تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۳
۰
plusresetminus
ابراهیم حمیدی گفت: پرونده‌های زندانی دار باید به صورت ویژه مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد تا حقوق مددجویان زندان‌ها ایفا شده و افراد بدون دلیل در زندان نمانند.
۱۱۷ نفر از محکومان کرمانی مورد عفو رهبری قرار گرفتند/ لزوم توجه مسئولان قضایی بر وضعیت زندان ها
به گزارش راه آرمان؛ حجت الاسلام ابراهیم حمیدی سوم آبان ماه در نشست کاهش جمعیت کیفری زندان های استان کرمان با اشاره به این مطلب که امروز جمعیت کیفری زندان‌ها مشکل جدی است، افزود: مسئولان قضایی و قضات باید توجه خاصی به وضعیت زندان‌ها داشته باشند.
 
وی بر اجرای دقیق تکالیف قانونی در زمینه رسیدگی به پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های زندانی دار تاکید کرد و ادامه داد: دادستان‌ها و رؤسای دادگستری‌ها باید ضمن برگزاری جلسات توجیهی برای همکاران قضایی، نسبت به شناسایی نقاط قوت و ضعف اقدامات و تحلیل آمارهای موجود اقدام کنند.

حمیدی بر استفاده از تأسیسات حقوقی جایگزین حبس نیز تاکید و تصریح کرد: بازدید از زندان وظیفه و تکلیف قضات است و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که باید از معرفی کودکان کار و متکدیان دستگیر شده توسط ضابطان دستگاه قضایی به کانون اصلاح و تربیت جلوگیری شود، اظهار کرد: معرفی این افراد بدون تامین قانونی به کانون اصلاح و تربیت درست نیست و از این رو معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان پیگیری‌های لازم را انجام داده و سازمان بهزیستی مکلف شده نسبت به پذیرش این افراد اقدام نماید.

در این نشست معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کرمان نیز گفت: ۱۱۷ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله) و امام جعفر صادق(علیه السلام) مورد عفو رهبری و تخفیف مجازات قرار گرفتند.

رضا طالبی زاده افزود: از مجموع محکومان مشمول عفو و تخفیف و تبدیل مجازات ۸۱ نفر با استفاده از عفو رهبری آزاد شده‌اند و مجازات اعدام دو نفر به حبس تبدیل شده و از مشمولان عفو، شش نفر خانم هستند.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdch-vnz623nxid.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین