تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۹
۰
plusresetminus
رئیس اداره آموزش متوسطه استان کرمان:

مدارس شبانه روزی پیشانی عدالت آموزشی هستند

محمد حسین منظری توکلی گفت: باید از کمک افراد ذینفع و اولیا دانش آموزان در امر آموزش و پرورش استفاده کرد و همچنین مدیران یک نظارت بالینی به امور آموزشی، پرورشی و انضباطی دانش آموزان داشته باشند و روش تدریس معلم را ارزیابی کنند و از دوره‌های توانمندسازی معلمان غافل نشوند.
مدارس شبانه روزی پیشانی عدالت آموزشی هستند
به گزارش راه ارمان جلسه توجیهی مدیران مدارس متوسطه اول و دوم منطقه گلباف با حضور محمد حسین منظری توکلی رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه و دوم نظری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، دانیال رئیسی کارشناس مسئول اموزش دوره اول و دوم متوسطه اداره کل و پوران برهانی کارشناس آموزش دوره اول متوسطه اداره کل برگزار شد.

محمد حسین منظری توکلی گفت: ما در حوزه متوسطه اول و دوم نظری ۲۲ برنامه داریم و در کل حوزه معاونت متوسط ۲۸ برنامه که شامل برنامه های گروه های آموزشی، فنی حرفه ای و متوسط هستند، برنامه های ۱ و ۲ که مهمترین برنامه ها در آموزش و پرورش هستند بحث پوشش تحصیلی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل است و ما باید تمام توان خود را به کار ببریم تا دانش آموزان را جذب کنیم حتی یک نفر و برای اینکار یک‌سری راه‌کارهایی وجود دارد از جمله ارسال اطلاعات دانش آموزان بازمانده از تحصیل توسط وزارت آموزش و پرورش اما در کنار این موارد مدیران مدارس باید به صورت میدانی دانش آموزان بازمانده از تحصیل را معرفی کرده و اقداماتی را برای جذب این دانش آموزان انجام دهند.

وی بیان کرد: مدیران مدارس متوسطه اول سعی کنند با مدیران مدارس ابتدایی همجوار خود ارتباط برقرار کرده و اطلاعات دانش آموزانی که از آن مدرسه فارغ التحصیل شده ولی همچنان پرونده دانش آموز در مدرسه باقی‌مانده را جمع آوری کنند و اگر در روند کار این دانش آموز مشکل و خللی وجود داشت در جهت رفع آن اقدام شود.

منظری توکلی افزود: مدیران مدارس گلباف، مدیرانی پرتلاش و زحمتکش هستند و این از شکل و ظاهر و نظم مدرسه مشخص و قابل رویت است و تمامی همکاران در همه سمت ها در حال تلاش کوشش و مستمر هستند چرا که نتایج امتحانات نهایی و رتبه پنجم شهر گلباف در این امتحانات بیانگر این مهم است می‌باشد.

رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه و دوم نظری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: باید از کمک افراد ذینفع و اولیا دانش آموزان در امر آموزش و پرورش استفاده کرد و همچنین مدیران یک نظارت بالینی به امور آموزشی، پرورشی و انضباطی دانش آموزان داشته باشند و روش تدریس معلم را ارزیابی کنند و از دوره‌های توانمندسازی معلمان غافل نشوند.

وی افزود: مدیران متوسطه اول باید توجه ویژه ای به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان داشته باشند چرا که هدف ما در دوره آموزش متوسطه هدایت دانش آموزان در درون شاخه نظری به سمت شاخه ریاضی و در برون شاخه‌ای به سمت رشته های فنی حرفه ای و کاردانش و اگر نتایج سال قبل را بررسی کنید متوجه خواهید شد که دانش آموزان رشته ریاضی نتایج بهتری را نسبت به دیگر رشته ها کسب کرده‌اند چرا که شانس قبولی در رشته ریاضی بسیار بیشتر است ولی متاسفانه در سال‌های اخیر تقاضا به سمت رشته تجربی بوده و به رشته ریاضی کم توجه شده که باید با انجام سخنان انگیزشی دانش آموزان را از ظرفیت های بالای این رشته آگاه کنیم.

منظری توکلی بیان کرد: مدارس شبانه روزی پیشانی عدالت آموزشی هستند و مدیر یک مدرسه شبانه روزی باید در تراز بالا و ویژه باشد چرا که دانش آموز مدارس شبانه روزی از خانواده دور است و ما نمی‌دانیم که چه دغدغه‌هایی در خانه است و اولیای دانش آموز در چه شرایطی هستند و باید به این دانش آموزان یک نگاه ویژه صورت گیرد و در کنار این دانش آموزان بود.


انتهای پیام/ تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcdnz0foyt0sn6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما