تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۷
۰
plusresetminus
مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمان تأکید کرد؛

کاهش ذخایر خون در استان/ لزوم مشارکت گرم اهداکنندگان خون در روزهای سرد

ایرج شکوهی گفت: به دلیل شروع آنفلوآنزا از تعداد مراجعه اهداکنندگان استان کاسته شده و همین امر باعث کاهش ذخایر خون استان شده است بنابراین مجدد نیاز به همراهی مردم استان داریم؛ مبتلایان به سرماخوردگی و آنفلوآنزا نیز می توانند پس از دو هفته برای اهدای خون داوطلب شوند.
کاهش ذخایر خون در استان/ لزوم مشارکت گرم اهداکنندگان خون در روزهای سرد
به گزارش راه آرمان؛ ایرج شکوهی از کمبود خون و فرآورده های خونی به دلیل سردی هوا و شیوع آنفلوآنزا خبر داد و گفت: بیماران تالاسمی و هموفیلی از مصرف کنندگان دائمی خون هستند و بیش از ۳۰ درصد از خون اهدایی توسط بیماران مبتلا به تالاسمی مصرف می شود واز سویی مصدومان حوادث، بیماران نیازمند اعمال جراحی، بیماران مبتلا به سرطان نیز برایشان مصرف خون حیاتی است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمان ادامه داد: در فصول سرد سال به جهت مقابله با هرگونه بحران احتمالی باید ذخایر خون افزایش پیدا کند و این امر وابسته به همت مردم و مدیریت مصرف خون در مراکز درمانی است.

وی عنوان کرد: به دلیل شروع آنفلوآنزا از تعداد مراجعه اهداکنندگان استان کاسته شده و همین امر باعث کاهش ذخایر خون استان شده است بنابراین مجدد نیاز به همراهی مردم استان داریم؛ مبتلایان به سرماخوردگی و آنفلوآنزا نیز می توانند پس از دو هفته برای اهدای خون داوطلب شوند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمان تصریح کرد: به مناسبت روز کتاب و کتابخانه کمپینی با عنوان "کتابخون"همزمان با سراسر کشور از روز ۲۴ آبان لغایت ۲۸ آبان آغاز می شود که از کلیه کارکنان شاغل در کتابخانه های عمومی، گروه های مختلف مرتبط با مجموعه کتابخانه ها و کتاب دوستان عزیز دعوت به عمل می آید تا با پیوستن به این پویش ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی با اهدای خون خود فرصت زندگی را به بیماران نیازمند ببخشند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان انتقال خون استان نیازمند به تمام گروههای خونی به ویژه گروههای خونی منفی است و کلیه پایگاه های انتقال خون استان منتظر ارائه خدمت به اهداکنندگان خون هستند.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcaawn6049ney1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین