تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۳
۰
plusresetminus
جواد جلالی گفت: از سال گذشته تا امروز با مشارکت شرکت آبفا و ظرفیت گروه های جهادی و همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی ظرف مدت یکسال ۴۰۹ روستا آبرسانی و مابقی روستاها در دستور کار قرار دارند که تا پایان سال خبرهای خوبی در این حوزه را اعلام خواهیم کرد.
ساخت ۵۰۰ واحد مسکن مددجویان شاخص ترین عملکرد بسیج سازندگی /آبرسانی ۴۰۹ روستا در کرمان
جواد جلالی مسئول سازمان بسیج سازندگی در سپاه ثارالله استان کرمان در گفتگو با "راه آرمان" ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای جهادگر عنوان کرد: طرح بسیج سازندگی حاصل اندیشه والای امام خامنه ای است که در تاریخ هفدهم اردیبهشت هزار و سیصدو هفتادو نه توسط معظم له به منظور محرومیت زدایی ایجاد شد تا با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی در تمامی عرصه ها اقدامات گسترده ای را در سطح کشور انجام دهد.


آبرسانی در مناطق محروم اولویت اصلی بسیج سازندگی است


جلالی ضمن اشاره به  اولویت های بسیج سازندگی تصریح کرد: استان کرمان ۷ اولویت طبق  ابلاغ فرماندهی سپاه ثارالله در دستور کار دارد که با توجه به شرایط استان کرمان اولین اولویت تامین آب شرب است، در حال حاضر ۶۵۰ روستا با تنش آبی روبرو هستند که ۴۵۰ روستا به مرکز استان کرمان و ۲۰۰ روستا در اختیار قرارگاه خاتم قرار گرفته است.

وی افزود: از سال گذشته تا امروز با مشارکت شرکت آبفا و ظرفیت گروه های جهادی و همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی ظرف مدت یکسال ۴۰۹ روستا آبرسانی و مابقی روستاها در دستور کار قرار دارند که تا پایان سال خبرهای خوبی در این حوزه را اعلام خواهیم کرد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله با اشاره به دیگر اولویت ها تصریح کرد: آب کشاورزی اولویت دوم ماست که با احیا و لایه روبی قنوات سیستم های ذخیره آب و حوزه طرح آبخیز تا جالیز که به استان ها ابلاغ شده در حال فعالیت هستیم و بسیج سازندگی با همکاری خیرین و ظرفیت های مردمی و گروه های جهادی این روند را ادامه خواهد داد.

جلالی تاکید کرد: در خصوص اشتغال و کارآفرینی سال گذشته۱۳۴۲ اشتغال زایی صورت گرفت که در سال جاری هم با گذشت 8 ماه از سال ۱۰۰ درصد از تعهدات اشتغال انجام شده و با استفاده از ظرفیت صندوق های قرض الحسنه مردم یار و تعاونی ها تا پایان سال جاری در حوزه اشتغال زایی چند برابر تعهد افزایش اشتغال خواهیم داشت.

مسئول بسیج سازندگی از برنامه های هفته بسیج نام برد و گفت: احداث واحد مسکونی، مسکن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، احداث مسجد، خانه عالم، سرویس بهداشتی ایجاد کارگاه اشتفال از فعالیت های این سازمان است که در هفته بسیج به بهره برداری خواهد رسید، تامین جهیزیه، فرهنگ سازی ازدواج آسان و کمک های مومنانه که در مناسبت های مختلف جهت کمک به اقشار کم در آمد انجام می شود، نیز در این  هفته بسیج در شهرستان ها اجرا خواهد شد.

جلالی اظهار کرد: باپشتیبانی برخی از معاونت ها که در حاشیه شهر به صورت مستقیم در حال ماموریت هستند به جهت بالا بردن سطح رفاه در مناطق حاشیه ای شهر خدمت رسانی انجام می دهیم.

وی تصریح کرد: باتوجه به نیاز جامعه امروز در حوزه فرهنگی با استفاده از ابزار رسانه بتوانیم اولویت هفتم را در جهت امید آفرینی به خوبی انجام دهیم.


ساخت 500 واحد مسکن مددجویان شاخص ترین عملکرد بسیج سازندگی


مسئول بسیج سازندگی استان کرمان گفت: شاخص ترین پروژه های بسیج سازندگی احداث 500 واحد مسکن مددجویان بود که اواخر سال گذشته در شهرستان بردسیر به بهره برداری رسید.

جلالی افزود: سال جاری در قالب تفاهم نامه سه جانبه بین کمیته امداد حضرت امام (ره) ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بسیج سازندگی پروژه 800 واحدی جدید را در دستور کار داریم که ما هم به عنوان یکی از این سه مجموعه در حال کمک رسانی هستیم که با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی بحث آبرسانی روستاها را دنبال می کنیم .

وی ادامه داد:  پروژه آب شرب را از سال گذشته شروع کردیم که در بخش عمده آن 409 روستا تا امروز آبرسانی شده است با توجه به اینکه زودتر از استان های دیگر این پروژه شروع به کار کرد توانستیم محوریت و جذب خیلی از اعتبارات را به خود اختصااص دهیم تا کار را در سال جاری با قوت بیشتر و منابع بیشتر دنبال کنیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه تاکید کرد: ایجاد اشتغال های خرد و خانگی در حوزه کار آفرینی یکی دیگر از پروژه های شاخص بسیج سازندگی است که در کنار همه فعالیت ها صورت گرفته و در خصوص کمک مومنانه 170 هزار بسته طی دو سال که درگیر کرونا بودیم که در سطح استان به مناسبت های مختلف توزیع شد و همچنین 310 سری جهیزیه در شهرستانهای مختلف برای اقشار ضیف و کم در آمد توزیع شده  که در مجموع سازمان بسیج سازندگی کارنامه خوبی از خود به جا گذاشته است.

رفع مشکلات استان با مدیریت و کار جهادی

جلالی تاکید کرد: کار در استان کرمان بسیار زیاد است زیرا محرومیت های زیادی دارد ما با همین ظرفیت و با همین توان به صورت کار جهادی در سطح استان تلاش می کنیم وامیدواریم که شاهد کاهش و ریشه کن شدن محرومیت باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه متولی مناطق محروم و کم برخوردار هستیم بنای کار  را بر فعالیت در مناطق کم برخوردار گذاشته ایم، اولویت ما مناطق شرق استان مثل ریگان ، فهرج ، نرماشیر، در جنوب استان رودبار ،زهکلوت ، قلعه گنج ، منوجان، فاریاب و عنبر آباد و بخش هایی از شهرستان جیرفت، هستند، ضمن اینکه در مناطق شمال و محرومی مثل ارزوئیه و بخش هایی از بافت ، رابر ، راور و کوهبنان با توجه به درجه محرومیت، تعداد جمعیت و زیر ساخت ها نیز این مناطق در اولویت بندی خدمت قرار می گیرند.

جلالی ادامه داد: بالغ بر 3700 گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی نام نویسی کرده اند که  1300 گروه جهادی مجوز فعالیت آنها صادر شده است و ما بقی در دستور کار هستند، گروه های جهادی را در 6 عرصه طبقه بندی کردیم که با توجه به علاقه خودشان در جهت ایجاد گروه های جهادی تخصصی در حوزه های مختلف خدمت رسانی می کنند.

افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی محصولات خرد و خانگی


مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله در خصوص برنامه های هفته بسیج، گفت: در هفته بسیج چهار برنامه داریم که دو برنامه به عنوان شاخص و کشوری برگزار می شود و 29 آبان ماه افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی محصولات خرد و خانگی در حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار خواهد شد.

وی افزود:همایش ملی طلایه داران اقتصاد مقاومتی بعد از ظهر 29 آبان در حسینیه ثارالله با حضور مسئولین کشوری و استانی افتتاح و تا پایان روز شنبه به مدت یک هفته حسینیه ثارالله پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود.

جلالی اظهار کرد: رزمایش اردوهای جهادی برنامه دوم ما در این هفته است که به مدت 10 روز در سطح استان برای خدمت رسانی در عرصه های مختلف برگزار خواهد شد، پایلوت این برنامه در کهنوج با حضور ریاست محترم سازمان بسیج سازندگی کشور و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.

برگزاری رزمایش فاطمی 2 با حضور 500 گروه جهادی

این مقام مسئول افزود: برگزاری رزمایش فاطمی 2 با حضور 500 گروه جهادی به مدت 10 روز از 28 آبان تا 7 آذر ماه خدمات جهادی را به مردم ارائه خواهند کرد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله گفت: برنامه راه اندازی 10 هزار سامانه خورشیدی 5 کیلو وات را برای عزیزان کمیته امداد ، بهزیستی ، استانداری و بسیج سازندگی با مشارکت توزیع برق شمال و جنوب و بانک های عامل را داریم که آغاز عملیات اجرایی آن با انعقاد تفاهم نامه 6 جانبه در هفته بسیج صورت خواهد گرفت.

جلالی در پایان با اشاره به دغدغه استاندار کرمان مبنی بر مدیریت آب در سیل آب ها و روان آب ها خاطر نشان کرد: سیل آب ها و روان آب ها معمولا در نیمه دوم سال در پی بارندگی هایی که در سطح استان رخ می دهد باعث خسارت هایی به مردم روستاها می شود ، که امسال با حمایت های استاندار، معاونین ، فرمانده سپاه ثارالله و مدیر بحران در هفته بسیج آغاز عملیات اجرایی احداث سیل بندها و لایه روبی رودخانه های فصلی شهرستان های ریگان ، منوجان ، قلعه گنج ، رودبار جنوب و مناطق که بحرانی است، کلید خواهد خورد.

انتهای پیام/ طهماسبی

 
https://armanekerman.ir/vdcdfz0foyt0s56.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین