کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس شبکه دامپزشکی شهربابک خبر داد:

پایش شیر گاوداری ها در شهرستان شهربابک

3 آذر 1401 ساعت 15:14

مجید اسدی گفت: پایش شیر گاوداری ها در شهرستان شهربابک آغاز شده و مسیر شیر از ابتدای تولید تا مراکز عرضه سطح شهر به صورت کاملا دقیق رصد می شود.


به گزارش راه آرمان، مجید اسدی  هدف از طرح پایش شیر گاوداری ها را بررسی میزان تولید شیر خام در گاوداری ها و چگونگی فرآوری آن عنوان کرد و افزود:  همزمان با اجرای پایش در سطح گاوداری ها، گاوداری های شهرستان نیز ممیزی می شوند.

 
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: در این طرح اقدامات لازم در خصوص پایش و مراقبت شیر از گاوداری های نیمه صنعتی و سنتی شهرستان آغاز شده و مسیر شیر از ابتدای تولید تا مراکز عرضه سطح شهر به صورت کاملا دقیق رصد می شود.
 
وی بیان کرد: شیر و محصولات لبنی فرآورده هایی با اهمیت در برنامه غذایی هر خانوار بوده و به دلیل وجود ترکیباتی نظیر پروتئین ، چربی، لاکتوز و املاح مختلف برای زندگی و سلامتی انسان لازم و ضروری است، بنابراین شیر مصرفی باید دارای کیفیت مطلوب و عاری از هر گونه آلودگی باشد تا هم نیازهای جامعه را تأمین و هم از انتقال بیماریهای گوناگون جلوگیری کند.
 
مجید اسدی در پایان افزود: میزان تولید شیر روزانه در شهرستان شهربابک حدود ۳۰ تن است که حدود ۱۸ تن در کارخانه و کارگاه های لبنی فرآوری می شود و ۳ تن در مراکز عرضه شیر شهرستان به فروش می رسد و مابقی ان توسط دامداران مصرف یا فرآوری می شود.

انتهای پیام/ شهربابک 


کد مطلب: 130869

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/130869/پایش-شیر-گاوداری-شهرستان-شهربابک

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir