تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۵
۰
plusresetminus
دکتر احمدی نژاد گفت: بعد از جنگ اوکراین مشخص شد در برخی آزمایشگاههای این کشور باکتری هایی با میزان مرگ و میر بالای ۳۰ تا ۶۵ درصد ایجاد شده است.
ساخت باکتری هایی با مرگ و میر بالای ۳۰ درصد در اوکراین/ میزان سم و کود میوه و صیفی جات در استان نگران کننده نیست
به گزارش راه آرمان عصر امروز نشست خبری دکتر احمدی نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دکتر صابری رئیس اداره پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی کرمان به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برگزار شد.
 

احمدی نژاد با بیان اینکه پدافند به شیوه های دفاعی در مقابل تهاجمها اطلاق می شود گفت:  پدافند به شکل عامل و غیرعامل است که پدافند عامل در حوزه های نظامی و پدافند غیرعامل شامل پیش بینی ها و اقداماتی می شود که طی آنها در مقابل حوادث غیرنظامی حالت دفاعی پیدا می کنیم.
 
وی افزود: در واقع پدافند غیرعامل مثل یک واکسیناسیون است که بدن جامعه را در مقابل آسیب های خارجی مصون می کند و شامل زیرساختهای اینترنتی، سیستم تصفیه آب، مواد غذایی و حملات شیمیایی و میکروبی، رادیواکتیو و بیوتروریسم و... است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه با پیشرفت علم روز به روز احتمال حملات شدیدتر شکل می گیرد اظهار کرد: پدافند زمانی اتفاق می افتد که ما بتوانیم حمله را پیش بینی کنیم.
 

ساخت باکتری هایی با مرگ و میر بالای ۳۰ درصد در اوکراین


دکتر احمدی نژاد عنوان کرد: بعد از جنگ اوکراین مشخص شد در برخی آزمایشگاههای این کشور باکتری هایی  با میزان مرگ و میر بالای ۳۰ تا ۶۵ درصد ایجاد شده است.

وی با اشاره به برخی موارد مربوط به جنگ بیولوژیک توضیح داد: کدگذاری پرندگان مهاجر ممنوع است چون قابلیت جابه جا شدن بین قاره
ها را دارند و کشورها می توانند پک های میکروبی خاص داخل بدن پرنده قرار دهند وقتی پرنده سقوط کرد جنگ ‌میکروبی بر علیه کشورها رخ می دهد.
 
احمدی نژاد گفت: از موارد مربوط به بیوتروریسم می توان به تولید ویروسهای کشنده، قارچها، ویروسها همچنین استفاده از سموم و مواد شیمیایی و تغییرات ژنتیکی اشاره کرد.

برخی مقالات سال ۲۰۱۳ به ساخت ویروس کووید۱۹پرداخته بود


وی ادامه داد: تحقیقات بیوتروریسم خیلی محرمانه است؛ تعدادی از مقالات کووید۱۹ مربوط به سال ۲۰۱۳ بوده که در آزمایشگاهها در حال تولید است و چند سال بعد این بیماری در دنیا شیوع پیدا کرد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رابطه با نحوه شکل گیری کووید۱۹خاطرنشان کرد: کووید۱۹ یک‌نوع از دسته کرونا ویروسها است که خاصیت آنها انتشار سریع است؛ اما این قابلیت سرایت بالا به تنهایی کافی نبود برای بیوتروریسم بودن بلکه باید حمله میکرد به ارگانهای حیاتی پس ترکیب این دو نوع ویروس، ویروس کووید۱۹ را به وجود آورد.

ایران با وجود تحریم ها ۶ نوع واکسن ضد کرونا تولید و صادر کرد

دکتر مهدی احمدی نژاد در رابطه با شیوع کرونا تصریح کرد: کرونا یک زنگ خطر بود برای هوشیار شدن؛ شاید خیلی از کشورهای دنیا را از خواب بیدار کرد؛ ما در این جنگ با وجود تحریمها کشور ۶ نوع واکسن ضد کرونا تولید و صادر کردیم.
 
وی ادامه داد: بیماری هایی مثل کرونا که هرچندوقت یکبار جهش دارد ممکن است قدرتش کمتر یا بیشتر شود بنابراین نمی توان راحت از این ویروس گذشت چون ویروس خودش را تقویت می کند؛ مثلا سویه آلفا که مرگ‌و
میر بالایی داشت زمانی اتفاق افتاد که انگلیس گفت همه گیری گله ای می گذاریم و اشتباه استراتژیکی بود و ویروس جهش پیدا کرد و به دنیا منتشر شد؛ همچنین سویه دلتا از هند شروع شد که همین اشتباه همه گیری گله ای را تکرار کرد.
 
احمدی نژاد با اشاره به گستردگی ابتلا به آنفلوآنزا در استان توضیح داد: با شروع مهرماه با تعداد زیادی بیمار روبرو شدیم که علائم کرونا را داشتند اما شک‌کردیم چون کرونا خیلی کودکان را درگیر نمی کرد اما در این دوره تعداد مبتلایان کودک بالا بود که بعد از تست های آزمایشگاهی مشخص شد این بیماری انفلوآنزا است.
 
وی افزود: انفلوآنزا هر چند سال یکبار جهش دارد در ایران سال ۲۰۰۹ این اتفاق افتاد ولی معمولا تا ۲۰، ۳۰ بعد از آن جهش خطرناکی ندارد امسال انفلوانزا غافلگیرمان کرد چون زود اتفاق افتاد و واکسیناسیون هم انجام نشده بود ولی خوشبختانه این نوع آنفلوآنزا خیلی خطرناک نیست اما واکسیناسیون باید درست و به موقع انجام شود.
 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در استان کرمان نقشه راهی برای شناسایی نقاط آسیب خیز تهیه شده است توضیح داد: در هر منطقه بررسی شده که در معرض چه نوع آسیبهایی است و برای آن سناریو نوشته شده و مانورهای دوره ای انجام می شود تا توان خود را ارزیابی کنیم.

میزان سم و کود میوه و صیفی جات در استان نگران کننده نیست


احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با میزان سموم و کود در میوه ها و صیفی جات گفت: سازمان غذا و دارو به صورت هفتگی در میدان تره بار از میوه ها نمونه
می گیرد تمام سم ها و موادشیمیایی را تست می کند؛ برخلاف تبلیغات سوئی که انجام می شود؛ خوشبختانه وضعیت خوب است و موارد محدود هم‌که شناسایی شود بلافاصله جمع آوری می شود.
 
وی در رابطه با بیماری هایی که استان را تهدید می کند اظهار کرد: ما به دلیل همجوار بودن با سیستان و بلوچستان و ورود دامهای قاچاق از مرزها تهدید تب کریمه کنگو را داریم همچنین آبله میمونی هنوز اپیدمی نداریم اما در معرض خطر هستیم؛ علاوه براین یکسال پیش یک اپیدمی در سرخک داشتیم با مهاجرت افاغنه که مجبور به یک واکسیناسیون اورژانسی شدیم بیماری های مالاریا در جنوب استان و سیاه زخم هم از تهدیدات استان است.

بیمارستان های استان با کمبود سرم مواجه نیستند


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به کمبود آنتی بیوتیک خوراکی در کشور بیان کرد: متاسفانه علیرغم اینکه مواد اولیه آنتی بیوتیکها وجود داشت تولید شربتهای آنتی بیوتیکها متوقف شد که موضوع در حال پیگیری و رفع است همچنین سرم به مقدار قابل توجهی به کشور وارد شده و دیروز وارد استان شده و بیمارستانها با کمبود سرم مواجه نیستند.
 
مهدی احمدی نژاد با انتقاد از تجویز و مصرف بی رویه آنتی بیوتیکها گفت: مصرف داروها باید شکل بهینه پیدا کند؛ مثلا هیچ آنتی بیوتیکی روی انفلوآنزا تاثیری ندارد اما در ایران به صورت بی رویه این دارو تجویز می شود.
 
وی افزود: مصرف بی رویه انتی بیوتیکها باعث شده است؛ مقاومت های آنتی بیوتیک شکل گیرد و امروز بزرگترین عامل مرگ و میر بیمارها در ای سی یو مقاومت های آنتی بیوتیکی است.
 
انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcdnz0fzyt0ss6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین