تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۲
۰
plusresetminus
مجتبی نیک طبع با تاکید بر این که تمامی هزینه های نگهداری و مراقبت از سگ های بلاصاحب برعهده ی شهرداری است، گفت: ساماندهی سگ های بلاصاحب در حیطه ی وظایف شهرداری است یعنی شهرداری موظف است که زمینی را در نظر بگیرد و امکاناتی داشته باشد تا این حیوانات را زنده گیری کند همچنین اگر سگ ها بیماری مسری و غیر قابل درمانی داشتند با نظارت دامپزشک و با روش مرگ آرام سگ ها را معدوم و بر اساس دستورالعمل های بهداشتی آنها را دفن کنند.
سگ های بلاصاحب عامل نابودی حیات وحش/ نگهداری و مراقبت از سگ های ولگرد بر عهده شهرداری است
به گزارش راه آرمان، مجتبی نیک طبع معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره حفاظت محیط زیست استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با سگ های بلاصاحب گفت: در سطح ملی کارگروه ساماندهی سگ های بلاصاحب  تشکیل شده که دستگاههای مختلفی عضو این کارگروه هستند، مصوبات این کارگروه در نهایت از سوی مدیر کل شهری و روستایی کشور در اختیار شهرداری های کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ساماندهی سگ های بلاصاحب در حیطه ی وظایف شهرداری است یعنی شهرداری موظف است که زمینی را در نظر بگیرد و امکاناتی داشته باشد تا این حیوانات را زنده گیری کند همچنین اگر سگ ها بیماری مسری و غیر قابل درمانی داشتند با نظارت دامپزشک و با روش مرگ آرام سگ ها را معدوم و بر اساس دستورالعمل های بهداشتی آنها را دفن کنند.

نیک طبع با تاکید بر این که تمامی هزینه های نگهداری و مراقبت از سگ های بلاصاحب برعهده ی شهرداری است، بیان کرد: اگر سگ های بلاصاحب دارای بیماری خاص زمینه ای نیستند باید در محل های خاصی که از سوی شهرداری تعیین شده است، نگه داری شوند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به این که در ساماندهی سگ های بلاصاحب محیط زیست هیچ مانعی را ایجاد نکرده، بیان کرد: محیط زیست در زمانی که سگ ها را با اسلحه ی گرم معدوم سازی می کردند خواستار رعایت براساس دستورالعمل های ابلاغی شد.

وی ادامه داد: این که مانع استفاده از اسلحه ی گرم در معدوم سازی سگ ها هستیم به این دلیل است که اگر سگ هاری مورد هدف قرار بگیرد و دارای بیماری خاصی باشد خونی که از آن سگ ریخته می شود باعث انتقال بیماری می شود، ضمن این که در صورت از بین نرفتن سگ احتمال حمله از سوی سگ زخمی بیشتر است.

نیک طبع با تاکید بر این که سگ های بلا صاحب حیات وحش را تحت تاثیر قرار داده اند و حیواناتی چون سنجاب،آهو، جبیر و ... توسط این سگ ها نسلشان در حال نابودی است، بیان کرد: در خصوص ساماندهی سگ های بلاصاحب محیط زیست خواسته که رعایت ضوابط انجام شود، نه پیشگیری کرده ایم و نه موضوع خاصی در میان بوده است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره حفاظت محیط زیست استان کرمان توضیح داد: وظایف افراد و سازمان ها در کارگروه مشخص شده اما افراد حاضر نیستند ضوابط دستورالعمل را بخوانند، جایی که مشکلات مطرح می شود باید به شورای تامین استان برود و با نظر شورای تامین استان موارد به همان کارگروه ملی منعکس می شود تا در آنجا بر حسب ضرورت موقعیت مکانی و زمانی تصمیم گرفته شود در هر صورت برای ساماندهی سگ های بلاصاحب باید راهکاری در سطح ملی در نظر گرفته شود و استانی نیست.

انتهای پیام/پسند
  https://armanekerman.ir/vdchvznzk23nxzd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین