تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۲
۰
plusresetminus
ناصر عسکری نژاد گفت: در راستای هم‌افزایی منابع و امکانات در ارائه خدمات به جامعه هدف تحت حمایت، کمیته امداد استان کرمان و نیروی انتظامی استان تفاهم‌نامه همکاری امضاء شد
امضاء تفاهم‌نامه همکاری فی مابین کمیته امداد و نیروی انتظامی در استان کرمان/ ۶۸۰ ناجایی از  ۹۱۱ یتیم حمایت می کنند
به گزارش "راه آرمان" ناصر عسکری نژاد مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) به تعامل خوب بین کمیته امداد و نیروی انتظامی در سراسر استان اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مسئله که بین کمیته امداد و نیروی انتظامی مشترک است بحث توجه به محرومین، محرومیت‌زدایی و کم کردن آسیب‌های اجتماعی و هم‌چنین جلوگیری از بروز آسیب‌هایی که به‌نوعی اجتماع را تحت تأثیر قرار می‌دهد است که در این زمینه همکاری و همفکری خوبی بین این دو مجموعه صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: به امدادگران توصیه می‌کنم از ظرفیت‌های گسترده نیروی انتظامی هم از بعد معیشتی و حمایتی و هم از بعد ارتقاء شاخص‌های فرهنگی و مذهبی که جزء اهداف و وظایف این نهاد است در جهت خدمت‌رسانی به جامعه هدف بهره بگیرند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به حمایت این نهاد از 40 هزار دانش‌آموز و چهار هزار دانشجو در سطح استان گفت: این قشر از جامعه هدف از سرمایه‌های این نهاد هستند که تمام تلاش ما این است که دچار آسیب‌های اجتماعی نشوند.

وی با تأکید بر اینکه امدادگران کمیته امداد به‌اتفاق مأموران نیروی انتظامی در کنار مردم باشند، افزود: هرجایی که روسای کمیته امداد در مناطق محروم جهت ارائه خدمت حضور می‌یابند با همراهی مأموران نیروی انتظامی که سرمایه‌های اجتماعی این نظام هستند، صورت گیرد تا مردم بدانند نیروی انتظامی در همه عرصه‌ها ورود پیداکرده است.

عسکری نژاد بر خدمات‌رسانی به سربازان به‌ویژه سربازان متأهل که از سوی نیروی انتظامی معرفی می‌شوند و دارای مشکل هستند تأکید کرد و گفت: باید به‌صورت ویژه به این قشر و خانواده آن‌ها خدمت‌رسانی کرد.

وی به استفاده از ظرفیت کارکنان خدوم نیروی انتظامی در بحث هر پلیس یک حامی اشاره و خاطرنشان کرد: حدود ۶۸۰ نفر از کارکنان نیروی انتظامی استان حمایت حدود   این نهاد را بر عهده‌دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به اجرای طرح سرباز ماهر نیز اشاره کرد و افزود: خیلی از سربازان در طول خدمت آموزش‌ها و مهارت‌هایی را فرامی‌گیرند که پس از اتمام خدمت در صورت مراجعه به این نهاد می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهره‌مند شوند.

وی بر همکاری مشترک نیروی انتظامی و کمیته امداد در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، جرائم رایانه‌ای و سرقت صندوق‌های صدقات اشاره و تصریح کرد: دستگیری این افراد ابتدای کار است باید ریشه‌یابی شود که چرا فرد دست به سرقت زده است و با مشاوره و راهنمایی پیگیر مشکلات آن‌ها شویم تا دیگر شاهد تکرار این آسیب از سوی فرد نباشیم.

عسکری نژاد به دیگر همکاری‌های نیروی انتظامی با کمیته امداد اشاره و بیان کرد: نیروی انتظامی درزمینهٔ رفع آسیب‌ها، جمع‌آوری زکات، توزیع کمک‌های مؤمنانه و... همکاری خوبی با این نهاد دارد که قابل‌تقدیر است.

سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان نیز در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه تشکیل کمیته امداد را از عنایات حضرت امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی این توفیق را دارد که بستر مناسب را برای اجرای مأموریت‌های تمامی سازمان‌ها و نهادها فراهم کند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی هم‌زمان علاوه بر تأمین نظم و امنیت آحاد جامعه ازجمله کارکنان و خانواده‌های دستگاه‌های اجرایی به‌منظور نمود بهتر کار جمعی بعضی از مأموریت‌ها را نیز به‌صورت مشترک با سازمان‌ها و دستگاه‌ها ازجمله کمیته امداد اجرا می‌کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان بیان کرد: قطعاً خدماتی که امروز فراجا در بخش خدمتی خود ارائه می‌دهد هم امدادگران و هم مددجویان کمیته امداد از این خدمات بهره می‌برند و امضای این تفاهم‌نامه‌ها نفع آن به جامعه عظیمی خواهد رسید.

سردار ناظری تأکید کرد: زمانی که قربانیان جرم را در اجرای مأموریت‌های ذاتی خود برخورد، شناسایی و دستگیر می‌کنیم و وقتی متوجه می‌شویم قربانی جرم از مجموعه مددجویان کمیته امداد و سایر سازمان‌های حمایتی است دل ما بیشتر به درد می‌آید.

وی بابیان اینکه می‌طلبد با یک همراهی و همدلی بهتر، مجموعه‌های حمایتی را بیشتر مراقبت، صیانت و حفاظت کنیم که آسیب نبینند تصریح کرد: به همه فرماندهان نیروی انتظامی در سراسر استان ابلاغ خواهیم کرد که مراقبت و مواظبت را از جامعه هدف کمیته امداد که به‌نوعی جامعه هدف ما هم بعد از امضای این تفاهم‌نامه هستند آغاز کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان تأکید کرد: افرادی که به نام مقدس کمیته امداد از مردم کلاه‌برداری می‌کنند و چهره این نهاد را مخدوش می‌کنند و باعث بی‌اعتمادی در جامعه می‌شوند هم پلیس امنیت اقتصادی و هم پلیس آگاهی به جد با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

وی بابیان اینکه همه افراد جامعه نیاز به یک پلیس مقتدر و مهربان دارند گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب “پلیس مظهر اقتدار ملی است“ یعنی اگر این اقتدار را پلیس ما نداشته باشد نظام ما این اقتدار را ندارد.

سردار ناظری در ادامه از آمادگی نیروی انتظامی در بحث جمع و توزیع کمک‌های مؤمنانه در بین نیازمندان خبر داد و بیان کرد: هم در حوزه لجستیک و در بحث تأمین امنیت این کمک‌ها می‌توانیم با کمیته امداد همکاری کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان یکی از کارهای ارزشمند کمیته امداد را اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت عنوان کرد و افزود: ما نیز آماده همکاری با این نهاد در بحث اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های نیازمند هستیم.

وی بابیان اینکه در بحث مهارت‌آموزی مددجویان نیز آماده همکاری با کمیته امداد هستیم ابزار امیدواری کرد: با همراهی هم بتوانیم قدم‌های مؤثری در جهت محرومیت‌زدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه برداریم.


انتهای پیام/د.طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcf1xdyvw6dm1a.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین