تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۸
۰
plusresetminus
محسن ربیعی رییس اتاق اصناف استان کرمان گفت: از جامعه قضایی استان می خواهیم با اشوبگران که ضرر و زیان به واحدهای صنفی زدند بشدت برخورد کند، اصناف این موضوع را محکوم می کنند و هیچ همدستی و موافقتی با آشوبگران ندارند.
اصناف کرمان هیچ همدستی و موافقتی با آشوبگران ندارند/ بازاریان در کنار مردم و نظام هستند
به گزارش راه آرمان ظهر امروز اتاق اصناف مرکز استان با اصحاب رسانه نشست خبری برگزار کرد، در این نشست به وقایع اخیر و نقشی که به اصناف تحمیل شده بود اشاره شد.
 
رییس اتاق اصناف استان کرمان: اصناف کرمان هیچ همدستی و موافقتی با آشوبگران ندارند

در ابتدا محسن ربیعی رییس اتاق اصناف استان کرمان گفت: همانطور که می دانید اصناف کل کشور از اوایل انقلاب پای انقلاب بوده اند، اصناف اسان کرمان شهدای بسیاری تقدیم انقلاب کرده اند که از جمله شهید مدافع حرم شهید لنگری است.

وی با تاکید بر این که بازاریان و اصناف استان کرمان رفتار اشوبگران را محکوم می کنند، توضیح داد: آشوبگران در حال حاضر به دنبال توطئه هستند تا بازار را تعطیل کنند اما در این چند روز مغازه داران در برابر اشوبگران ایستادند و مغازه ها را باز کردند.
 
ربیعی تاکید کرد:  از جامعه قضایی استان می خواهیم با اشوبگران که ضرر و زیان به واحدهای صنفی زدند بشدت برخورد کند، اصناف این موضوع را محکوم می کنند و هیچ همدستی و موافقتی با آشوبگران ندارند.
 
رییس اتاق اصناف استان کرمان عنوان کرد: واحد‌های صنفی در هر روز تعطیلی ضرر بسیار می کنند اما در چند روز اخیر واحدهای صنفی با وجود تهدیدات پای کار ایستادند و امیدواریم با برخورد مقامات قضایی با آشوبگران مغازه داران بتوانند کار خودشان را انجام دهند.
 
رئیس صنف فالوده بستنی و کافی شاپ : بازاریان در کنار مردم و نظام هستند

در ادامه حمید صناعی رئیس صنف فالوده بستنی و کافی شاپ عنوان کرد: تا جایی می توانیم کار کنیم اما باید امنیتمان ایجاد شود.

وی اشاره کرد: اصناف در هر شرایطی متضرر هستن د دوران کرونا نیز اصناف بشدت تحت تاثیر شرایط بودند و ضرر کردند.

صناعی  توضیح داد: هر فردی وقتی که با سنگ اندازی روبرو باشد، قطعا کارش را ادامه نمی دهد اما باید دانست اگر بخواهیم خوب باشیم اما باید کنار هم باشیم.

رئیس صنف فالوده بستنی و کافی شاپ ادامه داد: روزی ما دست مردم است و اگر مردم نیایند نمی توانیم ارتزاق کنیم در شرایط کنونی اگر مغازه ها باز باشند اسامی مغازه ها در فضای مجازی منتشر می شود که به این مغازه ها مراجعه نکنند در هر صورت ما بازاریان در کنار مردم و نظام هستیم اما تا امنیت نداشته باشیم نمی توانیم کاری کنیم.

محسن بدیعتی رئیس صنف موبایل: انتظار می رود امنیت شهر و اصناف تامین شود

در ادامه محسن بدیعتی رئیس صنف موبایل گفت: در طی جلسات این ۴ روز با مسئولین امنیتی آنچه که مطرح کردیم امنیت واحدهای صنفی بود اگر چه با شایعات زیادی روبرو بودیم و همگی می دانیم قدرت شایعه بسیاراست.

وی با تاکید بر این که موضوع مهم امنیت اصناف است،عنوان کرد: این روزها واحدهای صنفی بشدت با تهدید به تحریم، شکستن شیشه  و ... روبرو بودند و چند روز بسیار سختی سپری کردیم.

رئیس صنف موبایل  تاکید کرد: می دانیم پشت این داستان ها رسانه های اسراییلی و سعودی است از این رو رسانه ها باید در فضای مجازی تلاش کنند.

بدیعتی عنوان کرد:از بابت شکستن شیشه های مغازه ها، برداشتن اموال از جمله موبایل و ... نگران هستیم در حالیکه یک خیابان تهدید شد اما سایر واحدهای صنفی در قمت های دیگر شهر کرمان فعالیت داشتند.

وی بیان کرد: انتظار می رود امنیت شهر و اصناف تامین شود از این رو مساله ی مهمتر شنیدن حرف اصناف و مشکلات آنان است.
رئیس صنف موبایل تاکید کرد: در روز تشییع سردار دلها حاج قاسم سلیمانی همین مغازه داران خیابان اقبال بودند به اعتبار شهید سلیمان پارچه و اذین بستند  و مغازه ها را تعطیل کردند، از این رو در کنار دولت و سیستم امنیتی هستیم.
 
رئیس اتحادیه ی صنف کیف و کفش: با اتحاد، اغتشاشگران هرچند با تهدید به جایی نمی رسند

در این نشست خبری همچنین مهدی آتشخواه رئیس صنف کیف و کفش بازار گفت: با همت بچه‌های بازار مظفری و پشت هم بودنشان بازار اصلی شهر به هیچ عنوان تعطیل نشد.

وی تاکید کرد: در این چند روز به این نتیجه رسیدیم که اگر با هم متحد باشیم دشمنان و اغتشاشگران هرچند با تهدید، به جایی نمی رسند.
 
رئیس صنف پوشاک: هر اتفاقی که به واحد های صنفی آسیب برساند را محکوم می‌کنیم

در ادامه علیرضا منزلی رئیس صنف پوشاک گفت: هر رخدادی که پیشامد می‌کند جنبه های مختلفی دارند، ما به عنوان فرد و شخص نظری داریم و وقتی به عنوان نماینده ی یک جامعه ی واحد صنفی می اید اولویت ما واحد صنفی است از این رو هر اتفاقی که به واحد های صنفی آسیب برساند را محکوم می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در هر صورت اغتشاش از نظر واحد صنفی محکوم است، ۸۰ درصد واحدهای صنفی شهر کرمان در صورت بسته بودن از مخارج زندگی عقب می افتند.

رئیس صنف پوشاک عنوان کرد: اصناف اگر قرار باشد بسته باشند کل جامعه تحت تاثیر قرار می گیرد این پیامد نتیجه ی مطلوبی نخواهد داشت چرا که این اتفاق به جامعه هزینه تحمیل می کند.
 
منزلی بیان کرد: اصناف به هیچ وجه راضی به  تعطیل شدن کار خود نیستند، مشکلات زیاد داریم اما با وجود تمام مشکلات مسیر مطالبه گری جامعه اصناف از مسیر تعطیلی واحدهای صنفی نیست.
 
 
انتهای پیام/ پسند
  https://armanekerman.ir/vdce778zpjh8xfi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین