تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۸
۰
plusresetminus
معدن کرومیت(فاریاب) منوجان بزرگترین گنج جنوب کرمان است که از خردادماه از ریل برداشت خارج شده و حالا هزار و۲۰۰ کارگر بیکار چشم به نتیجه مزایده دوخته اند.
سرنوشت معدن کرومیت منوجان و کارگرانش در انتظار آخرین مزایده
به گزارش راه آرمان؛ معدن کرومیت(فاریاب ) منوجان بزرگترین گنج جنوب کرمان است که از خردادماه از ریل برداشت خارج شده و حالا هزار و۲۰۰ کارگر بیکار چشم به نتیجه مزایده دوخته اند.

معدن فاریاب شهرستان منوجان گنجی از کرومیت است که در جنوب کرمان قرار دارد، اما شاید کمتر کرمانی بداند که یکی از بزرگترین معادن کرومیت جهان نیز در استان کرمان واقع است این معدن عظیم ۷۰ درصد کرومیت کشور را در خود جای داده و بیشترین تولید کننده کرومیت در ایران است.

ظهر سه شنبه ٨ آذر ١۴٠١ با حضور مروجی سراجی فرماندار شهرستان منوجان، مدیرکل صمت جنوب کرمان،برخی مدیران ادارات منوجان و کارگران معدن آسمینون آخرین وضعیت واگذاری شرکت معادن فاریاب منوجان که از بهره بردار قبلی (علیمحمدی) خلع ید شده بود، بررسی شد.

مدیرکل صمت جنوب کرمان در این جلسه ضمن توضیح در خصوص چگونگی مراحل مزایده و شرایط واگذاری، اعلام کرد ١١ آذر آخرین مهلت ثبت نام در مزایده واگذاری شرکت معدن آسمینون است و ١٢ آذر پیشنهادات بازگشایی و مزایده برگزار خواهد شد.

وی گفت:در صورتی که تا تاریخ اعلامی، متقاضی برای واگذاری ثبت نام نکند ،معادن آسمینون بر اساس ساز و کاری که از پیش تعیین شده، با هماهنگی شورای تامین استان موقتا به یک شرکت دولتی برای آغاز فعالیتهای معدنی واگذار خواهد شد.

مروجی افزود: شرکتهایی جهت حضور در مزایده تماس گرفته و اطلاعات شرکت را نیز دریافت کرده اند و با شرکت ایمیدرو مذاکراتی انجام شده که در صورت عدم برگزاری مزایده بلافاصله معادن فاریاب به این شرکت واگذار و فعالیت معدنی را آغاز نماید.

وی همچنین گفت: شرکت ملی مس،گل گهر و گهر زمین برای حضور در مزایده متقاضی نشده اند و سه شرکت زیرمجموعه گل گهر البته اطلاعات معدن را دریافت کرده اند.

مدیرکل صمت جنوب کرمان در پایان از آماده بودن ساز و کار برای فعالیت معدنی در شرکت معادن کرومیت منوجان خبر داد و گفت از اول دی ماه ، معدن می تواند فعالیتش را از سر گیرد.

جمشید سراجی فرماندار منوجان نیز در سخنانی ضمن تقدیر از کارگران معدن بابت خویشتنداری،تحمل و اعتماد به مسئولان از ایشان خواست حال که ۶ ماه را تحمل کرده اید، یک ماه دیگر را هم صبر کنید تا فعالیت شرکت آغاز شود.

فرماندار منوجان همچنین در خصوص ابراز نگرانی برخی نسبت به بازگشت علیمحمدی از طریق حضور در مزایده گفت: قانونا منعی برای حضور در مزایده ندارد اما در صورت برنده شدن وی، ما در شورای تامین اهلیتش را تایید نخواهیم کرد و کارگران نگران این موضوع نباشند .

سراجی افزود: علیمحمدی درخواستهایی مبنی بر اجازه فعالیت مجدد مطرح کرده که با توجه به عملکرد سابقش به درخواست های وی پاسخ منفی داده ایم.

 
انتهای پپام/محمدی https://armanekerman.ir/vdcb08b8frhbfgp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما