تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۱
۰
plusresetminus
رضا رضایی گفت: متاسفانه فضای آموزشی استان کرمان در رده های آخر کشور قرار دارد و شهر کرمان از میزان استانی کمتر است که یکی از علل این مسئله علت مهاجرت اتباع بیگانه است به گونه ای که امسال بیش از ده هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزی اتباع اضافه شده است.
وجود ۱۶۷ مدرسه نیمه تمام در استان/ سرانه فضای آموزشی استان کرمان در رده های آخر کشور قرار دارد
به گزارش راه آرمان؛ رضا رضایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۶ هزار و ۲۰ کد فعال در استان کرمان برای مدارس ما وجود دارد، گفت: پنج هزار و ۸۰۰ مدرسه هم اکنون کار تعلیم و تربیت را انجام می دهند.
 
مدیر اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: ۶۸۰ هزار دانش آموز در ۳۲ شهرستان و منطقه در حال تعلیم و تربیت با فعالیت بیش از ۴۳ هزار نفر فرهنگیان در قالب مدیر، معاون، معلم و کادر اجرایی هستند.
 
وی با اشاره به اینکه اداره کل آموزش و پرورش شش معاونت دارد، عنوان کرد: خوشبختانه از چهاردهم فروردین ماه سالجاری که مدارس حضوری شد، مدارس استان به صورت حضوری دائر شده اند و تمامی مدارس فعالیت خود را آغاز کرده اند و از ابتدای مهر ماه هم مشاهده می کنیم که بدون وقفه کار آموزشی به صورت حضوری انجام می شود.
 
رضایی با بیان اینکه با آغاز سال تحصیلی بازرسی ها در حال انجام است و تاکنون بازرسی کل مدارس استان انجام شده است، ابراز کرد: کار ساماندهی نیروی انسانی از ابتدا تابستان انجام شده بود و بالغ بر شش هزار نفر در فرایند نقل و انتقال شرکت کرده اند.
 
مدیر اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: در درون استان از تعداد عنوان شده، سه هزار نفر جابه جا شده اند و همچنین ۴۸۱ نفر از استان های دیگر تقاضای حضور داشتند که ۲۸۶ مورد موافقت شده است و تعداد ۶۲۴ نفر تقاضای خروج از استان را داشتند که ۴۰۹ نفر مورد موافقت قرار گرفته است.
 
وی با تاکید بر اینکه بومی گزینی اصلی ترین بحث ما در آموزش و پرورش است و با بیان اینکه در استان مشکل حادی در زمینه نیرو نداریم، تصریح کرد: برنامه وزارت آموزش و پرورش برای سال آینده از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ است.
 
رضایی در خصوص اقدامات انجام شده برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل اظهار کرد: در تمامی شهرستان ها و مناطق با سازمان ثبت احوال هماهنگی شده است که در جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل اقدام شود که تعداد زیادی از این افراد شناسایی شده اند.
 
مدیر اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: متاسفانه سرانه فضای آموزشی استان کرمان در رده های آخر کشور قرار دارد و شهر کرمان از میزان استانی کمتر است که یکی از علل این مسئله علت مهاجرت اتباع بیگانه است به گونه ای که امسال بیش از ده هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزی اتباع اضافه شده است.
 
وی با اشاره به اینکه ۱۶۷ مدرسه نیمه تمام در استان داریم و بیان اینکه فضای ورزشی استان کرمان در بین استان های کشور مناسب نیست، عنوان کرد: در سفر استانی ۶۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش گذاشته شده که طی سه سال در اختیار استان قرار می گیرد.


انتهای پیام/م 
https://armanekerman.ir/vdcb0gb89rhbfsp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین