تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۷
۰
plusresetminus
علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی کرمان با حضور در ماهان از فعال شدن مرکز خدمات بهزیستی در ماهان خبر داد.
مرکز خدمات بهزیستی در ماهان فعال خواهد شد
به گزارش راه آرمان؛ مدیرکل و اعضای شورای معاونین اداره کل بهزیستی استان کرمان با حضور در شهر ماهان با مسئولین این شهر دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست امروز ابتدا حجت الله اسلام حبیب الله مختارآبادی امام جمعه ماهان در جلسه ای که با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمان در ماهان پیرامون مسائل اجتماعی شهر برگزار شد، اظهارکرد: آسیب های اجتماعی باید رصد، پایش و بررسی شوند وهمه ما باید به فکر چاره باشیم.
 
امام جمعه ماهان با بیان اینکه عبادت، در زیاد نمازخواندن نیست، بلکه در تفکر و یادخداست افزود: ماهان شهری تاریخی باسابقه ی ۳ هزار ساله، دارای دو ثبت جهانی و تقدیم ۲۰۰ شهید بزرگوار در راه انقلاب اسلامی می باشد.
 
وی با اشاره به توسعه ی زیرساخت های شهر ماهان، اظهارکرد: متاسفانه ماهان بخاطر نزدیک بودن به شهر کرمان مورد بی مهری و بی توجهی قرار گرفته است.

حجت الاسلام مختار آبادی افزود: در حالی که بسیاری از متمولین استان در این شهرو اطراف آن اقدام به ساخت ویلا نموده اند و باعث شده تا ظاهر شهر زیبا جلوه داده شود، اما فقر در لایه های زیرین شهر بسیار وجود دارد.
 
وی گفت:  به دلیل توریستی بودن شهر ماهان ، آسیبهای زیادی متوجه این شهر شده که باید در این رابطه به فکر چاره باشیم.
 
مدیر کل بهزیستی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به خدمات گسترده بهزیستی، تاکید کرد: تراکنش ارتباطات اجتماعی به واسطه توریستی بودن ماهان، زیاد می باشد و به همین تناسب اختلالات اجتماعی هم دراین شهرخودنمایی می کند.
 
وحید زاده خاطر نشان کرد: در شهر ماهان یک سری ساختارهای تشکیلاتی وجود داشت که عملا این ساختارهای تشکیلاتی سست شدند و از مدار کار کارشناسی و خدمت دهی خارج شدند و در حال حاضربخش غیر دولتی مثبت زندگی در ماهان فعالیت می کند.
 
وی افزود : بخش غیر دولتی ما که در اینجافعالیت دارد، پاسخ گوی ماهان با تمام مسائل و مشکالتی که دارد نمی تواند باشد.

وحید زاده از فعال شدن بخش دولتی خدمات بهزیستی در ماهان خبر داد و گفت: اگر همین هم افزایی و همسازی که در بین مدیران ماهان وجود دارد، در استان هم وجود داشت، وضعیت ما خیلی بهتر از الان بود ، اما ما به اندازه ی وسع خودمان پیگیر مسائل هستیم.
 
مدیرکل بهزیستی استان کرمان اظهار کرد: در بحث توسعه ی خدمات اجتماعی باید مراکز، خیریه ها و بخش خصوصی را درکنار مراکزمثبت زندگی فعال کنیم تا یک ساختار مطالبه گر را داشته باشیم.

وحیدزاده تصریح کرد: کار کردن بدون حضور تشکل ها سخت می شود و تا حد امکان باید از ظرفیتهای اجتماعی استفاده شود.
 
مدیرکل بهزیستی کرمان خاطر نشان کرد: بهزیستی در حل مشکالت و آسیبهای اجتماعی نیاز به هم افزایی و استفاده از تمام ظرفیتهای شهر دارد .
 
وی تعامل دستگاه ها به ویژه شهرداری، بخشداری، نیروی انتظامی و را با اداره کل بهزیستی در پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی و رفاه و آسایش شهروندان در جامعه بسیار مهم و مؤثر دانست.
 
در ادامه این نشست معاونین تخصصی به ارائه راهکار و تبادل نظر در جهت آسیبها و مسائل شهرماهان پرداختند.
 
در پایان این نشست مدیرکل بهزیستی استان کرمان و هیات همراه به همراه امام جمعه شهر ماهان از مراکز نیکوکاری شهرماهان و مرکز مثبت زندگی این شهر بازدیدکردند.

انتهای پیام/ تاج الدینی
https://armanekerman.ir/vdcfxxdy1w6dmta.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما