تاریخ انتشار :شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۸
۰
plusresetminus
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمع کثیری از بسیجیان فرمودند: مذاکره مشکل ما با آمریکا را حل نمی‌کند، چرا که آنان به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و مدام باج می‌خواهند.
مذاکره با آمریکا مشکلی را حل نمی‌کند/ بچه های تیم ملی چشم ملت ما را روشن کردند
به گزارش راه آرمان؛ صبح امروز (شنبه ۵ آذر ماه ۱۴۰۱) جمع کثیری از بسیجیان با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
در ابتدای این مراسم ابوذر روحی مداح اهل بیت (س) به مداحی پرداخت.

بسیج یکی از ابتکارات بزرگ امام (ره) بود

مقام معظم رهبری در این دیدار فرموند: حسینیه ما با نور انگیزه های بسیجی که در شما هست منور شد. هفته بسیج بر همه ملت ایران مبارک باد.بسیج یکی از ابتکارهای مبارک امام بزرگوار (ره) بود ؛ ایشان البته ابتکارات بسیاری داشتند. ابتکاراتی که در زندگی مردم و در تاریخ کشور افتخارات بسیاری را رقم زد.
 
ایشان در ادامه فرمودند: برکات بسیج به قدری بود که امام در آذر ۶۷ یعنی ۹ سال بعد از تشکیل بسیج خطابه بلندی را در مدح بسیج صادر کردند. امام (ره) در این خطابه با بسیجیان مانند پدری برخود می‌کند که به فرزندان خود عشق می‌ورزد.
 
مقام معظم رهبری فرمودند: شما بسیجیان امروز مخاطبان این بیانات امام خمینی (ره) هستیند. امام می‌فرمایند که من دست شما را می‌بوسم ‎؛ در همین بیانیه آذر ۶۷ امام (ره) اعلام بسیج دانشجو و طلبه را می‌کند و این یک معنای خاصی داارد که از دانشجویان و طلاب علوم دینی مطالبه می‌کند که بسیج شوند این معنایش این است که بسیج صرفا برای میدان نظامی نیست بلکه در همه عرصه‌ها از جمله میدان علم بسیج باید حضور داشته باشد. امام بزرگوار با این اقدام یک تهدید را به فرصت تبدیل کردند.

امام خمینی (ره) تهدید را به فرصت بدل کردند

ایشان در ادامه فرمودند: بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکایی‌ها تهدید عملی و زبانی کردند‎؛ ولی امام (ره) به جای اینکه بترسد و منفعل شود تهدید را به فرصت تبدیل کردند و این موجب شد که میدان نبرد منحصر به نهاد‌های رسمی نباشد. بلکه آحاد ملت حاضر شوند و این یکی از برکات الهی بود که تهدید‌ها را به فرصت تبدیل می‌کرد. بسیجی یک جایگاه نظامی نیست بلکه شانش بالاتر است یک فرهنگ ‏،گفتمان و یک تفکر است؛ این فرهنگ یعنی خدمت بی توقع به ملت و کشور.
 
رهبر معظم انقلاب بیان کردند: حتی در مواقع بسیاری علیرغم اینکه  به بسیج بودجه نظامی دهند وارد میدان های مختلف می‌شوند ؛فرهنگ بسجی یعنی تا زانو در گل فرو رود تا بتواند سیل را از اتاق های مردم سیل زده پاک کند یعنی خود را در معرض خطر مرگ قرار دهد تا افراد کرونایی را از کرونا پاک کند. به دشمن فرصت ندادن یکی از معیارهای بسیج است. در هر کارزار نظامی و علمی وارد شدند و تمام امکانات را به کار گرفتن فرهنگ بسیج است. بسیجی بودن فرهنگ مجاهدان  گمنام است. اینها حتی مظلوم شدند برای اینکه مظلوم را رهایی بخشند و این را در قضاضای اخیر شاهد بودیم که خود مظلوم واقع شدند تا نگذارند ملت مورد ظلم عده ای جاهل قرار بگیرند .
 
ایشان فرمودند: امروز میلیون ها نفر بسیجی رسمی داریم که در سازمان بسیج رسمی هستند ؛ جوان هایی که در مساجد و مکان های مختلف همان کارهای بسیجی را می‌کنند اما عضو سازمان بسیج نیستند در امتداد این مسیر بسیج در جوامع اسلامی است که زبان دل ما و آنها یکی است. این یادگار امام خمینی (ره) است.
 
ایشان تاکید کردند: به کوری چشم آن‌هایی که از انقلاب ابراز بیزاری و براعت می‌کنند حضور بسیج نشان می‌دهد که انقلاب زنده و پویا است. دوم همین روحیه این که گفتیم یعنی کار جهادی بدون توقف و بدون تظاهر و نام و نشان همین در کشور جهش ایجاد می‌کند. کاری که در برابر تحسین و  خود نشان داد باشد برکتی ندارد، اما این کار جهادی و بدون توقف کشور را پیش می‌برد. سوم اینکه بسیج در هر فعالیتی که دارد عنضر منعنویت را در این فعالیت برجسته می‌کند.
 

ایران مهمترین منطقه در غرب آسیا است

ایشان فرمودند: مهمترین عامل حرکت چرخ های صنعتی دنیای غرب به نفت بسته است . مرکز غرب آسیا مرکز ارتباط غرب و شرق است واز نظر جایگاه راهبردی مهترین منطقه است و در این منطقه استعمارگران غربی با غارت کشورهای استعمار زده باید روی منطقه غرب آسیا توجه خاصی ای داشتند و به همین دلیل هم رژیم غاصب صهیونیستی را به منطقه آوردند. در این منطقه غرب آسیا یک نقطه است که از همه مهمتر است و آن ایران است. زیرا هم ثروتش بیشتر از سایر کشورهاست و هم نقطه وقوع این کشور حساسترین نقطه است .به نوعی این منطقه چهارراه است .
 
رهبر معظم انقلاب با اشاره به حوادث پیش از انقلاب اسلامی بیان کرد: انقدر آمریکایی ها باج خواهی می‌کردند که حتی محمدرضا پهلوی که نوکر بی جیره و مواجب آنها بود را نیز از خود گله مند کردند.البته شوری سابق هم دخالت می‌کرد اما در ایران دخالت نداشت و می‌خواست به وسیله حزب توده در ایران نیز نفوذ کند اما در عین حال غرب مسلط بود.یک حادثه ای پیش امد که یک ضربه مهلکی به این سیاست استعماری وارد کرد قبل از انقلاب نماینده آمریکا به ایران آمد و اعلام کرد که ایران جزیره امن است اما چند ماه بعدش انقلاب شد و آنها را انزوا برد.
 
رهبر معظم انقلاب بیان کرد: انقلاب یک سد مستحکم شد و بخشی از عوامشلان هم سدی در برابر حضور آمریکا در منطقه ایجاد کردند. یک هویت سازی جدیدی ایجاد شد و کشور هویت وابستگی و آویزان بودن به انگلیس و آمریکا را به استقلال بدل کرد.البته ما به دنبال کودتا نبودیم اما به طور طبیعی انقلاب ما دلهای کشورهای منطقه را دگرگون کرد و بر آنها اثر گذاشت  و در نهضت ملی نفت هم همین اتفاق افتاد. بنابراین غربی‌ها باید به فکر علاج می افتاندند غربی هایی که در این منطقه مسلط بودند باید  ایران را و حکومت انقلابی اش را ساقط می‌کردند و این تنها راهی بود که برای اینها مانده بود.
 

آمریکایی‌ها اعتراف کردند قبل از ایران ۶ باید ساقط شود تا ایران تضعیف شود

مقام معظم رهبری تاکید کردند: آمریکایی‌ها خودشان اعتراف کردند و گفتند که قبل از ایران ۶ کشور هست که باید ساقط شود و بعد از آن ایران ضعیف می‌شود و می‌توان به آن حمله کرد اولی عراق بود. سوریه به خاطر اینکه حافظ اسد از ابتدای جنگ در کنار ما بود و مسیر نفت به دریای مدیترانه را بست بنده در زمان ریاست جمهوری اولین سفرم به سوریه  بود و یعنی ارتباط خوبی داشتیم. سومین لبنان بود، زیرا در آنجا جایگاه‌های مستحکم انقلابی حضور داشتند چهارم لیبی در شمال آفریقا بود‎، زیرا می‌دانستند در مواردی پشتیبان ماست. بعدی سودان بود، زیرا سرانش با ما رفت و آمد داشتند و بعد هم سومالی. این ۶ کشور باید از بین میرفتند و در واقع عمق راهبردی ایران این ۶ کشور بودند که باید در اختیار آمریکا قرار می‌گرفتند و بعد به سراغ ایران می‌آمدند.
 
ایشان افزودند: ایران در شمال آفریقا مطلقا وارد نشد که دلایلی برای این امر وجود داشت. اما در این سه کشور یعنی عراق و لبنان سیاست ایران در آنجا اقدام بزرگی را باعث شد و نتیجه اش شد شکست آمریکا در این سه کشور که می‌خواستند اختیار این سه کشور را در دست بگیرندکه نتوانستند؛ این نقشه‌ای بود که آمریکایی‌ها چند میلیارد دلار پول برای آن  هزینه کردند و ساعت‌ها فکر برای آن شده بود و نماد این موضوع هم شخصی بود به نام حاج قاسم سلیمانی؛ بنابراین معلوم می‌شود که چرا اسم حاج قاسم سلیمانی برای ملت ایران انقدر محبوب است و برای دشمنان ایران انقدر مغضوب است که درود خداوند بر او باد.
 

بچه‌های تیم ملی چشم مردم را روشن کردند، ان‌شاءالله خدا چشمشان را روشن کند

ایشان در ادامه فرمودند: یک عده‌ای ادعای فهم سیاسی می‌کنند اما در تحلیل‌هایشان در روزنامه‌ها و فضای مجازی می‌گویند اگر میخواهید این اغتشاشات تمام شود باید مشکلتان را با آمریکا حل کنید! آمریکا فقط باج می‌خواهد؛ اگر می‌خواهید مشکلتان حل شود باید به آمریکا باج دهید؛ از درصد غنی سازی شروع می‌کنند تا قانون اساسی! کدام ایرانی باغیرتی حاضر می‌شود چنین باجی بدهد؟ من نمی‌گویم جمهوری اسلامی، هرکس که غیرت ایرانی داشته باشد حاضر به باج دادن به آمریکایی‌ها نیست‎؛ مذاکره با آمریکایی‌ها مشکلی را حل نمی‌کند؛ بله اگر حاضرید از همه خطوط قرمزتان عبور کنید و مدام باج دهید آمریکا با شما کاری ندارد؛ مانند دوران پهلوی اما ما اینهمه شهید دادیم انقلاب کردیم برای این؟ می‌گویند صدای ملت ایران را بشونید صدای رعد آسای ملت ایران در سیزده آبان امسال بلند شد آیا شنیدید؟
 
رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: مگر از تشیع شهید سلمیانی چقدر گذشته؟ آن  تشیع جنازه بیش از ده میلیونی صدای ملت ایران بود امروز خیل جمعیت مردم در تشیع جنازه شهدا صدای ملت است چرا نمی‌شنوید؟
 
 رهبر انقلاب در اشاره به برد تیم ملی مقابل ولز فرمودند: دیروز بچه های تیم ملی چشم مردم را روشن کردند، ان‌شاءالله خدا چشمشان را روشن کند.
 

بسیجی بمانید و قدر خودتان را بدانید

رهبر انقلاب توصیه‌هایی به بسیجیان هم داشتند و فرمودند: «بسیجی بمانید و قدر خودتان را بدانید و دشمنانتان را بشناسید. نقشه‌های دشمن را بشناسید. خیلی‌ها در مقابل دشمن غافلگیر می‌شوند. رشد معنوی خودتان را اندازه بگیرید، مراقب باشید که آیا به جلو می‌روید و یا به عقب می‌روید، سعی کنید که به پیش بروید. امروز مهمترین کار دشمن دروغگویی است. خبر دروغ می‌دهند و یک عده هم باور می‌کنند. امروز دشمن بر پایه دروغ‌سازی کار می‌کند. یکی از آسیب‌پذیری های دشمن روشن بینی شماست. اگر شما روشن بین باشید، دشمن آسیب می بیند. از نگاه دشمن، تسلط بر مغزها خیلی ارزشمندتر از تسلط بر سرزمین است. یک عده دروغ نگفتند اما دروغ دشمن را باور کردند.
 
ایشان بیان کردند: مهمترین شیوه دشمن امروز جعل و دروغ پردازی است. جهاد تبیین یکی از مصداق‌هایش این است.  یکی از آسیب پذیری‌های دشمن روشن بینی شماست, سعی کنید که روشن بینی خود را افزایش دهید. تسلط بر مغرها برای دشمن با ارزش تر از تسلط بر سرزمین‌هاست.اگر مغز ملتی ار تصرف کنند آن ملت سرزمین خود را دو ستی به دشمن تقدیم میکند. عده ای بودند که خوشان دروغ نگفتند اما دروغ دشمن را تایید کرند.
 
ایشان در پایان فرموند: مراقب نفوذ دشمن در مجموعه بسیج باشید گاهی یک آدم فاسد در لباس یک فرد متدین وارد این مجموعه می‌شود.


انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdchivnzm23nxwd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین