تاریخ انتشار :سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۶
۰
plusresetminus
صادق سلطانی نژاد گفت: سهمیه تسهیلات تبصره ١٨ در استان کرمان به مبلغ ١٢١٧ میلیارد تومان بوده که به طور کامل جذب شده است
سهمیه تسهیلات تبصره ١٨ استان جذب شده است‌/برخی دستگاه ها به مصوبات مقررات زدایی بی توجهی نشان می دهند
به گزارش راه آرمان صادق سلطانی نژاد مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان در جلسه شورای هماهنگی مدیران واحدهای تابعه وزارت امور اقتصاد در استان، با اعضای اتاق بازرگانی کرمان گفت: سهمیه استان کرمان از تسهیلات تبصره 18 مبلغ 1217 میلیارد تومان بود و سهم کرمان براساس تولید ناخالص GDP استان متناسب بود در حالی که این رقم در کل کشور 30 هزار میلیارد تومان بوده است. 

وی با بیان اینکه تسهیلات تبصره 18 بسیار گره گشا بود، گفت: سهمیه استان از تبصره 18 کاملا جذب شده است، اگر این تسهیلات به برخی از واحدهای صنعتی  داده نشده بود، دچار مشکلات زیادی در عرصه تولید، می شدند
​​
 مدیرکل امور اقتصادی استان کرمان، اذعان کرد: سیستم بانکی استان بیش از 1300 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 18 را پرداخت کرده اند اما بانک های خصوصی در استان کرمان خیلی پای کار نیستند و در کشور هم اینگونه هستند و نسبت مصارف به منابع را اصلا رعایت نمی کنند و حداقل 50 درصد منابع خود را در استان هزینه نکردند.


وی به هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار سخن اشاره کرد و گفت: طبق بررسی ها در چند ماهه همان اندک مقررات مزاحمی که اصلاح می شود اما بدنه دستگاه های اجرایی به صورت کامل آن را اجرا نمی کنند، با توجه به پروسه طولانی مدت زمان اصلاح قانون باید مقررات مزاحم احصاء و از طریق هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اصلاح کنیم.

وی افزود: ساختار صدور مجوزها تغییرات اساسی داشته به طوری که اکنون صدور مجوز از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور انجام می شود متاسفانه هنوز دستگاه های اجرایی مصوبات ما رو مورد توجه و عمل قرار نمی دهند و استان کرمان نسبت به استان های همجوار نقش کمرنگ تری در این زمینه دارد، که می تواند به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب باشد که اقداماتی در زمینه آگاهی سازی در حال انجام است.
 

 سلطانی نژاد تاکید کرد : از 10981 مورد درخواست صدور مجوزات  1134 مورد آن تایید شده است.

وی افزود : تعداد پیشنهادات ارسالی استان به دفتر هیات مقررات زدایی در سال 98، 14 مورد و در سال 99 نیز 10 مورد و در سال گذشته 28 و در هشت ماه امسال 12 مورد بوده است که در آن مفاد قانونی و مقررات سختگیرانه به واسطه توسعه اقتصاد و سرمایه گذاری و تولید رفع شده است. 

سلطانی نژاد با بیان این مطلب که 91 فرصت سرمایه گذاری استان کرمان در سامانه اطلس سرمایه گذاری بارگذاری شده است، تصریح کرد: در سامانه اطلس، طرح های پیشنهادی به دو گروه فرصت ها و پتانسیل تفکیک شده اند و استان کرمان فرصت های سرمایه گذاری خود را به روز در این سایت گذاشته است.

وی با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار، سرمایه گذاری و صدور مجوزهای استان کرمان در گروفعال شدن SDI است، گفت: تا SDI استان فعال نشوند هیچ وقت موضوع سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار و صدور مجوزها بهبود پیدا نمی کنند.

مدیر کل اقتصادی استان اذعان کرد:  SDI بستری را جهت یافتن، ارزیابی و استفاده از داده های مکانی برای عموم کاربران و تهیه کنندگان داده های مکانی در تمامی سطوح دولتی، بخش خصوصی، دانشگاه ها و سایر اقشار جامعه ایجاد می‌کند.


سلطانی نژاد اذعان کرد: میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده و ثبت شده استان کرمان در هشت ماه امسال 2068 هزار دلار و در سال گذشته 19866 هزار دلار بوده است.

انتهای پیام‌/طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcfexdycw6dm1a.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین