تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۷
۰
plusresetminus
مسئول بسیج سازندگی در سپاه ثارالله استان کرمان:

ایجاد اشتغال برای بیش از 2 هزار و هشتصد نفر با صندوق های قرض الحسنه بسیج

جواد جلالی گفت: کل صندوق های قرض الحسنه ای که تاکنون داریم 1295 عدد است که 39 صندوق در سال 1401 و 134 صندوق در سال 1400 تشکیل شده و 1122 صندوق هم مربوط به سنوات گذشته است که عامل اصلی ایجاد اشتغال در مباحث خورد و خانگی است.
ایجاد اشتغال برای بیش از 2 هزار و هشتصد نفر با صندوق های قرض الحسنه بسیج
جواد جلالی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان درخصوص اقدامات این سازمان در زمینه اشتغال و کارآفرینی در سال 1400 و 1401 در گفتگو با راه آرمان عنوان کرد: بسیج سازندگی استان حول هفت محور در حال انجام مأموریت است که آبرسانی شرب روستایی اولویت اول بوده و در حال انجام است؛ آب کشاورزی و بحث اشتغال و کارآفرینی به ترتیب اولویت های دوم و سوم هستند.

وی بیان کرد: فعالیت در حوزه محرومیت زدایی، خدمات اجتماعی، موضوعات فرهنگی و بحث حاشیه نشینی بخش دیگری از مأموریت های ما در مجموعه سازمان بسیج سازندگی استان کرمان است.

جلالی با اشاره به عملکرد سازمان بسیج سازندگی در زمینه اشتغال و کارآفرینی عنوان کرد: در سال 1400 بحث اشتغال و کارآفرینی را از طریق صندوق های قرض الحسنه، تعاونی ها و همچنین برگزاری کارگاه های هدایت شغلی و دوره های آموزشی دنبال کردیم که این دوره ها با مجموعه ادارات مختلف مانند اداره کل فنی و حرفه ای، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان جهاد دانشگاهی، اداره کل میراث فرهنگی، هلال احمر برگزار شد.

برگزاری بیش از 2 هزار و هشتصد کارگاه آموزشی در بسیج سازندگی استان کرمان

وی افزود: تعداد کارگاه هایی که در این زمینه در سال گذشته برگزار شده، 2 هزار و 898 عدد است که مجموع نیروهایی که این دوره های آموزشی را فرا گرفته اند، 8 هزار و 742 نفر هستند.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان درخصوص معرفی افراد به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات کم بهره بانکی اظهار داشت: در سال گذشته 1031 نفر به بانک رسالت معرفی شدند که از مجموع آنها 80 نفر را به صورت جداگانه برای تسهیلات مرابحه به بانک ملت معرفی کردیم که 22 نفر آنها توانستند این تسهیلات را به مبلغ بالغ بر 22 میلیارد ریال دریافت کنند.

جلالی در ادامه با تاکید براینکه کل مبلغ جذب شده تسهیلات بالغ بر17 میلیارد تومان است، ابراز کرد: 183 نفر به بانک صادرات استان معرفی کردیم که 113 نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند؛ از 343 نفری که به بانک تجارت معرفی شدند، 161 نفر بالغ بر 65 میلیارد و 100 میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند و همچنین 280 نفر به بانک کشاورزی معرفی کردیم که 50 نفر آنها موفق به دریافت تسهیلات با مبلغ بالغ بر 22 هزار و هشتصد میلیون ریال شدند.

مسئول بسیج سازندگی استان با اشاره به اشتغال زایی از طریق صندوق های سازمان خاطرنشان کرد: در سال گذشته تا کنون، صندوق های قرض الحسنه با اعطای تسهیلاتی بالغ بر 11 میلیارد تومان به اعضای خود، 2هزار و 871 نفراشتغال زایی در مجموعه استان ایجاد کرد.

جلالی تاکید کرد: با توجه به نگاه بومی و اقلیمی به هریک از شهرستان ها، سعی کردیم قطب های اقتصادی را برجسته کنیم و با توجه به آن مشاغل خانگی را توسعه دهیم که در همین راستا 17 نمایشگاه اقتصاد مقاومتی از بستر صندوق های قرض الحسنه در ایام مختلف در کرمان و تهران برگزار شد تا هم معرفی این قطب ها در سطح کشور اتفاق بیفتد و هم به بحث فروش صندوق ها و تعاونی ها کمک کرده باشیم.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات سازمان در سال گذشته، راه اندازی طرح های اشتغال زایی در قالب تفاهم نامه با کمیته امداد می باشد که از محل این تفاهم نامه 506 نفر اشتغال ایجاد شد.

کمک به توسعه مشاغل خانگی با تجهیز کارگاه ها توسط بسیج و سپاه

جلالی در خصوص اقداماتی که تاکنون در سال 1401انجام شده، عنوان کرد: امسال سعی کردیم برای توسعه مشاغل خانگی در بحث تجهیز کارگاه ها ورود پیدا کنیم که با استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج این امر را به عهده گرفتیم و دراین زمینه می توان به تجهیز کارگاه های خیاطی و 17 کارگاه قالیبافی اشاره کرد.

مسئول بسیج سازندگی استان در ادامه اذعان داشت: در حوزه بانک ها 74 نفر به بانک ملت، 51 نفر به بانک صادرات و 100 نفر در مجموعه بانک تجارت برای تسهیلات معرفی کردیم که در حال دریافت این تسهیلات هستند؛ همچنین 117 نفر به بانک کشاورزی معرفی شدند که پرونده آنها در حال انجام است.

جلالی گفت: کل صندوق های قرض الحسنه ای که تاکنون داریم 1295 عدد است که 39 صندوق در سال 1401 و 134 صندوق در سال 1400 تشکیل شده و 1122 صندوق هم مربوط به سنوات گذشته است؛ همچنین 72 تعاونی فعال در سطح استان داریم که 9 عدد در سال 1401، 30 تعاونی در سال 1400 و 33 تعاونی هم در سنوات گذشته تشکیل شده اند.

وی بیان کرد: تعداد اشتغالی که در سنوات گذشته تا کنون محقق شده، ده هزار و 33 شغل است؛ میزان وام های پرداخت شده 24 هزار 123 وام با مبلغ بالغ بر 42 میلیارد تومان است و همچنین موجودی در گردش صندوق ها بالغ بر 58 میلیارد تومان است.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان با اشاره به امضای تفاهم نامه مستقل برای حمایت از صندوق های قرض الحسنه ابراز کرد: این تفاهم نامه ها با مجموعه هایی مانند بانک رسالت، بنیاد علوی و بانک کارآفرینی امید در سال 1401 درحال پیگیری است که 224 صندوق را مجموعه بانک کارآفرینی، 224 عدد را بنیاد علوی و 800 صندوق را بانک رسالت در قالب تفاهم نامه عهده دارشدند.


680 نفر در اخرین مرحله اجرای طرح نیروگاه خورشیدی


وی درخصوص عملکرد سازمان در بحث سامانه های خورشیدی 5 کیلوواتی اظهار کرد: ما ده هزار سهمیه راه اندازی سامانه های خورشیدی 5 کیلووات داریم که ازاین تعداد، 1260 سهمیه مربوط به سازمان بسیج سازندگی است؛ ما 1280 نفر متقاضی را معرفی کرده ایم  که ازاین تعداد، 680 نفر امکان سنجی شدند و مراحل عقد قرارداد با شرکت های راه اندازی سامانه ها را در دستور کار داریم که امیدواریم با این فرصت های شغلی، شاهد اتفاقات خوبی در مجموعه بهزیستی، کمیته امداد و بسیج سازندگی باشیم.

جلالی در پایان خاطرنشان کرد: درخصوص تسهیلات بند ب تبصره 16، از مجموع بودجه اشتغال کشوربه مبلغ 62 هزار میلیارد تومان، سهم استان کرمان 2 هزار میلیارد تومان است که سهم بسیج سازندگی ازاین مبلغ 400 میلیارد تومان است که پس از مراحل ابلاغ می تواند کمک حال ما در بحث اشتغال در سطح استان کرمان باشد.

انتهای پیام/ طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdcee78z7jh8xoi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین