تاریخ انتشار :جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۷
۰
plusresetminus
حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت:دو تذکر به جریان هایی که در این روزها سکوت کردند، چرا در مظلومیت امام و انقلاب سکوت کرده اند، در روزهای سخت باید دفاع و انقلاب کنید، برخی سکوت کرده اند و ساکتند، در این فتنه باید دیدگاه های خودتان را باید بگید و موضع گیری کنید، چرا ساکتید رهبر معظم در جمع دانش آموزان حجت را تمام کرد، آنها که مدعی دفاع هستند بدانند، سکوت امروز شما جایز نیست.
خواص در مقابل مظلومیت نظام و انقلاب سکوت کرده اند/ راهبرد اصلی نظام بازدارندگی فعال است
به گزارش راه آرمان؛ آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در سراسر استان کرمان برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز در جمع نمازگزاران کرمانی در مصلی امام علی (ع) حجت الاسلام والمسلمین ضمن محکوم کردن  استکبار جهانی گفت: استکبار ستیزی و مبارزه با استکبار متعلق به دیروز و امروز نیست و ریشه در تاریخ انبیاء الهی دارد، از زمانی که حضرت آدم بر زمین حبوط کرد دو جریان مقابل هم صف آرایی کردند و طولی نکشیدف دوجبهه شکل گرفت یک سو طاغوتیان و بت پرستان که در حقوق دیگران تجاوز می کردند و جبهه دوم حق طلبان که انبیای الهی در راس این جبهه قرار داشتند.

وی ادامه داد: خداوند برای هر امتی رسولی را فرستادید تا مردمان را به طاعت خدا دعوت کنند و خود  را در راس طاعت هستند و  بر آنها امر شده است که از طاغوت و طاغوتیان اجتناب کنند، شعار علیه استکبار ، شعار علیه آمریکا حرف امروز ما نیست حرف همه آزاد مردان در طول تاریخ بوده است، شعار علیه آمریکا حرف امروز نیست، حرف جریان آزادگی و آزادمردی است 

خطیب جمعه کرمان اذعان کرد: جریان انقلاب و شعار اصلی انبیای الهی بر پایه استکبار ستیزی است، استکبار خود را قدرت مطلق می داند و تک صدایی را قبول دارد ، عالم و آدم را می خواهد با خود همراه کند، این امر در زمان حضرت موسی نیز رخ داد، وقتی فرعون اعلام کرد فقط من را پرستش کنید آنهم در مقابل جریان توحید، رئیس جمهور آمریکا نیز سال گذشته به وضوح اعلام کرد؛  دنیا فقط یک قدرت را می شناسد آن هم ایالات متحده آمریکاست، این جریان سلطه بر ملت ها را نیز با زور و قلدری دنبال می کند تا ذخایر و منابع جهان را برای خودش می خواهد ، مردم را تضعیف می کند، فتنه انگیزی می کند و مردم را گروه گروه می کنند و با فشار حداکثری مردم را به سلطه خود در می آورند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: انقلاب اسلامی در تاریخ بشریت  تنها کشوری است که در مورد میلیارد ها انسان مسیر  استکبار ستیزی را  در مسیر جریان توحیدی دنبال کرده است  زیرا فهرستی از جریانات ایجاد شده توسط مستکبرین را دارد.

وی ادامه داد: در سر لیست فهرست جریان سازی مستکبرین چند مولفه وجود داشت، تبعید امام خمینی مردی که نگاهی الهی  داشت و عظیم االشان بود، انقلابی توحیدی  را به وجود آورد، مبارزه دانش آموزان  متعهد و متدین در مقابل طاغوت که رژیم پهلوی آنان را به خاک و خون  کشاندبه این علت که در جریان تفکر توحیدی قرار گرفته بودند و دانشجویان  نیز اخرین خط فرماندهی سلطه را با تسخیر  پایگاه جاسوسی را به دست آوردند.

علیدادی تاکید کرد: امروز روز بسیار حساسی است و کشور ما این روز را خلق کرد و کشورما این پرچم را به اهتزاز درآورد و برای این راه هزینه های زیادی نیز متحمل شده  است.

وی افزود: مردان پاک و رجال الهی و انبیا و ائمه برای پرچم ولایت ایستاده اند و این پرچم مبارزه با طاغوت و هواپرستان را ادامه می دهیم  تا حکومت اما عصر شروع شود اما کشور ما چند راه را در این مسیر  در پیش دارد که باید یک راه را انتخاب کند.

علیدادی سلمیانی تاکید کرد: تسلیم در برابر مستکبر اولین راه است، ما از تسلیم خاطرات تلخ و نامبارکی داریم هم خودمان تجربه کردیم هم در کشورهایی که تسلیم شده اند می بینیم.

نماینده ولی فقیه در کرمان ابراز کرد: تسلیم مانع هریت و آزادی است در زمان شاه  خائن در مجلس خودمان تسلیم بودیم  و قانونی با فشار حداکثری را مبنی بر اینکه سگ آمریکایی بر مردم خودمان ارجحیت دارد را تصویب کردیم، ما قانون نوشتیم که مستشاران امر یکایی هر غلطی کردند کسی حق ندارد به آنها اعتراض کند، تسلیمی را تجربه کردیم که در فیش حقوقی خودشان مستشاران امریکایی حق توهش می گرفتند.

وی با بیان اینکه تسلیم راه سختی است و کشور ما تسلیم نخواهد شد، گفت: انقلاب کردیم تا حاکمیت این کشور تسلیم قلدرها نباشد و تسلیم  نه با نگاه اسلامی و نه علمی همخوانی ندارد.

وی به دومین راه اشاره کرد و گفت:  زندگی مسالمت آمیز نیز تئوری برخی است، و برخی مرتب  در داخل و خارج می گویند زندگی مسالمت آمیز، انجام دهیم اما باید گفت با کی می خواهید مسالمت آمیز زندگی کنید؟ کسی که طرفتون آمریکاستف آنهم کشوری که در سند آن تسلیم و همراه سازی کشورها با اعمال فشار حداکثری همچون اقتصادی و تحریم برای همراه شدن  ملت ها برای منافع آنها ؟ این نوع دوستی که یک طرفه نمی شود.

علیدادی سلیمانی ادامه داد: چطور می شود !همزیستی مسالمت آمیز داشت وقتی سازمان ملل فلسفه وجودی ایجاد آن دفاع از منافع مستکبرین است، مردم این کشورها خودشان در درون این کشور  ها زندگی مسالمت آمیز ندارند، هر مقرراتی را که با انها همراه نیست وتو می کنند مگه اجازه زندگی مسالمت آمیز می دهند؟ نمونه آن برخورد با جورج فلوید و  جلیقه زردها  است چطور در این کشورها معترضان به اشد مجازات محکوم می شوند و با اشد مجازات با آنها برخورد می شود ولی تروریست ها ی داخلی و آشوب گران ما را حمایت می کنند.

خطیب جمعه کرمان تاکید کرد: قتل و خفه شدن جورج فلوید که  به دست پلیس رخ داد کاری پسندیده است اما نیروی انتظامی ما ترور می شود و برای اونها دفاع از  یک ملت برای آزادی محسوب می شودف آیا اینها سیاسیت را در چمبره اخلاق می دانند؟ اینها راه بر همزیستی مسالمت آمیز بسته اند.

وی ادامه داد: راه سوم جنگ است راهبرد ما جنگ است، هر کسی حرفی علیه ما بزند با او خواهیم جنگید اما راهبرد اعتقادی ما جنگ نیست و آغاز کننده  هم نیستیم، حتی امامین ما هم آغاز هیچ جنگی را دستور ندادند، در تاریخ ایران به جز چند حاکمی که کشور گشا بوده اند هرگز ایرانی ها به دنبال درگیری نبوده اند، راهبرد ما مناسب نیست اما اگر کسی تعرض کند، راهبرد ما دفاع مقدس است.

علیدادی سلیمانی آخرین راهبرد را  بازدارندگی فعال دانست و گفت: بازدارندگی فعال یعنی انقدر در بخش نظامی و اقتصادی و فرهنگ باید قوی بشویم که دشمن به خودش جرات ندهد تا حجمه ای علیه ما داشته باشد، در بحث نظامی راهبرد جمهوری اسلامی به بار نشسته است، در ابتدای انقلاب و آغاز جنگ ما اگر چیزی از ادوات نظامی می خواستیم هیچ کشوزری  به ما نمی داد، اما امروز در راهبرد بازدارندگی فعال در بخش نظامی به جایی رسیده ایم که پهپادهای آمریکایی را نابود می کنیم.

وی ادامه داد: کوچکترین تجاوزی می شود،  سربازان و نظامیان آنها را دست بسته جلوی دوربین ها نشانه می بریم انسانیت، اخلاق و جهاد را به شهادت می رسانند ما به نقطه دلخواه خود در اقتدار نظامی رسیده ایم  بنابر این در همه حوزه ها مسئولین باید کشور  را به بازدارندگی فعال برسانند.

علیدادی سلیمانی تاکید کرد: در اقتصاد در فرهنگ هم باید همین باشد باید کشور پیشرفت بکند، اما دو تذکر به جریان هایی که در این روزها سکوت کردند، چرا در مظلومیت امام و انقلاب سکوت کرده اند، در روزهای سخت باید دفاع و انقلاب کنید، برخی سکوت کرده اند و ساکتند، در این فتنه باید دیدگاه های خودتان را باید بگید و موضع گیری کنید، چرا ساکتید رهبر حجت را تمام کرد در جمع دانش اموزان ، آنها که مدعی دفاع هستند بدانند، سکوت جایز نیست ما نیاز به وحدت داریم.


وی در پایان خاطر نشان کرد: زخم های کهنه سیاسی را بر هم مرهم بگذارید و کنار هم قرار بگیرد و پشت سر ولایت کنار هم باشید مانند 8 سال دفاع مقدس ، مرگ یک نفر آشوب و اغتشاش بهانه بود کشور را می خواهند ناامن کنندبچه های انقلاب و نظام و عدالتخواه و چهره هایی کنار هم قرار بگیرند و در جبهه ای واحد پشت سر نظام بایستند و ازآن دفاع کنند

خطیب جمعه بردسیر: آمریکا قدرتی رو به زوال که برای بر سر پا ایستادن به هر ریسمان پوکی چنگ می زند

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر ضمن تسلیت رحلت جانسوز حضرت معصومه سلام الله علیها و ذکر فضائل کریمه اهل بیت گفت: وجود بانوی بزرگ قم مایه برکت و خیر فراوان برای کشور ما است. 

وی بر لزوم اهتمام بر فرهنگ عمومی ایرانی و اسلامی تاکید کرد و افزود: در پوشش، زندگی فردی و اجتماعی، معماری ساختمان ها باید فرهنگ ایرانی اسلامی رعایت شود. 

خطیب جمعه بردسیر یوم الله 13 آبان را گرامیداشت و بیان کرد: یکی از راهبردهای اصلی هر پیامبری استکبارستیزی است که صریح آیه قرآن نیز به آن اشاره دارد.

وی افزود: استکبار گاهی فرعون است که ادعای خدایی دارد و گاهی آمریکا که نماد نظام استکباری در دنیاست که به دنبال دو جنگ جهانی یک قدرت جهانی پیدا کرد و خود را حاکم جهان می داند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی سد محکمی در برابر این طاغوت اکبر و نماد استکبار ستیزی در دنیا شد و شروع آن از همین 13 آبان ها و سه واقعه مهم که نقطه عطف استکبارستیزی است.

حجت الاسلام کرمانی در چرایی اینهمه اغتشاش و فتنه از طرف آمریکا در این 43 سال علیه ایران گفت: آمریکا یک قدرت رو به زوال است که برای نگهداشتن خود به هر کاری چنگ می زند زیرا در این منطقه خود را در خطر می بیند.

وی افزود: اما با رهبری ولایت و هوشیاری ملت در همه فتنه ها ناکام مانده است و طبق بیانات رهبری در هر فتنه ای ما واکسینه و قویتر شدیم. 

حجت الاسلام کرمانی اظهار کرد: در فتنه اخیر از لحاظ فرهنگی هم به ما حمله کردند ولی در این سوریه سازی هم آرزوی خود را به گور بردند. 

امام جمعه بردسیر یاد و خاطره همه شهدای اغتشاشات و ترور اخیر را گرامیداشت و گفت:  این فتنه هم می گذرد  و سرو انقلاب پابرجا می ماند و خون شهدا هدر نخواهد رفت. 

وی در پایان از همه مردم و مسئولان و ستاد برگزاری مراسم 13 آبان به خصوص دانش آموزان به خاطر حضور باشکوه در این مراسم قدردانی کرد. 


خطیب جمعه شهرستان ارزوئیه؛ سیطره امریکا بر غرب آسیا که شکسته شده است

حجت الاسلام والمسلمین سید یوسف منصوری امام جمعه شهرستان ارزوئیه ضمن توصیه و سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با تبریک سالروز یوم الله ۱۳آبان ماه روز دانش آموز و روز استکبارستیزی افزود: چند نکته در رابطه  با۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی ویژگی های خاص دارد.


امام جمعه ارزوئیه خاطرنشان کرد: این روز سه حادثه مهم در درون خود جای داده اولی ۱۳ آبان ۴۳ است دستگیری و تبعید حضرت امام به ترکیه برای اعتراض به طرح کاپیتولاسیون دومیی ۱۳ آبان ۵۷ است که در رژیم پهلوی اتفاق افتاد که درب های دانشگاه بستند و دانش آموزان مارا به خاک و خون کشیدند و سومی تسخیر لانه جاسوسی که در ۱۳ آبان سال ۵۸ اتفاق افتاد.


خطیب نماز جمعه ارزوئیه گفت: فلذا ۱۳ آبان روز مهمی است و اما امروز باتحولات سیاسی که اتفاق افتاد اهمیت آن تشدید شد وباید ملتفت به این بود که ۱۳ آبان ماه ما اهمیتش بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین سید یوسف منصوری امام جمعه شهرستان ارزوئیه افزود: بیش از ۴دهه از انقلاب می گذرد در این ۴۳سال یک تقابل همه جانیه بین ایران و آمریکا هست که دو موضوع نمایان می شود اول گسترش فعالیت عمق راهبردی ایران در منطقه خاصه در منطقه غرب آسیا و همه این دست وپا زدنها برای این است و دوم افول هیمنه و سیطره امریکا بر غرب آسیا که شکسته شده است.


امام جمعه ارزوئیه گفت: هنوز هستند کسانی که آگاهانه یا ناآگاهانه نمی خواهند این وقایع میدانی را ببینند و نسبت به ماهیت این تقابل توجیه نیستند فلذا بحث تسلیم شدن در برابر امریکا را بیان می کنند ، جهاد تببین باید با قدرت ادامه پیدا کند ، امروزه محوریت راه کارهای استکبار ستیزی با جهاد تببین است.


خطیب جمعه شهرستان ریگان؛ مشکل تنش آبی در حال رفع شدن است

حجت الاسلام حبیب رضازاده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ریگان با تقدیر از اقشار مختلف مردم که در راهپیمایی امروز ۱۳ آبان شرکت کردند، اظهار داشت: این حضور حماسی شما مردم در راهپیمایی نشان داد آمریکا رو به افول است.

امام جمعه شهرستان ریگان افزود: به مناسبت میلاد امام حسن عسکری علیه السلام کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تعدادی جهیزیه بین زوج های جوان توزیع کرد که جای تقدير دارد.

وی افزود: شهرستان ریگان به سمت بومی‌گزینی رفته است، اگر دلسوز هستید از مسئولان بومی حمایت کنید. حمایت مردم از مسئولان خدوم و دلسوز آبادانی به دنبال دارد.

خطیب جمعه ریگان با بیان اینکه مشکل تنش آبی با همت اداره آب و سپاه شهرستان در حال رفع شدن است، تصریح کرد: بسیج پشتیبان مردم ما است و با حمایت ما از بسیج مشکلات قابل حل شدن است.


خطیب جمعه شهرستان بم؛ علت حادث تلخ امروز در کشور  کوتاهی در جهاد تبیین بوده است

حجت الاسلام والمسلمین دانشی ضمن رعایت تقوایی الهی برای خود و عموم مردم بیان داشت حضور پرشور شما در ابراز نفرت نسبت به دشمنان و ارادت خود نسبت به نظام اسلامی مقبول درگاه حق قرار گرفته باشد .

امام جمعه شهرستان بم با توجه به پیش‌رو بودن روز فرهنگ عمومی بیان کرد روز گذشته منطقه دهبکری به عنوان منطقه دوستدار کتاب و فرهنگ عمومی در منطقه شرق استان کرمان انتخاب شد ما مفتخریم که شهر بم در کنار شهرها بزرگی مثل شیراز و اصفهان در حوزه کتاب و کتابخوانی قرار گرفت و انتخاب شد.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی حماسه ماندگار ۱۳آبان و هویت این روز را باید گرامی داشت و خروش انقلابی حضرت امام ره در مقابل استکبار جهانی که قوه قضاییه ایران در آن زمان حتی حق تو گفتن به آنها را نداشت و این خروش امام بود که جلوی استکبار ایستاد و جوانان آن زمان با فرمان امام لانه جاسوس را تسخیر کردند و امام آن اتفاق را به عنوان انقلاب دوم نام برد. 

حجت الاسلام والمسلمین دانشی با گذشت چهار دهه از انقلاب نسبت به قبل را هر فرد منصفی بیاید  داشته هایمان در عرصه های مختلف را منصفانه برسی کند واقعا مشاهده خواهید کرد که سرعت پیشرفت رو به رشد بوده و ضمن اینکه مشکلاتی از جمله گرانی ها وجود دارد اما مشاهده میشود که دولت فعلی به خوبی کار میکند .

خطیب نماز جمعه شهرستان بم در رابطه با جهاد تبیین بیان داشت ما باید به جهاد تبیین توجه داشته باشیم ضرورت شناخت دوست و دشمن را به نوجوانان و جوانان باید با جهاد تبیین شناساند عدم شناساندن جهاد تبیین به مردم این حوادث تلخ در جامعه است.

دانشی در ادامه بیان کرد نیروی انتظامی و سپاه حامی مردم است، روحانیت با حمایت مردم باعث انقلاب اسلامی شد در همه بحران ها بیشترین حضور داشت اما این چنین هتک حرمت قرار میگیرد و ما تاسف می‌خوریم به آن جوان نادانی که نیروی انتظامی سپاه و روحانیت اهانت می کند .

خطیب جمعه  شهرستان رودبارجنوب؛ پیروی از ولایت مصداق صراط مستقیم است/ آمریکای جنایتکار سردمدار استکبار در دنیاست


حجت الاسلام والمسلمین افشارمنش امام جمعه رودبارجنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اظهارکرد: راه راست و مستقیم در عبودیت و تسلیم پرودگار بودن است و در همه امور باید میانه روی و اعتدال را رعایت کنیم.


وی با بیان اینکه اسرائیل مقابل حزب الله شکست خورده است،گفت: امروز اسرائیل به خاطر ترس از حزب الله لبنان دیوار شش متری به دور خود کشیده است.


خطیب جمعه رودبارجنوب بیان کرد: ۱۳ آبان رو مبارز با استکبار جهانی است و استکبار یعنی قدرتی در دنیا که به خاطر قدرت ظاهری خود در امور ملت ها دخالت و ظلم می کند.


حجت الاسلام والمسلمین افشارمنش با بیان اینکه امروز سردمدار استکبار در دنیا آمریکای جنایتکار است،گفت: امروز دنیای استکبار جنگ ترکیبی و چند جانبه سیاسی،اقتصادی، فرهنگی و امنیتی بر علیه کشور ما را شروع کرده است که با رهبری امام خامنه ای و بصیرت مردم بار دیگر ناکام خواهند بود.


وی عنوان کرد: پیروی و اطاعت از ولایت از مصداق های مهم صراط مستقیم بودن است در طول تاریخ هر کسی با ولایت زاویه گرفت عاقبت به خیر نشد.


خطیب جمعه رودبارجنوب با اشاره به اینکه ریشه شعار مرگ بر آمریکا به خاطر ظلم هایی است که آمریکا در حق ملت ها کرده است،افزود:  حمایت از گروه های تجزیه طلب ، برنامه ریزی برای کوتای نوژه ، حمایت از منافقین ، حمایت از صدام ، حمله به هواپیمای مسافری ، شهادت حاج قاسم سلیمانی از ظلم هایی است که آمریکا در حق کشور و ملت ایران کرده است.


وی در پایان ضمن فرار رسیدن شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها برای حمایت و خدمت به برادر خود امام رضا علیه السلام بار سفر را بستند و شان و عظمت ایشان همین بس که زیارت نامه ایشان از زبان معصومین(ع) صادر شده است.


خطیب جمعه شهرستان زرند؛ با پروژه های کشته سازی، ترور و جنگ رسانه ای مستکبر دست از نظام نمی کشیم

حجه الاسلام و المسلمین شجاعی در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به مناسبت های 13 آبان گفت: مبارزه با استکبار تمام نشدنی است و اینکه عده ای فکر می کنند جنگ با استکبار تمام می شود باطل است مقابله با استکبار ضروری است و موضوعی برای مصالحه وجود ندارد مکتب ما برخواسته از قرآن و شعار ما در برابر استکبار جهانی که جدال تمام نشدنی حق علیه باطل است همان آیه قرآن است که می فرماید لکم دیکنم ولی دین

وی ادامه داد: اینکه دشمن گمان کند با تحریم، اغتشاش و کشتار مردم مظلوم ما، با فشار رسانه ای، از موضع خود عقب نشینی کنیم هرگز چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد. 

خطیب نماز جمعه با اشاره به حماسه 13 آبان گفت: اینکه دهه هشتادیهای عزیز با وجود شبه افکنی های  دشمن، به میدان می آیند و با مشت های گره کرده شعار استکبار ستیزی را با صلابت به زبان می آوردند، شکست حربه های دشمن است. 

وی افزود: دشمن کم خرد نمی داند ما نگاهمان به کشته شدن در راه خدا یک نگاه متفاوت است و اصلا استراتژی ما برای غلبه به کفر پیروزی خون بر شمشیر است ما تا امروز با خون هایی که دادیم انقلاب را حفظ کردیم درطول دوران تاریخ همیشه جبهه حق در اقلیت بوده است اما خون شهیدان حقیقت را آشکار کرده است.

حجه الاسلام شجاعی تصریح کرد: پیام ما به استکبار جهانی و یزیدیان و ابوجهل زمان همان جمله حضرت زینب (س) است که فرمودند ای یزیدیان هر کاری از دستتان بر می‌آید انجام دهید هر حلیه و مکر و ظلمی که می توانید انجام دهید اما بدانید یاد ما محو شدنی نیست و اسلام تا قیامت می ماند به کوری چشم آنانکه این اقتدار را نمی توانندببنند. 

خطیب نماز جمعه بیان کرد: پیام این حماسه اظهار انزجار و بعض و کینه نسبت به مستکبرین عالم، مرگ بر تجاوزگری، استکبار گری، و دست افکنی به حقوق ملت ها بود، آرزوی نابودی استکبار را در سر داریم این وعده الهی است که محقق خواهد شد 

وی در خاتمه گفت: اینکه عده ای در جریان این اغتشاشات راه خود را از انقلاب جدا می کنند مبتلا شدن به امتحان و سنت الهی است و این شعار مرگ بر آمریکا مرگ بر گلوله است که پدر و مادر را از فرزندش می گیرد.


خطیب جمعه فاریاب؛ کوتاهی در آموزش نتیجه کف خیابان امروز است/ وقایع انقلاب در کتب درسی بیان نشده است

خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان فاریاب توسط حجت الاسلام گروهی امام جمعه اقامه شد.

عباس گروهی امام جمعه فاریاب ضمن گرامیداشت سیزدهم آبان روز مبارزه با استکبار جهانی بیان کرد:اگر این جنایات آمریکا در کتاب های درسی گنجانده میشد شاهد اتفاقات اخیر نبودیم و عده ای فریب نمیخوردند،طرف حساب ما صحنه گردانان اصلی هستند نه این جوانان فریب خورده که فرزندان ما هستند 
لذا این مسئله ،مسئله ای است که همه ی ما باید به آن توجه کنیم.


خطیب نماز جمعه ابراز کرد:نسل جدید بدانند که آمریکا آنقدر ظلم و جنایت کرده است که ما نباید لحظه ای غفلت کنیم ،اگر غفلت کردیم خون بیش از ۳۰۰ هزار شهید را نادیده گرفته ایم.


وی گفت: دشمنی آمریکا با ما برای یکی دو روز نیست ،این چالش در ۲۸ مرداد سال ۳۲ در زمان مصدق شروع شد ،همین آمریکایی ها از اعتماد مصدق سوء استفاده کردند و کودتای ۲۸ مرداد بوجود آمد.
 

حجت الاسلام گروهی بیان کرد:ما باید امروز قدر دان نظام اسلامی باشیم ،حکومتی که تکیه بر غربی ها و صهیونیست ها کرد آن حکومت لذتی ندید جز ذلت چیزی نصیبشان نشد، 
همین ها که اغتشاش می کنند بدانند آمریکا بیایید حتی به همین ها هم رحم نمی کند. 

امام جمعه فاریاب اظهار کرد:شهدای دانش آموزی در سال ۵۷ را بیاد بیارید برای این شهید شدند که حکومت اسلامی بوجود بیاید و مردم از چنگال ظلم و طاغوت نجات پیدا کنند. 

وی ادامه داد:همه ما باید گوش به فرمان رهبری باشیم ،اگر فرمان رهبری را فصل الخطاب قرار دادیم یعنی عزت،ما چه تفاوتی با کشورهای دیگر داریم ،تفاوت اصلی این است که ملت ما رهبری حکیم دارد و همه ما باید گوش به فرامین ایشان دهیم .
 

خطیب نماز جمعه ابراز کرد:ما باید بدانیم چه تفکری مقابل جمهوری اسلامی ایستاده است،تفکر کفر و ظلم است ،این تفکر است که بویی از انسانیت نبرده است و مردم ما را در حرم و در خیابان ها با بی‌رحمی به شهادت می رسانند. 

وی گفت:این اغتشاشات منشأ خارجی دارد ،آمریکا و اسرائیل دیگر نا امید شده اند ،از تحریم و آدم کشی ،آشوب و فتنه گرفته تا هر اقدامی دیگر علیه نظام اسلامی انجام داده اند ،همه باید هشیار باشید که دشمن ،دشمن است و آمریکا امروز همان آمریکای سال ۳۲ است به کسی رحم نمی کند .

خطیب جمعه کهنوج؛ ایران با انقلاب مخملی و رنگی متزلزل نمی شود

حجت اسلام احمد نجنو امام  کهنوج در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت: به راه انداختن اشوب واغتشاش و ایجاد ناامنی و تلاش همه جانبه برای جلو گیری از شکل گیری ایران قوی، همه این جنایات با  امریکا و انگلیس خبیث بود.


خطیب جمعه کهنوج تصریح کرد: اگر میبینیم که چند روزی به دنبال راه اندازی اشوب هستند، قصدشان این است که به خیال خودشان انقلاب مخملی راه اندازی کنند.

امام جمعه کهنوج با اشاره به هدف شوم دشمنان متذکر شد:  کور خوانده اید، مگر ایران ، گرجستان یا اوکراین است، ایران قرقیزستان نیست ک شما بخواهید کودتای مخملی راه بیندازید.

خطیب جمعه کهنوج بیان کرد: امروز مصداق کامل ظلم و استکبار امریکای جنایت کار است.

امام جمعه کهنوج با اشاره به شناخت کم نسل جوان از امریکا و بزرگداشت ۱۳ ابان خاطر نشان کرد: بیان جنایات امریکا در منطقه وتقابل مستقیم با ایران عزیز برای نسل نوجوان و جوان امروزی امری ضروری است.
دشمن می خواهد قشر دانش آموز و دانشجو را از چشم ملت ایران بیندازد

حجت الاسلام عسکری گفت: در همه فتنه ها آمریکا و همدستانش از ملت ایران تودهنی خوردند لذا برای از بین بردن ایران در فتنه اخیر هرچه توان اعم از منافقین، سلطنت طلب ها، بهایت ها و کشورهای منطقه و غیره، داشتند به میدان آوردند تا بر روی دو قشر دانشگاهیان و دانش آموزان تاثیر بگذارند.

خطیب جمعه شهرستان رفسنجان؛ دشمن از راهبرد انقلابی خودمان برای شیطنت استفاده می کند / با سه ضلع رهبریت، دانش اموزی و دانشجویی لانه جاسوسی را تسخیر کردیم

 حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت از همگان به رعایت تقوای الهی و تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) به روایتی از آن حضرت اشاره و اظهار کرد: کسی در دنیا در مقابل برادرانش تواضع کند نزد خداوند از صدیقین و از پیروان حضرت علی ابن ابیطالب(ع) هستند.

امام جمعه رفسنجان به 13 آبان و سه رکنی که در کنار هم قرار گرفتند اشاره و بیان کرد: در این روز سه عنصر امام، دانش آموز و دانشجویان در کنار هم قرار داشتند؛ در فواصل زمانی  امام در این روز تبعید و عده ای از دانش اموزان به شهادت می رسند و در همین روز توسط دانشجویان لانه جاسوسی آمریکابه تسخیر درامد.

وی افزود: اگر می بینید این همه علیه رهبری و امامین انقلاب تبلیغ سوء می شود و در دانشگاه ها این همه فتنه درست می کنند و اگر می بینید برخی فرزندان و دانش آموزان را به خیابان می کشند به این خاطر است که دشمن دیده است که این سه رکن در کنار هم قرار گرفتند و چه اتفاقات بزرگی را رقم زدند.

حجت الاسلام عسکری ضمن تشکر و قدردانی از همه مردم ولایی رفسنجان و اقشار در این راهپیمایی و حماسه آفرینی ادامه داد: این راهپیمایی مشتی درد آلود به دهان دشمنان است آنهایی که نمی خواهند دانش آموزان، دانشجویان و امامین انقلاب را درکنار هم بینند.

وی تصریح کرد: اگر دشمنان این همه فشار می گذارند به ملت، به دلیل اینکه ضربه های بزرگی از این ملت خوردند، یکی از شکست های آمریکا اصل پیروزی انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه رفسنجان عامل دیگر شکست آمریکا را رأی بالای مردم به جمهوری اسلامی در 12 فروردین 58 عنوان کرد و افزود: تودهنی سوم این شکست آمریکا نیز لغولایحه  کاپیتولاسیون که در 23 اردیبهشت 58 توسط شورای انقلاب رخ داد و قاننی که در 21 مهر 1343 به تصویب مجلس شورای اسلامی آن زمان رسید که هدف از این کاپیتولاسیون، مصونیت اتباع آمریکا در ایران بد با پیروزی انقلاب اسلامی لغو شد.

وی اضافه کرد: اینکه امام می فرماید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ببینید چه غلط هایی می خواست انجام دهد که مردم ایران به دهن این ابراستکبار جهانی زدند.

 حجت الاسلام عسکری بیان کرد: تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان سال 58 و در واقع اشغال برخی از آمریکا از جمله شکست های دیگر آمریکا از ایران  بود همچنین حمله مستقیم آمریکا در 6 اردیبهشت 59 به ایران در طبس به شکست مواجه شد باز هم هیچ غلطی نتوانست بکند، وقتی خبرنگاران پرسیدند که چه شد این عملیات مهم را انجام دادید و زبده ترین نیروهایت را به میان آوردی چه کردی؟ که رییس جمهور آن زمان آمریکا اعلام کرد" انگار امام در بالکن محل اقامتش در جماران قرار گرفت و با هر حرکت دستش یک هواپیما و هلیکوپتر ما سقوط کرد".

وی خاطرنشان کرد: لذا شکست مستقیم نظامی آمریکا در طبس گران تمام شد و نیز شکست در فتنه اقوام اعم از کُرد ، عرب، بلوچ و در اطراف مرزهای ایران که به ان ها سلاح دادند تا ایران را تسخیر کنند نتوانستند هیچ غلطی بکنند.
امام جمعه رفسنجان گفت: از دیگر شکست های آمریکا در دوران دفاع مقدس بود که به همکاری ایادی مستکبر حمله ایران و عراق را راه انداخت و دو سال پس از 8 سال، همه کشورهای جهان اعلام کردند که آغازگر این جنگ عراق بود و آمریکا در این بهبوهه نیز شکست خورد.

خطیب جمعه منوجان؛ بزرگترین ساده اندیشی این است که فکر کنیم آمریکا از اسلام دست برداشته است

حجه الاسلام امین رضوانی امام جمعه منوجان در نماز جمعه مورخ ۱۳ آبانماه ۱۴۰۱ گفت:  مردم ما از دست وسایل نقلیه ای که به صورت قاچاق سوخت حمل می کنند در عذابند و مسئولان بالادستی تصمیمی در این خصوص بگیرند و باید یا مبدا و یا مقصد را بست و باکسانی که امنیت روانی مردم را به خطر می اندازند برخورد شود در حالی که محدودیت سوخت برداشته شده اما متاسفانه هنوز صف های طولانی چند لایه تشکیل شده وعده ای سوء استفاده می‌کنند؛ حق وحقوق مردم را پایمال می‌کنند.

حجت الاسلام رضوانی  در ادامه به سالروز ۱۳ آبان اشاره و تصریح کرد:همین آمریکا که یک روز حق توحش می گرفتند و ما را وحشی می‌دانستند امروز برای ماحقوق بشر  قائلند اما کور خوانده اند ملت ما انقلابی و پشت سر ولایت باقی خواهند ماند و بزرگترین ساده اندیشی این است که فکر کنیم آمریکا از اسلام دست برداشته و لحظه ای نباید از کید دشمنان غافل بود وباید به سلاح پولادین ایمان و صبر و بصیرت مسلح شویم. 

وی در ادامه افزود: شهروندان منوجانی در خصوص کمبود آب آشامیدنی تذکر  داده اند که امیدوارم مسئولین عزیز نسبت به حل مشکل شهروندان وبرطرف شدن مشکل آب  آشامیدنی اقدام نمایند .
حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نمازجمعه جیرفت گفت: امام علی (ع) در حکمت ۳۹۶ نهج‌البلاغه فرمودند: مرگ آری اما پستی و خواری و ذلت هرگز.

خطیب جمعه جیرفت:بدترین نوع استکبار ،استکبار سیاسی است

امام جمعه جیرفت با اشاره به اینکه مکتب اسلام همواره مومنین را به عزت دعوت می‌کند، افزود: انسانِ مومن اگر بر سر دوراهی ذلت و عزت قرار بگیرد، راه شرافت و عزت را انتخاب می‌کند.

خطیب نمازجمعه جیرفت بیان کرد: خداوند متعال، پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) راضی نیستند که مومن زیر بار ذلت برود و امام حسین (ع) شهادت را بر ذلت و خواری برتری داده است.

وی در ادامه توضیح حکمت ۳۹۶ نهج‌البلاغه به نقل از امام علی (ع) عنوان کرد: قناعت آری اما تحت سلطه دشمن بودن هرگز و در همین راستا با سختی و کمبودها می‌سازیم ولی دست به سمت دشمن دراز نخواهیم کرد.

حجت الاسلام تارم ضمن اشاره به اینکه استکبار ستیزی جزو دستورات همه‌ی انبیاء بوده است، اظهار داشت: در قرآن سه نوع استکبار مالکیتی، عبادی و سیاسی آمده است.

امام جمعه جیرفت درخصوص استکبار مالکیتی، گفت: در این نوع استکبار، حاکم خودش را رب و خدا معرفی می‌کند و مردم را برده خود می‌داند و شعار فرعون می‌گفت؛ پروردگار بزرگ شما من هستم و غیر از من معبود دیگری نیست.

وی درباره استکبار عبادی، تصریح کرد: اینگونه افراد در مقابل خداوند، استکبار در عبارت دارند و خداوند آنها را به عذابی سخت و دردناکی دچار خواهد کرد.

حجت الاسلام میثم تارم بدترین نوع استکبار را استکبار سیاسی دانست و گفت: استکبار سیاسی به معنای حاکمیت بر مردم است، درحالی که حاکم لیاقت حکومت را ندارد و در زمان کنونی آمریکا نماد استکبار سیاسی است.

خطیب نمازجمعه جیرفت افزود: بعد از جنگ جهانی دوم، در کشورهای جهان سوم، آثار استکبار آمریکا نمایان شده است و هرجا که آمریکا پا گذاشته، جز فقر، ذلت، ناامنی و ذلت نتیجه دیگری برای مردم آن کشورها نداشته است.

خطیب نمازجمعه جیرفت بیان کرد: در سند راهبردی آمریکا آمده که نباید در جهان رقیبی برای آمریکا بوجود بیاید و آمریکا برای دست‌یابی به این نتیجه، از سه شیوه‌ی سخت، نیمه سخت و نرم برای رسیدن به اهدافش استفاده می‌کند 

وی درخصوص حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز ۱۳ آبان، عنوان کرد: حضور گسترده مردم برای استکبار جهانی پیام دارد تا استکبار بداند که این مردم، پای ارزش‌ها، دین، اسلام، ایران و خون شهدا ایستاده‌اند.

حجت الاسلام تارم اظهار داشت: آمریکا و دلدادگانش بدانند که مردم به ارزشها و ایران اسلامی وفادار هستند.

امام جمعه جیرفت مطرح کرد: از قوه قضاییه می خواهیم که برای فریب خوردگان اغتشاشات اخیر، نهایت کمک برای آزادی آنها را داشته باشد و عطوفت اسلامی را برای آنها اعمال کنند و برای محارب و مفسدان تقاضای قاطعیت، قدرت و سرعت برای رساندن به جزای اعمال ننگین‌شان را داریم.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای اخیر و شهدای حرم شاهچراغ، تصریح کرد: حمله داعش به شاهچراغ ثابت کرد که آمریکا قصد اجرای برنامه سوریه در ایران را داشته است.
 
خطیب جمعه فهرج: شهید علی وردی شخصیتی آرمانی و در تراز جوان مومن انقلابی بود

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نماز جمعه این هفته با قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 13 آبان گفت: حضور پرشور ملت بزرگ ایران در راهپیمایی 13 آبان به دنیا نشان داد که این مردم دست از نظام اسلامی خود و رهبری معظم انقلاب بر نخواهند داشت.

وی افزود: امروز مردم برای زنده نگاه داشتن آرمان های انقلاب به خیابان ها آمدند و عزم جدی خود را با شعار مرگ بر آمریکا نشان دادند.

آقاملایی در ادامه با اشاره به حادثه بسیار غم انگیز شهادت مظلومانه و غریبانه طلبه بسیجی شهید آرمان علی وردی گفت: شهید علی وردی شخصیتی آرمانی و در تراز جوان مومن انقلابی بود و شهیدگونه زندگی کرد.
امام جمعه فهرج اظهار کرد: ملت نجیب و صبور ایران در روزهای پر از فتنه و اغتشاش سپری شده شاهد حوادث هولناک و دردآوری بود که قله این حوادث تلخ، جنایت شقاوت آمیز در حرم حضرت شاهچراغ بود.

وی گفت: در روزهایی که شاهد اغتشاشاتی در کشور عزیزمان هستیم اگر به این مسئله به عنوان یک موضوع داخلی نگاه کنیم به خطا رفته ایم و اتفاقا آنچه از شواهد و قرائن بر می اید این است که این حوادث بیش از آنکه یک مسئله داخلی باشد یک پوژه پیچیده فراملی . بین المللی طراحی شده از سوی استکبار با محوریت غربی، عبری و عربی است.

آقاملایی تصریح کرد: بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران درباره اغتشاشات اخیر در تبیین محرز بودن نقش آفرینی همه جانبه آمریکا در طراحی، اجرا و استمرار غائله، گویای یک واقعیت مهم است؛ این واقعیت، وجود رابطه میان اغتشاشات با تحولات منطقه ای و بین المللی است.


انتهای پیام/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdch-vnz-23nxkd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین