کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون میراث‌ فرهنگی استان کرمان خبر داد؛

مرمت بافت تاریخی روستای بیاض در شهرستان انار

13 آذر 1401 ساعت 11:39

مجتبی شفیعی از آغاز عملیات مرمتی بافت تاریخی روستای بیاض در شهرستان انار با مشارکت مس سرچشمه خبر داد.


به گزارش راه آرمان؛ مجتبی شفیعی اظهار کرد: طی این فاز از عملیات مرمتی، مسجد و بخش‌هایی از قلعه تاریخی موجود در بافت تاریخی بیاض مورد مرمت قرار می‌گیرد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه بافت تاریخی روستای بیاض بناهایی از دوره صفویه تا قاجاریه را در خود جای داده است افزود: این بافت تاریخی تمامی عناصر یک بافت تاریخی منسجم شامل خانه‌های خشت و گلی، قلعه، مسجد، آب انبار، حمام، حسینیه و... را دارا است و از شبکه معابر زیبایی نیز بهره می‌برد.

وی بیان کرد: برای مرمت بافت تاریخی بیاض از استادکاران بومی بهره برده می‌شود و استادکاران در کنار عملیات مرمتی به هنرجویان رشته مرمت آموزش‌های لازم را می‌دهند.

شفیعی تاکید کرد: از مردم روستای بیاض درخواست می‌شود برای احیای هویت بافت تاریخی این روستا با اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان همکاری کنند و چنانچه ملکی در این بافت تاریخی دارند در صدد مرمت و تغییر کاربری آن برآیند.

وی با بیان اینکه کسانی‌که علاقمند به مشارکت هستند می‌توانند از تسهیلات این اداره‌کل نیز استفاده کنند، خاطرنشان کرد: بافت تاریخی بیاض در یک کیلومتری روستای بیاض واقع شده است.

انتهای پیام/م


کد مطلب: 131074

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/131074/مرمت-بافت-تاریخی-روستای-بیاض-شهرستان-انار

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir