تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۷
۰
plusresetminus
سعید شعر باف گفت: باغ‌ موزه هرندی حدود چهار ماه نامه‌نگاری مفصلی با میراث‌فرهنگی داشتیم، گفتیم؛ حاضریم با حفظ کوشک وسط که می‌تواند همچنان در اختیار میراث باشد، فضای سبز این باغ موزه را در اختیار بگیریم بنابر این درهای آن برای استفادۀ عموم باز شود.
استفاده از باغ‌موزه هرندی به‌عنوان فضای سبز عمومی معطل نظر میراث‌فرهنگی است
به گزارش "راه آرمان" به نقل از فردای کرمان رئیس کمیسیون گردشگری و میراث‌‌فرهنگی شورای شهر کرمان  در نشست علنی شورای شهر امروز صبح، گفت: «در یکی از جلسات، آقای فعالی مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اعلام آمادگی کرد که اگر شهرداری (فضای سبز) باغ موزه هرندی را احیا کند، حاضرند آن را در اختیار عموم مردم قرار بدهند».

محمدامین شمسی افزود: «در جریان بازدید اخیر برخی اعضای شورا و معاونان خدمات شهری و عمران و فرهنگی شهردار از این مکان، کلیات این موضوع مشخص شد که می‌تواند مورد استفادۀ عموم قرار بگیرد. در کمیسیون هم تصویب شد تا شهرداری این اقدام را انجام بدهد. بنابراین تاکید ما این است که هرچه زودتر تفاهم‌نامۀ مربوطه امضا شود تا باغ موزه به‌عنوان فضای عمومی در اختیار مردم قرار گیرد».

شهردار کرمان نیز در این‌باره گفت: «دربارۀ باغ‌موزه هرندی حدود چهار ماه نامه‌نگاری مفصلی با میراث‌فرهنگی داشتیم و گفتیم حاضریم با حفظ کوشک وسط که می‌تواند همچنان در اختیار میراث باشد، فضای سبز این باغ موزه را در اختیار بگیریم و درهای آن برای استفادۀ عموم باز شود».

سعید شعرباف‌تبریزی با بیان اینکه مالکیت باغ موزه منتقل نمی‌شود و شهرداری مستاجر آن خواهد بود، افزود: «منتظریم میراث‌فرهنگی، هم دربارۀ این بنا و هم سه ملک دیگر که ویژگی مشابه دارد نظر بدهد و خواهش می‌کنیم که دوستان میراث نظر مکتوب خود را اعلام کنند».

باغ‌موزه هرندی بنایی تاریخی است که در چهارراه طهماسب‌آباد قرار دارد. ساخت این باغ تاریخی را به سال‌های 1280 تا 1285 قمری تخمین زده‌اند. این باغ در سال 1313 شمسی توسط ابوالقاسم هرندی تاجر خوشنام و معروف کرمان خریداری شد و چند دهه بعد، در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفت. به دلیل معماری خاص و فضای مناسبی که این مکان دارد، آن را به‌عنوان یکی از باغ‌موزه‌های مهم کشور معرفی کرده‌اند. در حال حاضر، دو موزه باستان‌شناسی و ساز در بخشی از عمارت این باغ فعال است.

طبق صحبت های رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر و شهردار کرمان در جلسۀ عمومی شورای شهر کرمان در روز دوشنبه 14 آذرماه، محوطۀ این بنای تاریخی قرار است ساماندهی شده و به‌عنوان یک فضای سبز عمومی در اختیار عموم مردم کرمان قرار گیرد. 

انتهای پیام/د.طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdceoz8zxjh8x7i.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین