های معاند اعلام کردند این مرحومه در اغتشاشات و بر اثر ضربات باتون فوت کرده است.  

وی تاکید کرد: پدر مرحومه پس از شنیدن این خبر کذب به مراجع قضایی مراجعه و از این موضوع شکایت داشته که چه افرادی و چرا این خبر را اعلام کرده‌اند؟  

حسین پور بیان کرد: خبر فوت مرحومه آرنیکا قائم مقامی در اغتشاشات و بر اثر ضربات باتون، از مبنا کذب بوده و مشخص نیست با چه هدفی و چگونه چنین دروغ و شایعه سازی‌ ترتیب داده شده است.  

بازپرس قتل تهران درباره اینکه چرا مرحومه «آرنیکا قائم مقامی» را برای مداوا به بیمارستان گلستان ارتش برده‌اند، گفت: در کل کشور اینگونه است که وقتی برای شخصی در منطقه‌ای حادثه ای رخ می‌دهد، او را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی می برند؛ در این حادثه نیز محل سقوط در نزدیکی بیمارستان ارتش بوده است که طبیعتا این مرحومه را  به آنجا انتقال داده اند.
انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdchmvnzw23nxid.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما