تاریخ انتشار :جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۴
۰
plusresetminus
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی امام جمعه شهر کرمان با بیان اینکه پشتیبانی از ولی‌فقیه باید هم در عمل و هم در حرف انجام شود و سکوت جایز نیست، گفت: نقشه دشمن این است که ضعف‌های خود را کوچک نشان می‌دهد و نقاط قوت خودش را آنچنان بزرگنمایی می‌کند تا جوامع از او بترسند.
دشمن به دنبال بزرگنمایی نقاط قوتش است/ نظام توانمند جمهوری اسلامی با حرکتهای جزئی از پا نمی ایستد
به گزارش راه آرمان، ظهر امروز آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر استان کرمان، با حضور مردم خداجوی برگزار شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت: رزمایش‌ها و برنامه‌های بسیج باید با جدیّت دنبال و پیگیری شود
 حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: در گوشه‌ای از جهان؛ نظامی به نام نظام مقدس جمهوری اسلامی دین الهی خود را گسترش داده و در کل جهان اندیشه خود را گسترانیده است و این از نعمت‌های الهی به شمار می‌آید.
 
امام جمعه جیرفت افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی زنان با حفظ کامل معنویت، حجاب و عفاف مراحل والایی را طی کرده‌اند و اهل مهارت و هنر و توأم با دینداری است و این اندیشه به عنوان اصول کلی دین را در جهان ترویج می‌کند.
 
خطیب جمعه جیرفت بیان کرد: زن و دختر دیندار و محجبه ایران اسلامی توانسته است با حفظ دینداری و عفّت و پاکدامنی و حجاب به عنوان زن متخصص در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی خوش بدرخشد.
 
وی عنوان کرد: نظام توانمند جمهوری اسلامی ایران قطعاً با حرکت‌های جزئی در گوشه و کنار از پا و حرکت نخواهد ایستاد و هیچ خللی در روند حرکت پیش نخواهد آمد.
 
حجت الاسلام والمسلمین تارم اظهار کرد: رزمایش‌ها و برنامه‌های بسیج باید با جدیّت دنبال و پیگیری شود و حمایت همه جانبه از مجموعه بسیج باید همچون همیشه صورت پذیرد.
 
وی افزود: باید بیشتر از ظرفیت بسیج استفاده شود و حضور بسیج همیشه تمام برنامه‌های دشمن را به هم ریخته است و توانسته است در همه صحنه‌ها حضور پر رنگی داشته باشد.
 
حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه کهنوج: روی آوردن دشمنان به آشوب‌ها، نشان از استیصال آنان است 
 
حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه کهنوج در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی بیان کرد: این روز ها خیلی از افراد دارند غربال میشوند،مرد ها از نامردها جدا می شوند.
 
خطیب جمعه کهنوج ضمن اشاره به اینکه خیلی از افراد به راحتی پایشان میلغزد و بعضی افراد از این امتحان مردود می شوند، عنوان کرد:دشمنان نظام بدانند با این اتفاقات جزئی لطمه ای به این نظام وارد نمی کند، انقلاب و جمهوری اسلامی بیدی نیست که با این باد هابلرزد‌.
 
حجت الاسلام احمد نجنو خاطر نشان کرد: گذشتگان به یاد دارد آن زمانی که هیچ امکاناتی نبود، تجربه ای نبود، شاهد این بودیم که در روز بیش از ۷۰ نفر از مسئولین نظام در یک لحظه به شهادت می رسیدند که در جمع آنها رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر بود اما هیچ اتفاقی نیفتاد.
 
وی با اشاره به سال ۶۸ و از دست دادن رهبر معظم انقلاب، به طوری که عده ای فکر میکردند فاتحه این نظام خوانده است، اضافه کرد: با دیدن همه این اتفاقات ناگوار نظام و انقلاب ما بیش ۴۰سال است قدرتمند از هر دورانی به سرعت پیش می رود.
 
خطیب جمعه کهنوج ادامه داد: این خرده آشوب ها نمیتواند هیچ لطمه ای به چهره نورانی این خورشید انقلاب بزند.
 
حجت الاسلام نجنو تاکید کرد: مردم مواظب باشیم امید مان را از دست ندهیم و اینکه می‌بینیم دشمن رو اوردند به این آشوب ها نشان دهنده استیصال دشمن است.
 
 
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر: با وحدت کلمه دشمن به جایی نخواهد رسید 
 
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان عزیز ایذه گفت: رژیم کودک کش انگلیس و داعش غیر مستقیم به دنبال ایجاد ناامنی و رعب در کشورمان هستند آنها بدانند به اهدافشان نخواهند رسید.
 
وی ادامه داد: تا زمانی با وحدت کلمه و در کنار هم مطیع امر رهبر هستیم دشمن به جای نخواهند رسید.
 
خطیب جمعه رابر ، هدف دشمن را انتقام از مردم خواند و عنوان کرد: مردم همیشه در صحنه های انقلاب گوش به امر ولی امر مسلمین ایستاده‌اند و از آرمانها انقلاب دفاع کردند، دشمن هیچ غلطی نخواهد کرد.
 
وی با گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیجی برای انقلاب نفس می‌کشد.
 
خطیب جمعه رابر بیان کرد: دلیل اینکه دست به ترور می زنند اینکه آمریکا کدخدایی خود را از دست داده است.
 
 وی تأکید بر اینکه فتنه دشمن شکست خورد است، گفت: چرا بیانیه صادر نمی کنند چرا سکوت می‌کنید.
 
خطیب جمعه رابر از جلسه شورای اداری مدیران ارشد استان کرمان در زادگاه شهید سلیمانی که برای اولین بار خارج از کرمان تشکیل شده خبر داد و گفت: در حوزه اشتغال و آب و برق پیگیری هایی انجام شد و چهارصد میلیون به سد شهیدان امیرتیموری تخصص داده شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان: دشمن به دنبال کوچک نمایی ضعف های خود و بزرگنمایی نقاط قوتش است
 
 حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: امام علی (ع) در اهمیت رعایت تقوای الهی در تمام شئون زندگی می‌فرماید "خداوند حجت را بر همگان تمام کرده است، از خدا بترسید و تقوا پیشه کنید."
 
وی ادامه داد: انسان در انتخاب آزاد است اما خداوند در عین حالی که ما را مختار آفریده راه‌های هدایت را بر ما روشن کرده است.
 
حجت الاسلام علیدادی عنوان کرد: خداوند در یکی از آیات قرآن سه اصل عدالت، احسان و اصل کمک به نزدیکان را برای ما عنوان می‌کند.
 
امام جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله سیدیحیی جعفری نماینده فقید ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: او بیش از چهل سال در حوزه‌های علمیه زحمت کشیدهو چهره‌ای اثرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم انقلاب در استان بود.
 
وی تاکید کرد: دنیا در حال یک تحول جدی است و اوضاع جهان بسیار پیچیده است، کشوری که بخواهد در این تحولات تاثیر بیشتری داشته باشد قطعاً مشکلات بیشتری را هم تحمل می‌کند.
 
علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه ما کشوری مستقل هستیم و 40 سال بر سر آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستادیم و نشان دادیم در برابر هجمه‌های دشمن مقاومت می‌کنیم و اجازه تعدی نخواهیم داد، بیان کرد: البته دشمن هم بیکار ننشسته و ما باید از سختی‌های ایجاد شده عبور کنیم.
 
امام جمعه کرمان با اشاره به کلام حضرت علی (ع) همانند کوه مقابل دشمن بایستیم و سرسختی نشان بدهیم و همدیگر را تخریب نکنیم، گفت: محور وحدت کشور، رهبری نظام است و امام خمینی (ره) فرمود "پشتیبان ولی‌فقیه باشید تا به کشور آسیب نرسد."
 
وی با بیان اینکه پشتیبانی از ولی‌فقیه باید هم در عمل و هم در حرف انجام شود و سکوت جایز نیست، ادامه داد: نقشه دشمن این است که ضعف‌های خود را کوچک نشان می‌دهد و نقاط قوت خودش را آنچنان بزرگنمایی می‌کند تا جوامع از او بترسند.
 
علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه آمریکا 70 سال در کشور ما خیانت و قتل و غارتگری انجام داده است، گفت: با کمال پررویی به‌دنبال تطهیر کردن خودش است و بعضی‌ها هم همراهی می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه آمریکا داروهای مورد نیاز بیماران را تحریم کرده است و بیماران در حال مرگ هستند، بعد از دوستی و محبت حرف می‌زند، ادامه داد: با هوشیاری و بصیرت کامل باید از این مقطع حساس تاریخی بگذریم و از استقلال کشور دفاع کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد:فتح قله های پیشرفت به دست توانمند فرزندان جامعه حاصل می شود
حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی و اهمیت تربیت دینی فرزندان گفت: فتح قله های پیشرفت به دست توانمند فرزندان جامعه حاصل می شود از این جهت امروز در جامعه هزینه‌های زیادی باید به کار گرفته شود تا نیروهای توانمند ودین مدار آینده ساز تربیت شود. 
 
وی افزود: جهانی شدن و ارتباطات ماهواره‌ای و رایانه‌ای هویت مذهبی نوجوان و جوان را نشناخته است، 
نوجوان و جوان دین باور و تربیت پذیر است بنابراین مشکلات تربیت دینی معلول ماهیت خود دین نیست بلکه علل آن را باید خارج از آموزه‌های دینی جستجو کرد. 
 
امام جمعه عنبرآباد در پاسخ به این سوال که چرا سیر تربیت طبق خواست ما پیش نمی رود خاطرنشان کرد: عدم هماهنگی گفتار و رفتار والدین با همدیگر از این جهت که والدین نقش کلیدی در رفتار و باورهای فرزند را ایفا می‌کنند بیشتر اوقات فرزندان در کنار والدین هستند لذا فرزندان با الگوبرداری از رفتارهای والدین خیلی از آداب دینی و معاشرت را یاد میگیرند و این باعث تضعیف باورها و اعتقادات دینی فرزندان و موجب سلب اعتماد از والدین می شود.
 
حمید بامری امام جمعه عنبرآباد با اشاره و تبریک هفته بسیج گفت: درحقیقت هفته بسیج فرصتی برای ارائه حرکت عظیمی که به وسیله امام راحل در این کشور پایه گذاری شد و این حرکت در این منطقه اسلامی و دینی برای دیگر ملت ها هم سرمشق و الگوی شده است چراکه مکتبی ترین و مردمی‌ترین نیروی مقاومت جهانی بسیج است.
 
وی با بیان اينکه سازماندهی بسیج یکی از نوآوری های امام راحل است گفت: خدماتی که امروز این شجره طیبه در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و محرومیت زدایی در کارنامه خود داشته است، ستودنی و ماندگار و از مصادیق باقیات و صالحات است. 
 
حجت الاسلام والمسلمین بامری در ادامه با اشاره به حوادث اخیر در کشور افزود: این ایام ایران انقلابی، ایران قوی، ایران مستقل، ایران مستحکم و اسلامی در حال تجربه بزرگترین جنگ ترکیبی با اغلبیت جنگ رسانه ای و روانی مستکبرین است.
 
خطیب جمعه عنوان کرد: امروز تمام جنود شیطان، متحدانه در مقابل ایران قوی ایستاده اند و به میدان آمدند و این جنگ ترکیبی ابعاد مختلفی دارد از جمله نبرد مجازی، به کارگیری یک راهبرد اقتصادی از طرف کشور دشمن، جنگ اطلاعاتی، جنگ نامنظم و چریکی، نیروهای ویژه، حمایت از نابسامانی ها و شورش های محلی، جنگ با نیروهای نظامی، دیپلماسی.
 
وی افزود: امریکا در کوتاه مدت به دنبال سر در گم کردن و مستأصل کردن ایران از طریق به راه انداختن جنگ نیابتی در منطقه، با کشیدن جنگ به مرزهای ایران و تقویت و حمایت از گروه‌های تروریستی و انجام عملیات های تروریستی علیه مردم در جهت ناامن کردن ایران از داخل است.
 
بامری گفت: به صورت میان مدت به دنبال فرصت طلبی از نقاط ضعف و اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نظامی در دفاع از خود است.
 
وی افزود: در بلند مدت آمریکا در جنگ ترکیبی به دنبال تضعیف نظام جمهوری اسلامی جهت قبول تغییر سیاست کلان خود از جمله جدا کردن دین از حکومت داری است. 
 
امام جمعه عنوان کرد: بررسی ها در آشوب‌های اخیر نشان دهنده برنامه ریزی دشمن برای سوریه سازی ایران و تمرکز بر روی تضعیف نیروهای امنیتی بوده است لذا در سوریه محور عبری، عربی و غربی بر روی اقوام تمرکز داشت و در کشور ما نیز در این دوره بر روی فعال سازی گسل اقوام تمرکز ویژه‌ای صورت گرفت است.
 
وی خطاب به کشورهای مستکبر گفت: به شیطان بزرگ آمریکا و مثلث شوم عبری، عربی، غربی و همه همدستان و همپیمانان آنها خواهیم گفت هر یک از این حوادث نظیر حادثه شاهچراغ 
ایذه و دیگر حوادث چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب، درست است این حوادث ناگوار است اما در تاریخ کشور ماندگار می‌شود و نشانه زنده بودن ملت و مایه افتخار و سربلندی است چون حیات ما با شهادت است فلذا آرزوی تکه تکه شدن و تجزیه و نابودی ایران را همانطوری که گذشتگان شما به گور بردن شما نیز به گور خواهید برد.
 
وی افزود: مادامی که ملت زنده است و این حیات را ملت از خون شهدا دارد و خون شهدا این اثر و جاودانگی را دارد این قدرت را دارد، دشمن بداند با این جنایاتی که مرتکب می‌شود ملت ما هرگز به عقب بر نخواهد گشت و به مسیر پیشرفت و عظمت و قدرت و استقلال و آزادگی خودش تا تحقق انقلاب مهدوی ادامه خواهد.
 
حجت الاسلام والمسلمین بامری عنوان کرد: امروز یکی از ایراد هایی که به بعضی از خواص جامعه وارد است، سکوت ایشان در مقابل حق و عدم‌ دفاع از حق است آیا این سکوت نوعی کتمان حق نیست؟ در حوادث اخیر کسانی برای فوت یک دختر ابراز نگرانی کردند و درست هم هست اما امروز این همه حوادث تلخ حادثه شاهچراغ، جنایت ایذه، کشتن، جوانان بسیجی و ماموران تامین امنیت مساجد آتش زده 
 
شد قرآن را آتش زده شد به پرچم کشوراهانت شد ولی برخی خواص هیچ موضعی نگرفتند، اینها را ملت فراموش نمی کنند.

امام جمعه رفسنجان: یکی از بهترین جلوه های جهاد تبیین ارائه عملکرد مسئولین به مردم است
 
حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی و با اشاره به ارتحال مرحوم علامه طباطبایی، اظهار کرد: ایشان شخصیت بسیار بزرگی بودند که شاگردانی همچون شهید مطهری و علامه حسن زاده آملی، مهدوی کنوی و قدوسی و… را تربیت کرد و تفسیر المیزان این عالم ربانی که تفسیر قرآن به قرآن است در عالم اسلام، تفسیری بی نظیر محسوب می شود.
 
امام جمعه رفسنجان با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی، افزود: اولین کلمه ای که به عنوان وحی بر پیامبر اسلام نازل شد کلمه اقرا است. این نشان می دهد که جایگاه خواندن در اسلام جایگاه مهمی است.
 
وی بیان کرد: اسلامی که به جایگاه کتاب و کتابخوانی اهمیت می دهد آیا سزاوار است که با کتاب و کتابخوانی مخصوصا با کتاب قرآن بی تفاوت باشیم؟  قرآن بالاترین نعمت الهی است و یکی از ادله عظمت شب قدر همین کتاب قرآن است.
 
حجت الاسلام عسکری عنوان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری کتاب غذای روح است و فرهنگ کتابخوانی باید به عنوان سنت و فرهنگ رواج شود.
 
امام جمعه رفسنجان ضمن تسلیت شهادت مظلومانه تعدادی از همشهریان در ایذه، گفت: امیدواریم مردم با بصیرت و دشمن شناسی این توطئه ای که آمریکا و اسرائیل و عوامل منطقه ای خصوصا رژیم سعودی طراحی کردند هر چه زودتر به افتضاح و شکست  ختم شود، همانطور که در جریان تحریم اقتصادی گفتند ما شکست مفتضحانه خورده ایم و خودشان آن را تعبیر کردند.
 
وی خاطرنشان کرد: دشمن امنیت و آرامش مردم را هدف قرار داده است، سربازان داخلی آنها در اغتشاشات اخیر دنبال سوریه سازی ایران هستند می خواهند ایران را هم مانند سوریه به جنگ های داخلی بکشانند بعد خودشان دنبال جنایت در ایران باشند.
 
حجت الاسلام عسکری گفت: به بهانه فوت خانم امینی قضیه سوریه سازی دشمن که خودشان به آن اقرار کردند، شروع کردند. کردبودن ، سنی مذهب بودن و مسئله حجاب مهسا امینی باعث شد دشمن توطئه ای در کشور ایجاد کند، ضمن اینکه از قبل ۳ هزار کانون شورشی در این چند سال در کشور ایجاد کرده بودند و دنبال بهانه ای بودند تا علیه نظام شورش نمایند.
 
خطیب نماز جمعه رفسنجان بیان کرد: در شهرهای مختلف افراد بسیاری را آماده شورش کرده بودند که اول مهر علیه نظام شورش نمایند با به وجود آمدن حادثه مرگ مهسا امینی اغتشاشات را زودتر از موعود شروع کردند. اما غافل از اینکه کشور ایران با سوریه بسیار متفاوت است و تیر آنها به سنگ خورد و منافقین و نیروهایشان در مرصاد دیگری گرفتار شدند و جریان آنها به مرصاد دیگری تبدیل شد که در واقع همه اندوخته های چند ساله خودشان را آماده کرده بودند، خودشان پرده از چهره برداشتند و بسیاری از آنها نیز دستگیر شدند.
 
وی با اشاره به اقدام حکیمانه مقام معظم رهبری در اعزام نماینده ویژه ایشان به استان سیستان و بلوچستان و بررسی اوضاع میدانی شهرهای مختلف استان، گفت: بحث و گفتگو و جلسات نماینده رهبری با علما و ریش سفیدان سیستان و بلوچستان برگزار و تذکرات لازم به آنها داده شد.
 
خطیب نمازجمعه رفسنجان با تاکید بر اینکه مسئولین مس بر تصمیمات خود باید تجدید نظر نمایند، گفت: یکی سری تصمیماتی مسئولین مس اخذ کردند که تصمیماتی حکیمانه ای نیست. مسئولین مس سعی نمایند به مردمی که در حوزه مس بیشترین آسیب را از مس دارند، خدمات بهتر و بیشتری را ارائه  نمایند.
 
وی افزود: مسئولین با توسعه و ایجاد اشتغال در صنایع مس موجب دلگرمی و امید به مردم شوند.
 
وی ضمن تشکر صمیمانه از شهردار وشورای اسلامی شهر در ارائه اقدامات انجام شده به مردم، گفت: یکی از مابحثی که رهبر انقلاب به آن تاکید و به عنوان فریضه قلمداد نمودند، فریضه بیان کارها و جهاد تبیین است.
امام جمعه رفسنجان ادامه داد: یکی از بهترین جلوه های جهاد تبیین ارائه خدمات به مردم است و اگر مسئولین در جایی هم نتوانستند کاری انجام دهند دلیل آن هم به مردم بگویند؛ چراکه مردم رکن اصلی انقلاب و ولی نعمت هستند. بیان عملکرد به مردم باعث دلگرمی و خوشحالی مردم و مایوس شدن دشمنان می شود.
 
امام جمعه بافت: هدف از فتنه اخیر این است که مردم از نظام اسلامی فاصله بگیرند‏
خطیب نماز جمعه شهرستان بافت، ضمن سفارش به تقوای الهی گفت: تدابیر ‏حکیمانه رهبر معظم انقلاب ( مدظله العالی) در رابطه با حوادث استان سیستان و بلوچستان که هیئت ‏اعزامی از سوی معظم له به این استان سفر کردند، کارهای که طبق دستور ایشان باید انجام میشد در ‏دستور کار قرار گرفت، که به آنها اشاره خواهیم نمود: بررسی قضایایی که اخیراً در این استان اتفاق افتاد، ‏درخواست ارائه مستندات تا حق مردم ضایع نشود، تمامی تصمیمات اعم از اجرایی و قضایی بر اساس آنچه ‏که رخ داده و مطابق با واقع باشد و هیچ گونه ملاحظه ای هم در نظر گرفته نشود، دلجویی از آسیب ‏دیدگان حوادث اخیر و انسان های بی گناهی در این حوادث کشته شدند شهید محسوب گردند، اعلام بشود ‏که خط قرمز امنیت کشور کشور است و قاطعانه برخورد خواهد شد،کسانی هم که در این حوادث دستگیر ‏شده اند جرم آنها مورد بررسی قرار گیرد و گفتگو با سران طوائف مختلف اعم از شیعه و سنی که در این ‏استان که شاهد پیشرفت های چشمگیری بودیم. ‏
حجت‌الاسلام محمد زاده بیان کردند: بعضی از مسئولین آمریکایی بحث جنگ بزرگ را مطرح می نمایند، در اسناد امنیت ملی کشور ‏آمریکا با بوجود آوردن داعش به دنبال سرنگون کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند که به فضل الهی ‏با شکست مواجه شدند، برای کشور روسیه علاوه بر تحریم به دنبال درگیر کردن آن بوسیله جنگ بودند که ‏جنگ اوکراین رخ افتاد و طبق نظر تحلیلگران برای کشور چین به دنبال یک جنگ بزرگ با این کشور ‏هستند و طبق پیش بینی ها تا سال 2030 ابر قدرت اقتصادی کشور چین خواهد بود و از طرفی هم از ‏روابط سه کشور ایران، روسیه و چین واهمه دارد و از شکل گیری یک نظم نوین در جهان نیز واهمه دارد و ‏به دنبال کارشکنی در شکل نگرفتن چنین نظمی است.  ‏
وی افزود : هدف از فتنه اخیر این است که مردم از نظام اسلامی فاصله بگیرند و در چند روز اخیر به ‏دنبال تعطیلی بازار در کشور بودند که با شکست مواجه شدند و طبق بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله ‏العالی) که فرمودند بنده به آینده خوش بین هستم، و به زودی شاهد این آینده درخشان خواهیم بود. طبق ‏نظر تحلیلگران دشمن آخرین حربه ای خود را به کار گرفته است و با جنگ ترکیبی از هر راهی به دنبال ‏ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. ‏

امام جمعه رودبارجنوب: مسئولین تکلیف مدیران را نسبت به تثبیت یا جابجایی روشن کنند/هدف دشمن متوقف کردن قطار پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است
 
حجت الاسلام والمسلمین افشارمنش امام جمعه شهرستان رودبار جنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته به فرارسیدن هفته بسیج اشاره کرد و افزود: بسیج در حقیقت یک فکر ، اندیشه و آرمان است امام عظیم الشان ما که انقلاب را به پیروزی رساندند بسیج را برای بهای انقلاب تشکیل دادند.
وی ادامه داد: خداوند متعال بسیج را به عنوان یک ذخیره ارزشمند برای پیروزی انقلاب اسلامی داشت و ان شاءالله درخت بسیج روز به روز تنومندترشود.
خطیب جمعه رودبارجنوب بیان کرد: بسیجی در همه صحنه ها حاضر است و کسی که بسیجی شد در همه عرصه هایی که لازم شد اعم از نمازجمعه ،انتخابات،جنگ حضور فعالانه دارد.
وی با بیان اینکه بصیرت به تعبیر رهبر معظم انقلاب لازمه بسیج است،گفت: بسیجی که بصیرت ندارد هرچند که نامش بسیجی است ولی در اردوگاه دیگری خدمت می کند بصیرت یعنی دشمن شناسی و اینکه ببینیم دشمن چه هدفی دارد و در مقابلش ایستادگی کنیم.
 
حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به اینکه بسیج با واژه شهادت عجین شده است،خاطر نشان کرد: بسیجی با افتخار به استقبال شهادت می رود چراکه بسیجیان یاران فداکار سید الشهدا هستند و شهادت هدیه خداست چرا که همه سوال قبر دارند و فقط یک قشر سوال قبر ندارند و آن شهید است.
 
وی با بیان اينکه بسیجی با آمدن خود به میدان یک پیام دارد عنوان کرد: بسیجی به میدان می آيد تا فداکاری کند، پیامبر اکرم (ص) فرمود؛ کسی که نجنگد و اماده جنگ هم نباشد منافق از دنیا رفته است.
 
 
خطیب جمعه رودبارجنوب با بیان اینکه بسیجی ولایتمدار است و آمادگی دائم دارد،گفت: ملت ایران با استکباری طرف هستند که ارام نمی گیرد مگر این که ایران را به استحاله بکشند و عقب نشسته از حضور ببیند که این آرزو را به گور خواهند برد، هدف دشمن این است که ملت از نظام اسلامی چشم پوشی کنند و آرزوی دشمن این است که این ملت بزرگ دست از آرزوهای خود بردارد.
 
وی بیان کرد: بسیجی با واژه خستگی بیگانه است زیرا بسیج با انگیزه راهش را انتخاب کرده است و با نشاط راهش را ادامه می دهد بسیج دشمنان اسلام و انقلاب به خصوص امریکا را خسته می کند ولی خودش خسته نخواهد شد.
 
 
خطیب جمعه رودبارجنوب با اشاره به اینکه بسیج با واژه استکبار،فتنه،نا امیدی،تفرقه و نفوذ بیگانه است،گفت: بسیجی استکبار را می شناسد و به موقع موضع گیری می کند.
 
 
خطیب جمعه رودبارجنوب تصریح کرد: حکایت این روزهای جامعه و کشور ایران که در معرض تهاجمات گوناگون سیاه و سفید،پنهان و اشکار،نرم و سخت قرارگرفته حکایت گرگها و موریانه ها است که البته ملت بزرگ و امتحان داده و غیور ایران در سایه هدایت ها و معنویات رهبر حکیم همیشه با ایستادگی و مقاومت وبصیرت و ایمانی راسخ به فضل الهی این بارهم کشتی انقلاب را با اقتدار و عزتی مثال زدنی از امواج فتنه ها و توطئه ها عبور خواهند داد و مصونیت و ثبات و جاودانگی خواهند بخشید اما رسواییش برای کسانی می ماند که سکوت کردند و با سکوت خود همراهی با دشمن نمودند.
 
وی هدف اصلی دشمن را تغییر رویکرد هویتی جوانان دانست و گفت: تغییر و مهار جمهوری اسلامی از اهداف دشمن است و هدف دیگر دشمن متوقف کردن قطار پیشرفت است اما خوشبختانه در این جنگ شکست خورده اند و اعلام کردند بخش عمده مردم همراهی نکردند لذا دشمن به فاز تروریسم گری روی اورده است انچه در ایذه و مشهد و اصفهان رخ داد مردم را ترور کردند ،اعتراف جدی به شکست اجتماعی سازی اشوب ها است. 
 
 
خطیب جمعه رودبارجنوب اظهار کرد: صهیونیست ها و سعودی ها و در راس انها امریکا جنایتکار قرار بود مردم ایران در یک اشوب سراسری مشارکت کنند حال که مشارکت نکردند، دستور ترور برای ایجاد رعب و وحشت صادر کردند اگرچه این هم بگذرد در سال 60 منافقین 17 هزار نفر را ترور کردند اما انقلاب هر روز تنومندتر شد و انها بودند که به دامن صدام پناهنده شدند و با آرایش و لباس زنانه از کشور فرار کردند.
 
 
وی به سفر مهم حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری به عنوان نماینده ویژه رهبری به استان سیستان و بلوچستان برای بررسی حوادث اخیر این استان اشاره کرد و گفت: رابطه رهبر انقلاب با استان سیستان و بلوچستان با توجه به دوران تبعید حضرت اقا یک ارتباط قلبی و عاطفی است و از نکات مهم سخنان نماینده اعزامی رهبری این بود یاد اوری امنیت به عنوان خط قرمز نظام است و عدم مماشات با مجرمین و افراد برهم زننده امنیت در استان چه شیعه و چه سنی باشد و همچنین ازاد کردن تعداد قابل توجه از افراد دستگیر شده که موارد حاد امنیتی ندارند.
 
خطیب جمعه رودبارجنوب در پایان افزود: از مسوولین تقاضا داریم که تکلیف مدیران را نسبت به تثبیت یا جابجایی روشن کنند این انتظاریست که مردم از مسوولین دارند.

امام جمعه زرند: بازیگر اصلی اغتشاشات اخیر آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی است
حجه الاسلام شجاعی در خطبه های این هفته نماز جمعه زرند ضمن تسیلیت شهادت هم وطنانمان که طی اغتشاشات اخیر به شهادت رسیدند گفت: هر کدام از اینها مصیبت جانسوزی است و قطعا این شرارت ها بی پاسخ نمی مانند.
 
وی گفت: همان طور ک حضرت آقا فرمودند بازیگر اصلی اغتشاشات اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی و عوامل منطقه ای آنها به خصوص رژیم سعودی است که با تمام توانشان به میدان آمدند که مسیر تاریخ را عوض کنند.
 
وی با اشاره به اینکه دشنان ما ازانقلاب احساس خطر کرده اند گفت: دشمنان تلاش می کنند این نکته را مخفی کنند اینکه ما متوجه باشیم صحنه گردان اصلی این اتفاقات چه کسانی هستند.
 
خطیب نماز جمعه، این جمله یکی از سران فتنه سال 88 را که گفته است ریشه اتفاقات اخیر را باید در داخل کشور جستجو کرد همسو با سیاست های خارج از ایران مطرح کرد و گفت: افرادی که همسو می شوند با این اتفاقات و اسم خود را رجال سیاسی گذاشتن خطاب به آنها از زبان امیرالمومنین(ع) باید بگوییم یا اشباح الرجال و لا الرجال، ای کسانی که از مردانگی یک نمایی برایتان باقی مانده، مردانگی در وجود شما از بین رفت است. 
 
حجه اسلام شجاعی با بیان این که حوادث تروریستی اخیر از خارج مدیریت می شود تصریح کرد: امروز باطل خود را با تمام هویت به نمایش گذاشته است و دقیقا همان برنامه ای که برای سوریه طراحی شده بود برای کشور ما هم در دستور کارشان قرار گرفته است.
 
وی افزود : روزی که اولین گلوله از اسلحه معارضان سوری در دمشق خارج شد کمتر کسی فکر می کرد سوریه در حال قربانی شدن در یک طراحی غربی در جهت شکل گیری یک جنگ داخلی تجزیه و دخالت کشورهای آمریکایی و اروپایی است اما این اتفاق رقم خورد و متاسفانه مردم این کشور قربانیان اصلی این اتفاق بودند و بین 400 تا 600 هزار نفر در جریان سوریه کشته شد.
 
وی با بیان اینکه امروز هم به دنبال پیاده کردن جریان سوریه در داخل ایران هستند و این هم صرف یه ادعا نیست این یه واقعیتی است که مبتی بر چند گزاره است : گزاره اول و اولین کاری را که مدنظر دارند تضعیف نیروهای انتظامی است که نتیجه اش می شود هرج ومرج در فضای کشور و به دنبال این هستند زمان این اغتشاشات را طولانی کنند
 
گزاره دوم تمرکز بر روی اقوام و اختلاف افکنی بین اقوام است وسومین گزار ورود مقادیر زیادی سلاح و مواد منفجره به داخل کشور است .
 
خطیب نماز جمعه گفت: پیام ما به دشمن این است که تمام دنیا در سوریه به بشار اسد گفتند بشار اسد باید برود ایران گفت باید بماند و حرف ایران در نهایت عملی شد و ما در خارج از مرزهای خودمان سوریه را از دهان گرگ بیرون کشیدیم امروز در کشور خودمان با ایمانی که بین مردم ما و بین بسیجان ووجود دارد اجازه نخواهیم داد کوچک ترین آسیبی به پایه های این انقلاب وارد کنید.

امام جمعه ریگان:مردم سیستان وبلوچستان تا آخرین قطره خون در کنار جمهوری اسلامی هستند 
 
حجت الاسلام حبیب رضا زاده در خطبه‌های نماز جمعه ریگان با تبریک هفته بسیج گفت: امام خمینی (ره )فرمودند من دست شما بسیجیان را می‌بوسم.
او افزود: ایران وایران اسلامی هیچ وقت شکست نمی‌خورد، چون تفکر بسیجی برآن حاکم است.
امام جمعه ریگان با اشاره به اینکه هر فرد ایرانی بالقوه بسیجی است اظهار کرد: اکثریت ملت ایران بالقوه بسیجی هستند واین تفکر در فرد فرد مردم وجود دارد.
او به سفر نماینده مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان اشاره کرده و گفت: این نشان از ارتباط قلبی و عاطفی معظم له به این استان دارد.
امام جمعه ریگان تصریح کرد: مردم سیستان وبلوچستان تا آخرین قطره خون در کنار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند واز آرمان شهدای شیعه و سنی دفاع می‌کنند .
 
رضا زاده از فعالیت‌های اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان در برنامه ریزی هفته کتاب قدردانی کرد.

امام جمعه نرماشیر: آمریکا به دنبال تضعیف ایران از طریق جنگ نیابتی است
حجت‌الاسلام علی‌اکبر منصفی، امام‌جمعه نرماشیر امروز، ۲۷ آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر نرماشیر با توصیه به رعایت تقوا گفت: هر کس که تقوا را رعایت می‌کند خداوند تمام سختی‌ها را برای او آسان می‌کند و راه برون رفت از همه بن‌بست‌ها تقوا است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت انفاق، آن را از علائم مؤمنان راستین برشمرد و افزود: انفاق با خرج کردن تفاوت دارد. انفاق خرج کردنی است که یک خلاء را پر و یک نیاز راستی را برآورده کند. انفاق کار مردمان باهوش است؛ آنها نیازهای واقعی را می‌دانند و برآورده می‌کنند. انفاق ویژگی‌هایی دارد و باید حلال، با اخلاص و بر پایه احترام و تکریم باشد که اگر اینگونه باشد نه تنها مقدار آن جایگزین بلکه مضاعف می‌شود.
امام‌جمعه نرماشیر در خطبه دوم با اشاره به بيانات مقام معظم رهبری در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای قم گفت: باید یاد و پیام شهیدان زنده بماند. پیام شهیدان را باید در قالب شعر، مستند، فیلم و کتاب یا جلسات به نسل جوان برسانیم. آنها باید از آنچه که گذشته مطلع شوند و انگیزه‌های شهدا را بشناسند.
وی شهدا را بهترین بندگان خدا، بهترین سربازان ولایت و مظهر ایمان، صداقت، عمل صالح و جهاد در راه خدا برشمرد و به جنگ ترکیبی دشمنان با تأکید بر جنگ رسانه‌ای و روانی اشاره کرد و افزود: آمریکا که مهاجم‌ترین کشور دنیا در یک قرن اخیر است از ابتدای انقلاب به دنبال محدود کردن انقلاب و در صورت امکان تغییر نظام بوده و روش‌های مختلفی را از جنگ سخت و نرم امتحان کرد.
حجت‌الاسلام منصفی ادامه داد: آمریکا امروز به یک جنگ ترکیبی روی آورده است و هدف آن سر در گم و مستأصل کردن ایران از طریق راه انداختن جنگ نیابتی در منطقه است. همچنین به دنبال تضعیف نظام جمهوری اسلامی برای قبول تغییر سیاست کلان خود از جمله جدا کردن دین از حکومت است.
وی افزود: رژیم صهیونیستی اتحاد با کشورها و اقلیت‌های قومی را سرلوحه سیاست خارجی خودش قرار داده و پیوند‌هایی با اقلیت‌ها برقرار کرده لذا می‌توان به این نتیجه رسید که مدل سوری سازی کشورها یک راهبرد اساسی در نظر صهیونیست‌ها است که برای کشورهای محور مقاومت در نظر گرفتند که انشالله به اهداف پلید خودشان نخواهند رسید.
امام‌جمعه نرماشیر در ادامه به سفر نماینده ویژه مقام معظم رهبری به استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در سفر به زاهدان در اوایل دهه هشتاد به عنوان استان خاطره‌ها برای شخص خودشان نام بردند چون مدتی در آنجا تبعید بودند و در این سال‌ها فراتر از علقه عاطفی توجه خاصی به شیعه و سنی این استان دارند. ایشان برای روشن شدن همه ابعاد ماجرا، بررسی کامل مستندات توسط مراکز فنی و عدم تضییع حق مردم تأکید و دستور ویژه داده‌اند.
وی با بیان اینکه کسانی که در اثر هیجانات واکنش‌هایی انجام دادند و موارد حاد امنیتی ندارند باید آزاد شوند، به انتخابات نمایشی در بحرین اشاره کرد و گفت: دلیل مشارکت پایین مردم بحرین در انتخابات این بود که انتخابات آزاد و رقابتی نبود نامزدها همه وابسته به رژیم بودند و در میان آنها نامزد منتقد وجود نداشت. دلیل دیگر مربوط به کار کرد پارلمان است که توان تصمیم‌سازی مستقل از پادشاه را ندارد.
 
امام جمعه فاریاب: دشمن بداند که در محاسباتش اشتباه می کند
خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان فاریاب توسط حجت‌الاسلام گروهی امام جمعه اقامه شد.
 
عباس گروهی امام جمعه فاریاب ابتدا ضمن عرض تبریک بمناسبت هفته بسیج بیان کرد: دشمن، از همان روز اول پیروزی انقلاب اسلامی، مبارزات خود را علیه نظام جمهوری اسلامی شروع کرد، ابزارهای دشمن چه بود، نفوذی ها مثل بنی صدر و لیبرال‌ها،حمله مستقیم در صحرای طبس، قومیت و مطرح کردن بحث کُرد، تُرک و بلوچ و...،اختلاف بین شیعه و سنی، تحمیل کردن جنگ ۸ ساله،جنگ اقتصادی که از همان روز اول بود و بعدها آن را شدیدتر کردند، تهدیدها و تهاجم فرهنگی نیز همچنان ادامه دارد . 
 
وی افزود:دشمنان نظام اسلامی از سال ۱۳۹۳، روش خودشان را تغییر دادند و《جنگ ترکیبی را راه انداختند یعنی از همه روش ها و تمام توانشان، استفاده می کنند. 
 
حجت‌الاسلام گروهی ابراز کرد: هدف آمریکا و دشمنان نظام جمهوری اسلامی چیست،
هدف کوتاه مدت ایران را ناامن کنندیعنی از طریق جنگ های نیابتی، جنگ را تا مرزهای ایران بیاورند و همچنین از طریق حمایت از گروه های تروریستی، داخل کشور را ناامن کنند هدف میان مدت: یعنی محاسبه می کنند که الان ضعف جمهوری اسلامی چیست دست روی همان می گذارند.
 
وی در ادامه بیان کرد:مثلا تبلیغ می کنند الان داخل کشور مشکل معیشتی است و این بخاطر اینست که اینها نمی توانند کشور را اداره کند، هدف بلند مدت تضعیف نظام اسلامی و در نهایت براندازی نظام اسلامی استاست.

امام جمعه موقت شهرستان قلعه گنج: رابطه رهبر انقلاب با استان سیستان و بلوچستان یک ارتباط قلبی و عاطفی است /آمریکا از ابتدای انقلاب اسلامی به‌دنبال کنترل و محدودسازی انقلاب بوده است
 
 
امام جمعه قلعه گنج با اشاره به فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب گفت : بازیگر اصلی اغتشاشات اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی و عوامل منطقه‌ای آنها به‌خصوص رژیم سعودی بودند.
وی ادامه داد: تقریباً از خرداد ماه عملیات طراحی این آشوبها با تشکیل اتاق فکر مشترک از گروه‌های معارض جمهوری اسلامی با حمایت مالی عربستان کلید خورد ولی در فضای آشکار با شروع اعتراضات و فوت مهسا امینی کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا تمـام قـد وارد صحنه شدند.
امام جمعه قلعه گنج عنوان کرد: رژیم صهیونیستی با استفاده از شبکه بهائیان که در داخل ایران فعالیت دارند، نقش عمده‌ای در شدت بخشیدن به خشونت‌ها توسط آشوبگران داشتند.
 
ایشان تصریح کرد :آمریکا یکی از مهاجم‌ترین کشور دنیا در یک قرن اخیر است، آمریکا از ابتدای انقلاب اسلامی به‌دنبال کنترل و محدودسازی انقلاب و در صورت امکان تغییر نظام در ایران بوده است پس از امتحان کردن روش‌های مختلف از جنگ سخت تا نفوذ نرم برای مقابله با ایران، به این نوع از جنگ ترکیبی روی آورده و در مدت اخیر با استفاده از اکثر عوامل سازنده این نوع از جنگ را علیه ایران به راه انداخته است که اهدافی را در سر دارند کوتاه‌مدت: سردرگم و مستأصل‌کردن ایران از طریق به راه انداختن جنگ نیابتی در منطقه با کشیدن جنگ تا مرزهای ایران و همچنین تقویت و حمایت از گروه‌های تروریستی جهت انجام عملیات تروریستی علیه مردم جهت ناامن کردن ایران از داخل 
 
خطیب جمعه قلعه گنج در پایان عنوان کرد: از مجموع اظهارات نماینده رهبری در سفر به سیستان و بلوچستان می‌توان چند مورد را به‌عنوان بخشی از تدابیر کلی رهبری درباره حوادث سیستان و بلوچستان دسته‌بندی کرد:۱- دستور ویژه رهبری برای روشن‌شدن همه ابعاد ماجرا با بررسی کامل مستندات توسط مراکز فنی و عدم تضییع حق مردم و همه اطراف ماجرا ۲- تاکید بر اینکه کلیه تصمیمات اجرایی و قضایی بر اساس آنچه در واقعیت اتفاق افتاده باشد و ملاحظه‌ای در نظر گرفته نشود۳-جمع‌بندی بررسی‌ها و اتخاذ تصمیمات توسط شورای عالی امنیت ملی بر پایه نگاه جامع‌نگر۴-دلجویی از آسیب‌دیدگان و اعلام ناراحتی از حوادث پیش‌آمده و همچنین شهید محسوب‌شدن مردم بی‌گناه و جانباز معرفی‌شدن مجروحین بی‌گناه و اما حمله بی‌رحمانه به مردم بی‌دفاع و مدافعان امنیت در ‎ایذه که دل همه ما رو به درد آورد را محکوم میکنیم امیدوارم خدا این شهدای مظلوم، این جوانان و این کودک خرسال را که در این حادثه به شهادت رسیدند، با شهدای کربلا محشور کند و به خانواده آن ها صبر عنایت کند.
 
خطیب نماز جمعه فاریاب اظهار کرد: نقشه دشمن در اغتشاشات اخیر این است می خواهند دقیقا همان کاری را که در سوریه انجام دادند، در ایران هم انجام دهند،یعنی در آنجا نهادها و نیروهای امنیتی را تضعیف کردند، اینجا هم همین برنامه را دارند،در آنجا بحران، هرج و مرج و اغتشاش راه انداختند؛ اینجا هم همین برنامه را دارند. 
 
امام جمعه فاریاب بیان کرد:اما دشمن، در محاسباتش اشتباه می کند سوال ما از آمریکا و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران، این است شما، سوریه را تا لبه پرتگاه بردین ولی جمهوری اسلامی ایران آمد و سوریه را نجات دادحالا آیا ایران این توان را ندارد که کشور خودش را نجات دهد؟! ایران، کشوری است که ناجی همه مستضعفان و مظلومان جهان است.
 
 
وی افزود:ایران به برکت بسیج و تفکر بسیجی، حشد الشعبی، حیدریون، فاطمیون و زینبیون که الگو گرفته از بسیج ایرانند، توانست سوریه، عراق و یمن را نجات دهد دشمنان نظام جمهوری اسلامی بر اساس آموزه های دینی، احمقند.
 
وی گفت :دشمن، ۴۳ سال است است که بینی اش به خاک مالیده می شود اما همچنان بر نادانی اش، اصرار دارد.
 
امام جمعه فهرج: دوران تک قطبی بودن آمریکا بزودی تمام می شود
حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نمازجمعه این هفته با تسلیت حادثه تروریستی ایذه گفت: من از آن آقای سلبریتی و به اصلاح فوتبالیست تروریستی‌ که در دامن آمریکا توییت میزند میپرسم چه میخواهید از جان ملت ایران؟
 
وی افزود: کودک ۹ ساله چه جرمی دارد که اقتصاد و مردمش را آماج حمله قرار داده اید؟ این از بزرگواری و رأفت امت اسلامی است که صبر میکند تا بلکه شما توبه کنید و‌ برگردید.
 
آقاملایی با محکومیت این اقدام تروریستی تاکید کرد: از قوه قضاییه میخواهیم با محاربین و مفسدین فی الارض برخورد جدی داشته باشد.
 
امام جمعه فهرج در ادامه با اشاره به برنامه ریزی دشمن برای سوریه سازی ایران اظهار کرد: دشمن برنامه پیچیده و جنگ ترکیبی برای سوریه سازی ایران شروع کرده است؛ این را باید بدانند هیچ‌ غلطی نمیتوانند بکنند.
 
وی تصریح کرد: دوران تک قطبی بودن آمریکا بزودی تمام و ایران تبدیل به ابرقدرت جهانی می شود.
 
آقاملایی همچنین با اشاره به سفر نماینده ویژه مقام عظمای ولایت به استان سیستان و بلوچستان گفت: رابطه رهبر انقلاب اسلامی با این استان یک ارتباط قلبی و عاطفی است و طی سالهای اخیر نیز رهبر عظیم الشان انقلاب در کنار محرومیت ها به ظرفیت های خاص درون مردم این استان اعتقاد و تاکید ویژه ای داشته است.
 
امام جمعه فهرج خاطرنشان کرد: بطور کلی فرستاده یک نماینده ویژه برای دلجویی و بررسی بیشتر حوادث اخیر این استان را در ایجاد ناراحتی، نگرانی و دغدغه ایجاد شده برای شخص رهبر معظم انقلاب میتوان خلاصه کرد.
 
امام جمعه کوهبنان:دستگاه های قضایی باید اغتشاشگران را محاکمه و مجازات کنند
نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام مرتضی جعفری در مسجد صاحب الزمان (عج) کوهبنان برگزار شد.
 
حجت الاسلام مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: اطاعت از خدا ، اطاعت از رسول خدا و اولی الامر ، تقوای الهی ، کنترل زبان ، احسان ونیکوکاری موجب عزت و رستگاری انسان می شوند.
 
وی تاکید کرد: در دوران کرونا بسیج و سپاه در راستای کمک های مومنانه پیش قدم بودند قطعا اینان جز محسنین هستند البته سردار دلها و شهدا در راستای خدمت رسانی به نیازمندان پیش قدم بودند.
 
امام‌ جمعه کوهبنان با استناد به منویات مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران کنگره شهدای قم افزود: معظم له بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تاکید دارند حادثه شاهچراغ یکی از ستاره هاست که در تاریخ ماندگار خواهد بود.
 
وی ابراز داشت: شهید و شهادت بعنوان مجموعه ارزشمندی است چون شهید مظهر ایمان ، عمل صالح و‌ جهاد در راه خداست و هویت ملی را شهادت ارتقا می دهد.
 
خطیب جمعه کوهبنان تصریح نمود: شهیدان در دوران دفاع مقدس جان خود را فدا کردند تا دشمن به آرزوی خود نرسد شهید امنیت جان خود را می دهد تا آسایش در جامعه ساری و جاری باشد.
 
وی یادآور شد:شهیدان امنیت با عزت رفتند بعضا زیر شکنجه قرار گرفتند تا به شهادت رسیدند اما آنان برای عزت کشور رفتند در حالی که زنده اند و یاری گر ملت هستند لذا ما هر گونه فتنه را محکوم‌ می کنیم.
 
حجت الاسلام جعفری ادامه داد: برخی ها خواسته و یا ناخواسته با اغتشاشگران همراهی کردند اغتشاشگرانی که با عزت کشور مخالف هستند لذا دستگاه های قضایی باید اغتشاشگران را محاکمه و مجازات کنند که این خواسته عموم مردم است.
 
وی ابراز داشت: در هفته بسیج یاد و خاطره حضرت امام ، شهیدان ، سردار دلها و شهیدان شهرستان کوهبنان را گرامی می داریم و با راه شهدا و مقام معظم رهبری تجدید عهد و بیعت می کنیم.
 
امام جمعه کوهبنان بیان داشت: ما همراه با بسیج ، نیروی انتظامی از ولایت و رهبری همچنین کشورمان دفاع می کنیم و همواره تلاش می کنیم که اتحاد ما حفظ شود.
 
وی ادامه داد: روز گذشته دکتر فتاح رئیس بنیاد مستضعفان و معاونین ایشان به کوهبنان تشریف آوردند که جا دارد از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان که ایشان را به منطقه دعوت کردند تشکر کرد.
 
خطیب جمعه کوهبنان گفت:جلسه شورای اداری که با حضور رئیس بنیاد مستضعفان و همراهان ایشان برگزار شد مصوبات خوبی داشت که باید تا‌ پایان سال عملی شوند احداث ۱۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان ، اهدای پنج هزار بسته معیشتی با همکاری دفتر امام جمعه و بسیج ، اختصاص ۱۵ میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاری ها ، مساعدت به جهاد کشاورزی جهت حفر چاه ، لوله گذاری و لایه روبی قنوات ، مساعدت به اماکن ورزشی ، بهداشتی و آموزشی ، خرید دستگاه دیالیز و... از مهمترین مصوبات بودند.
 
حجت الاسلام جعفری افزود: نماینده بنیاد علوی در شهرستان مستقر شده که جا دارد همگان برای رسیدگی به مستضعفان با ایشان همکاری کنند.
 
امام جمعه کوهبنان بیان داشت: با توجه به فصل سرما بایستی مصرف انرژی خصوصا گاز مدیریت شود همچنین همگان تلاش کنند که در مصرف آب آشامیدنی صرفه جویی کنند.
 
امام جمعه عنبرآباد: امروز تمام جنود شیطان، متحدانه در مقابل ایران قوی ایستاده اند
حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی و اهمیت تربیت دینی فرزندان گفت: فتح قله های پیشرفت به دست توانمند فرزندان جامعه حاصل می شود از این جهت امروز در جامعه هزینه‌های زیادی باید به کار گرفته شود تا نیروهای توانمند ودین مدار آینده ساز تربیت شود. 
 
وی افزود: جهانی شدن و ارتباطات ماهواره‌ای و رایانه‌ای هویت مذهبی نوجوان و جوان را نشناخته است، 
نوجوان و جوان دین باور و تربیت پذیر است بنابراین مشکلات تربیت دینی معلول ماهیت خود دین نیست بلکه علل آن را باید خارج از آموزه‌های دینی جستجو کرد. 
 
امام جمعه عنبرآباد در پاسخ به این سوال که چرا سیر تربیت طبق خواست ما پیش نمی رود خاطرنشان کرد: عدم هماهنگی گفتار و رفتار والدین با همدیگر از این جهت که والدین نقش کلیدی در رفتار و باورهای فرزند را ایفا می‌کنند بیشتر اوقات فرزندان در کنار والدین هستند لذا فرزندان با الگوبرداری از رفتارهای والدین خیلی از آداب دینی و معاشرت را یاد میگیرند و این باعث تضعیف باورها و اعتقادات دینی فرزندان و موجب سلب اعتماد از والدین می شود.
 
 
حمید بامری امام جمعه عنبرآباد با اشاره و تبریک هفته بسیج گفت: درحقیقت هفته بسیج فرصتی برای ارائه حرکت عظیمی که به وسیله امام راحل در این کشور پایه گذاری شد و این حرکت در این منطقه اسلامی و دینی برای دیگر ملت ها هم سرمشق و الگوی شده است چراکه مکتبی ترین و مردمی‌ترین نیروی مقاومت جهانی بسیج است.
 
وی با بیان اينکه سازماندهی بسیج یکی از نوآوری های امام راحل است گفت: خدماتی که امروز این شجره طیبه در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و محرومیت زدایی در کارنامه خود داشته است، ستودنی و ماندگار و از مصادیق باقیات و صالحات است. 
 
حجت الاسلام والمسلمین بامری در ادامه با اشاره به حوادث اخیر در کشور افزود: این ایام ایران انقلابی، ایران قوی، ایران مستقل، ایران مستحکم و اسلامی در حال تجربه بزرگترین جنگ ترکیبی با اغلبیت جنگ رسانه ای و روانی مستکبرین است.
 
خطیب جمعه عنوان کرد: امروز تمام جنود شیطان، متحدانه در مقابل ایران قوی ایستاده اند و به میدان آمدند و این جنگ ترکیبی ابعاد مختلفی دارد از جمله نبرد مجازی، به کارگیری یک راهبرد اقتصادی از طرف کشور دشمن، جنگ اطلاعاتی، جنگ نامنظم و چریکی، نیروهای ویژه، حمایت از نابسامانی ها و شورش های محلی، جنگ با نیروهای نظامی، دیپلماسی.
 
وی افزود: امریکا در کوتاه مدت به دنبال سر در گم کردن و مستأصل کردن ایران از طریق به راه انداختن جنگ نیابتی در منطقه، با کشیدن جنگ به مرزهای ایران و تقویت و حمایت از گروه‌های تروریستی و انجام عملیات های تروریستی علیه مردم در جهت ناامن کردن ایران از داخل است.
 
بامری گفت: به صورت میان مدت به دنبال فرصت طلبی از نقاط ضعف و اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نظامی در دفاع از خود است.
 
وی افزود: در بلند مدت آمریکا در جنگ ترکیبی به دنبال تضعیف نظام جمهوری اسلامی جهت قبول تغییر سیاست کلان خود از جمله جدا کردن دین از حکومت داری است. 
 
امام جمعه عنوان کرد: بررسی ها در آشوب‌های اخیر نشان دهنده برنامه ریزی دشمن برای سوریه سازی ایران و تمرکز بر روی تضعیف نیروهای امنیتی بوده است لذا در سوریه محور عبری، عربی و غربی بر روی اقوام تمرکز داشت و در کشور ما نیز در این دوره بر روی فعال سازی گسل اقوام تمرکز ویژه‌ای صورت گرفت است.
 
وی خطاب به کشورهای مستکبر گفت: به شیطان بزرگ آمریکا و مثلث شوم عبری، عربی، غربی و همه همدستان و همپیمانان آنها خواهیم گفت هر یک از این حوادث نظیر حادثه شاهچراغ 
ایذه و دیگر حوادث چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب، درست است این حوادث ناگوار است اما در تاریخ کشور ماندگار می‌شود و نشانه زنده بودن ملت و مایه افتخار و سربلندی است چون حیات ما با شهادت است فلذا آرزوی تکه تکه شدن 
و تجزیه و نابودی ایران را همانطوری که گذشتگان شما به گور بردن شما نیز به گور خواهید برد.
 
وی افزود: مادامی که ملت زنده است و این حیات را ملت از خون شهدا دارد و خون شهدا این اثر و جاودانگی را دارد این قدرت را دارد، دشمن بداند با این جنایاتی که مرتکب می‌شود ملت ما هرگز به عقب بر نخواهد گشت و به مسیر پیشرفت و عظمت و قدرت و استقلال و آزادگی خودش تا تحقق انقلاب مهدوی ادامه خواهد.
 
حجت الاسلام والمسلمین بامری عنوان کرد: امروز یکی از ایراد هایی که به بعضی از خواص جامعه وارد است، سکوت ایشان در مقابل حق و عدم‌ دفاع از حق است آیا این سکوت نوعی کتمان حق نیست؟ در حوادث اخیر کسانی برای فوت یک دختر ابراز نگرانی کردند و درست هم هست اما امروز این همه حوادث تلخ حادثه شاهچراغ، جنایت ایذه، کشتن، جوانان بسیجی و ماموران تامین امنیت مساجد آتش زده شد قرآن را آتش زده شد به پرچم کشور اهانت شد ولی برخی خواص هیچ موضعی نگرفتند، اینها را ملت فراموش نمی کنند.
​​​​​​انتهای پیام/پسند
https://armanekerman.ir/vdcf1xdy1w6dmva.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین