تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۳
۱
plusresetminus
مدیرکل سازمان انتقال خون کرمان:

پویش اهدای خون کتابخون در کرمان 

ایرج شکوهی گفت: پویش اهدای خون کتابخون از ۲۱تا ۲۸ ابان همزمان با سراسر کشور در استان کرمان برگزار می شود.
پویش اهدای خون کتابخون در کرمان 
ایرج شکوهی مدیر کل سازمان انتقال خون کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان گفت:پویش اهدای خون کتابخون از ۲۱تا ۲۸ ابان همزمان با سراسر کشور در استان کرمان برگزار می شود.
 
وی افزود: کلیه کارکنان شاغل در کتابخانه های عمومی، گروههای مختلف مرتبط با مجموعه کتابخانه ها، کتاب خوان ها و کتاب دوستان می توانند با داشتن کارت ملی به کلیه پایگاههای انتقال خون استان در شهرستانهای کرمان، سیرجان، جیرفت، بم و رفسنجان مراجعه کنند. 

مدیر کل انتقال خون کرمان عنوان کرد: هدف از این پویش ترویج فرهنگ کتابخوانی و حمایت از سلامتی بیماران نیازمند به خون است.

شکوهی تصریح کرد: دوستداران کتاب و اهدای خون و اعضای کتابخانه‌ها نیز می‌توانند با پیوستن به این پویش به هرچه پر بارتر شدن آن کمک کنند.  

وی ادامه داد: نیاز به خون همیشگی است و بهترین مکان برای ذخیره خون رگ‌های اهداکنندگان است و تا هر زمانی که نیاز به اهدای خون بیشتر شود با دعوت و فراخوانی که از سوی سازمان انتقال خون انجام می‌شود، اهداکنندگان برای اهدای خون اقدام کنند و یاری کننده انتقال خون و نجات دهنده بیماران باشند.

 شکوهی گفت: میزان خونی که اهدا می‌شود، حجم کمی از خون بدن است و میزان خون اهدایی بعد از ۲۴ ساعت جبران می‌شود.

مدیر کل انتقال خون کرمان خاطر نشان کرد: هر واحد خون اهدایی تبدیل به سه فرآورده می‌شود و حداقل نیاز به خون و فرآورده‌های خونی سه بیمار را پاسخ می‌دهد و خانم‌ها هر چهار ماه یک‌بار و در سال در مجموع سه بار و آقایان هر سه ماه یک‌بار و در مجموع چهار مرتبه در سال می‌توانند خون اهدا کنند.

وی افزود: حداقل سن قابل‌قبول برای اهدای خون ۱۸ سال تمام و حداکثر سن ۶۰ سال تمام است حداکثر سن برای اولین اهدای خون ۶۰ سال است و برای دفعات بعدی سن اهداکننده مستمر (با سابقه حداقل ۲ بار اهدای خون در سال) حداکثر ۶۵ سال است. https://armanekerman.ir/vdccmxqs42bq1e8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین