کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در سفر یک روزه استاندار کرمان به شرق استان رقم خورد؛

دپوی بیش‌از ۳۰ هزار خودرو به‌ علت مشکلات گمرکی در بم / تا هفته آینده مشکل بخش عمده‌ای از دپوی خودروها حل می‌شود

30 آبان 1401 ساعت 10:03

محمد مهدی فداکار با بیان این‌که بیش‌ از ۳۰ هزار خودرو در پارکینگ کارخانه‌های خودروسازی شهرستان بم به دلیل مشکلات مختلف به‌ویژه مسائل گمرکی دپو شده است، گفت: «مشکل عرضه نشدن خودروهای تولیدی در ارگ جدید از شرکت‌های تولیدکننده نیست».



به گزارش "راه آرمان" به نقل از  ایرنا ؛ محمدمهدی فداکار در حاشیه بازدید از کارخانه خودروسازی بم در ارگ جدید، افزود: برخی از قطعه‌های این خودروها از خارج از کشور وارد می‌شود لذا باید اوراق و اسناد آن‌ها تحویل گمرک شود که در برخی موارد شرکت‌ها دیرتر این مهم را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در این مواقع قطعات خودروها وارد گمرک شده اما اوراق مورد نیاز تحویل گمرک نشده که در این صورت اجازۀ خروج از منطقه صادر نمی‌شود.

استاندار کرمان گفت: در زمینۀ رفع مشکلات گمرکی خودروهای دپو شده در بم با مدیر گمرک کشور مذاکراتی انجام شده و امیدواریم در نشستی که طی هفتۀ جاری برگزار می‌شود، این مشکل برطرف شود.

فداکار خاطرنشان کرد: طبق صحبتی که با مدیر گمرک کشور انجام شده است، مقرر شد به نسبتی که شرکت‌های خودروسازی تسویه نکرده‌اند به همان میزان خودرو برای ضمانت نگه داشته شود به طوری که حتی این آمادگی وجود دارد دو برابر این مقدار را ضمانت نگه دارند و مابقی خودروها را خارج کنند.

وی تاکید کرد: تا هفتۀ آینده بخش عمده‌ای از مشکل منجر به دپوی خودروها در بم حل می‌شود.

استاندار کرمان در ادامه با بیان این‌که زیرساخت‌های خوبی در ارگ جدید فراهم شده است، اظهار کرد: البته مشکلات گمرکی و غیره دارند که به‌زودی برطرف می‌شود.

وی افزود: در این مجموعه‌ها ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده و امیدواریم تولید این کارخانه‌ها روزبه‌روز افزایش یابد و نیاز بازار خودروی کشور را برطرف کند.

فداکار همچنین با اشاره مشکلات تامین سوخت در شهرستان بم گفت: «گازرسانی در این منطقه در گذشته باید انجام می‌شد که در این زمینه کوتاهی شده و برای رفع مشکل به‌صورت موقت، جلسه‌ای با فرمانداران شرق استان برگزار کردیم که امیدواریم تا پایان هفتۀ
جاری این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 130757

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/130757/دپوی-بیش-از-۳۰-هزار-خودرو-به-علت-مشکلات-گمرکی-بم-هفته-آینده-مشکل-بخش-عمده-ای-خودروها-حل-می-شود

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir