تاریخ انتشار :شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۲
۰
plusresetminus
نماینده ولی فقیه در استان کرمان در دیدار با وزیر میراث فرهنگی تأکید کرد؛

لزوم توجه وزارت میراث فرهنگی به بافت تاریخی شهر کرمان و مزار مطهر حاج قاسم

حسن علیدادی سلیمانی گفت: با توجه به اینکه مرقد مطهر شهید سلیمانی در کرمان قرار دارد از سوی وزارت خانه در این زمینه کمک شود تا توجه خاص به این مسئله صورت گیرد.
لزوم توجه وزارت میراث فرهنگی به بافت تاریخی شهر کرمان و مزار مطهر حاج قاسم
به گزارش راه آرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز در دیدار با عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تأکید بر اینکه در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیاز به توجه، کمک و حمایت جدی دارد، گفت: در این سه حوزه، وزارت خانه اقدامات بسیار بزرگی را باید انجام دهد که اولین مأموریت حفظ میراث و آثار گذشتگان است.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: مأموریت دوم تبیین و ترویج در حوزه گردشگری است که در این عرصه باید به بهترین وجه، فرهنگ، هنر و سلیقه ها ترویج و منتقل شوند.

وی با اشاره به اینکه مأموریت سوم در حوزه صنایع دستی است، بیان کرد: وقتی سه بخش مورد توجه قرار گیرند، پیشرفت هایی را می توانیم شاهد باشیم.

امام جمعه شهر کرمان تأکید کرد: اگر به فرهنگ به طور جدی توجه شود، میراث هایی را می توان برای نسل های بعد گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی خطاب به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت:  توجه ویژه به بافت تاریخی کرمان مد نظر قرار گیرد و به ویژه مسجد امام خمینی که در بافت قدیم است و بیش از ۹۰۰ سال سابقه و قدمت دارد، نگاه جدید برای احیا این بنا اتفاق بیافتد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ضمن اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: یکی از جاهای گردشگری مهم که مردم می توانند از این ظرفیت استفاده کنند همین اماکن و بافت تاریخی است و همچنین با توجه به اینکه مرقد مطهر شهید سلیمانی در کرمان قرار دارد از سوی وزارت خانه در این زمینه کمک شود تا توجه خاص به این مسئله صورت گیرد.

انتهای پیام/م
 
https://armanekerman.ir/vdcamwn6649nee1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین