تاریخ انتشار :سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۹
۰
plusresetminus
در حاشیه برگزاری مانور زلزله در شهرستان بافت عنوان شد؛

واکنش صحیح در وقوع زلزله از ملزومات حفظ جان در زمان بحران

فرهاد آراسته فرماندار شهرستان بافت در جمع دانش آموزان با بیان اینکه زمین لرزه پدیده ای طبیعی است که عدم آگاهی نسب به آن سبب بروز مشکلات بسیاری بین جوامع می شود، گفت: ایجاد زمینه های مناسب در جهت ارتقاء سطح آگاهی مردم و فرهنگ سازی مناسب برای واکنش صحیح در زمان زلزله می تواند بسیار مفید واقع شود.
واکنش صحیح در وقوع  زلزله از ملزومات حفظ جان در زمان بحران
به گزارش خبرنگار "راه آرمان" از بافت؛ همزمان با سرار کشور صبح امروز هشتم آذر ماه مانور زلزله در مدارس این شهرستان با حضور فرهاد آراسته فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان ، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی ، امدادی و خدماتی و دانش آموزان و مربیان در مدرسه خدیجه کبری برگزار شد.
 
فرماندار شهرستان بافت در جمع دانش آموزان با بیان اینکه زمین لرزه پدیده ای طبیعی است که عدم آگاهی نسب به آن سبب بروز مشکلات بسیاری بین جوامع می شود، گفت: ایجاد زمینه های مناسب در جهت ارتقاء سطح آگاهی مردم و فرهنگ سازی مناسب برای واکنش صحیح در زمان زلزله می تواند بسیار مفید واقع شود.
 
 آراسته افزایش سطح آگاهی وحفظ آمادگی دانش آموزان برای مقابله با زلزله وارتقای فرهنگ ایمنی را از اهداف برگزاری این مانور دانست و افزود: دانش آموزان به عنوان نسلی که آینده در گرو نحوه عملکرد آنان است باید آموزش های لازم را در این زمینه ببیند.
 
شایان ذکر است؛ این مانور با مشارکت نیروهای آتش نشانی، هلال احمر، نیروی انتظامی، اورژانس ۱۱۵ ، ادارات برق، آب و فاضلاب ، گاز و اداره آموزش و پرورش برگزار گردید ودانش آموزان روش های مختلف حمل مجروحان ، اطفای حریق ، نحوه مقابله با آتش ، انتقال افراد به پناهگاه ، پناه گیری صحیح ، تخلیه اضطراری مدرسه را آموزش دیدند.

انتهای پیام/
 
https://armanekerman.ir/vdcbwgb8frhbf9p.uiur.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما