تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۲
۰
plusresetminus
سعید شعر باف در پاسخ به انتقادات طرح ساماندهی گلزار گفت: حتی بر اساس مطالعات و تحقیقات مشاور قرار گاه خاتم با یکی، دو اصلاح و مصوبۀ شورای ترافیک است، که در حال اجراست
ساماندهی گلزار شهدا بر اساس ابلاغیۀ رسمی شورای ترافیک در حال اجراست/ طرح جامع گلزار به علت محدودیت زمانی اجرا نشده است

به گزارش "راه آرمان " شصت و نهمین نشست علنی شورای شهر کرمان صبح امروز با حداکثر اعضاء برگزار شد.

موضوع خرید ون های شهرداری و پرداخت حق عضویت این ماشن ها از بودجه شهرداری  امروز جزو مواردی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

محمد امین زاده ضمن قرائت دستوور کار جدید مبنی بر اینکه اختصاص سهیمه سوخت ماشین های حمل نقل استان من بعد منوط به پرداخت حق عضویت در اتحادیه های بار ، حمل و نقل و سرویس ها و اتوبوس رانی و تاکسی رانی است بنابر این طبق مصوبه وزارت کشور این حق عضویت را به میزان 125 هزار تومان تعیین کرده اند.

 درخصوص پرداخت حق عضویت البته اختلاف نظرهایی بود اما با توجه به اینکه مصوبه وزارت خانه بود مورد موافقت ووتصویب قرار گرفت و البته نظارت بر خوردوهایی که سهمیه دریافت می کنند اما خدمات ارائه نمی کنند، بر عهده شهرداری برای نظارت بر اتحادیه ها قرار داده شد.

سعید شعر باف در خصوص کاربری خودرو های ون خریداری شده اذعان کرد: خرید خودرو هایی که به مزایده گذاشته می شوند یک فرصت است ضمن اینکه در ناوگان شهری استان کرمان به علت کوچک بودن معابر امکان استفاده از اتوبوس ها را برای جابجایی مسافران ندارد به همین علت استفاده از ون یا مینی باس ها مورد پیشنهاد بود که خوشبختانه توانستیم در این زمینه حرکت خوبی را انجام دهیم .

شهردار کرمان عنوان کرد: مشکل اصلی ما پرداخت حق عضویت است که اگر این ون ها قرار است به طور کامل در اختیار شهرداری قرار گیرد ما حق عضویت را بپردازدیم تا در تامین سوخت د چار مشکل نشویم اما اگر قرار است در اختیار نهاد ها و ارگان ها قرار گیرد برای سرویس دهی بین ادارات که وظیفه شهرداری پرداخت حق عضویت نیست که با پرداخت شهرداری موافقت شد.

در ادامه دستور کار تغییر ردیف بودجه 1 میلیارد و 924 هزار تومانی فرهنگی برای یک موضع فرهنگی دیگر از سوی شهرداری مطرح شد، که  عنوان شد، سرانه فرهنگی هر شهروند در استان کرمان 24 هزار تومان است اما تنها 6 هزار تومان صرف شده است و عملا در این اختصاص بودجه و اجرای طرح های فرهنگی ضعیف بوده ایم که این طرح، موافقین و مخالفینی در جابجایی مبالغ بودجه فرهنگی شهرداری داشت و سب شد تا این دستور کار به کمیسیون مطروحه برگشت بخورد.

نایب رئیس کمیسیون بودجه، سرمایه‌گذاری و منابع پایدار شورای شهر کرمان با اشاره به طرح ساماندهی گلزار شهدا که توسط قرارگاه خاتم تهیه شده و حال اجراست، گفت: با توجه به اینکه استانداری مسائل مربوط به ساماندهی گلزار شهدا را پیگیری می‌‌کند، مدیریت شهری خیلی جایگاهی در این زمینه ندارد.

سیدمحمد موسوی افزود: به اقدامات گذشته کاری ندارم. اما اخیرا دیدم که در جنگل قائم، معابری در حال زیرسازی است و قصد دارند آن را آسفالت کنند. نمی‌دانم این کار، کارشناسی شده هست یا نه؟ و براساس چه طرحی، این معابر در جنگل دارد شکل می‌گیرد، چون در کمیسیون‌های شورای شهر این موضوع مطرح نشده است.

وی با بیان اینکه اگر مشاور، طرح ترافیکی را کار کرده، حداقل آن را به شورا ارائه می‌کردند، ادامه داد: آنچه الان در حال انجام است، در حد احداث یک‌سری معابر است که بار ترافیکی را از یک نقطه به نقطۀ دیگر منتقل می‌کند و مشکل را به‌طور اساسی حل نمی‌کند.

موسوی گفت: بدون مطالعه و ایجاد شبکۀ جابه‌جایی حمل‌ونقل و ترافیک، بین درختان جنگل دو خط در حال احداث است. این اقدامات، هم آسیب می‌زند و هم کار بدون مطالعه‌ای است که در آینده گرفتار تبعات آن خواهیم شد و نه‌تنها مشکل ترافیک را حل نمی‌کند بلکه بیش‌تر، باری را اضافه می‌کند.

وی تاکید کرد: هر اقدامی بدون برنامه‌ریزی و آینده‌نگری باشد، قطعا مشکلات را بیش‌تر می‌کند و نفعی برای مردم و جنگل ندارد».
به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، موسوی این اظهارات را در جلسۀ عمومی شورای شهر در روز دوشنبه 30 آبان‌ماه مطرح کرد.
در پاسخ به او، منصور ایرانمنش رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورا گفت: «یک طرح ساماندهی گلزار به شورا آوردند و گفتند شورای ترافیک آن را تایید کرده است.

موسوی اما پاسخ داد: طرحی که به عنوان ساماندهی به شورا آمد، این بود که معابر موجود را با یک‌طرفه‌سازی ساماندهی کنند.

شهردار کرمان در این خصوص توضیح داد: طرح قرارگاه خاتم مشهور به طرح جامع گلزار شهدا  است که به علت کمبود زمان اجرا، بعد، طرح ساماندهی  عنوان شد که  این  طرح در کمیتۀ عمرانی مصوب شد، دوستان طرح ترافیکی را از طرح جامع گلزار استخراج کردند و مصوبۀ ابلاغی شورای ترافیک را گرفته است، طرحی که از تاسوعا و عاشورا آن را از طریق بیلبوردهای سطح شهر اطلاع‌رسانی کرده‌ایم.

سعید شعرباف‌تبریزی افزود: ادعایی مطرح شده این است که این طرح، برش ترافیکی معابر طرح جامع گلزار است و رسما به ما ابلاغ شده است. بخشی از آن تعریض معابر و بخشی یکطرفه‌سازی و بخشی هم ایجاد معابر جدید است.

وی ادامه داد: هم در فرایند اجرا و هم اطلاع‌رسانی تحت فشار بودیم تا به سرعت کار انجام شود که به مراسم سالگرد سپهبد سلیمانی برسد.

شهردار کرمان گفت: ما ابلاغیۀ رسمی شورای ترافیک با جزئیات را داریم. البته ما نظراتی داده بودیم و مطرح شده بود منتها آنچه که ابلاغ شده، رسمی است.

وی اظهار کرد: طرح ساماندهی گلزار حتی بر اساس  مطالعات و تحقیقات مشاور قرار گاه خاتم با یکی، دو اصلاح و مصوبۀ شورای ترافیک است، که در حال اجراست.

شعرباف‌تبریزی در پایان خاطر نشان کرد: البته ما نکاتی نسبت به طرح جامع به صورت کلی و معابر ترافیکی به صورت جزئی داشتیم و نامه هم نوشتیم ولی آنچه که امروز در حال اجراست، ابلاغیۀ رسمی شورای ترافیک است.

انتهای پیام/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcg3z9qxak9wu4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین