کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرماندار ارزوئیه در شورای بهداشت شهرستان عنوان کرد؛

تعامل بین دستگاهی مهمترین عامل رفع مشکلات بهداشتی شهرستان ارزوئیه

16 آذر 1401 ساعت 9:25

رضا اسماعیلی کاخ گفت: ضرورت تعامل بین ادارات شهرستان برای رفع مشکلات بهداشتی و تقویت سلامت عمومی امری ضروری است و با برنامه ریزی و سیاست گذاری صحیح و اصولی می‌توان بخش عمده ای از عواملی که بهداشت و سلامت عمومی جامعه را تهدید می کند و به خطر می اندازد شناسایی و از بروز آن جلوگیری کرد. 


به گزارش "راه آرمان" از ارزوئیه ، شورای بهداشت شهرستان ارزوئیه با موضوع جلوگیری از شیوع بیماری سالک به ریاست رضا اسماعیلی کاخ فرماندار و با حضور مرتضی امیری رئیس شبکه بهداشت و سایر مدیران ادارات ، به میزبانی شبکه بهداشت و درمان برگزار شد.

رضا اسماعیلی کاخ فرماندار شهرستان ارزوئیه ضمن قدردانی از زحمات و فداکاری های کادر درمان و پرسنل زحمتکش شبکه بهداشت شهرستان افزود: ضرورت تعامل بین ادارات شهرستان برای رفع مشکلات بهداشتی و تقویت سلامت عمومی امری ضروری است و با برنامه ریزی و سیاست گذاری صحیح و اصولی می‌توان بخش عمده ای از عواملی که بهداشت و سلامت عمومی جامعه را تهدید می کند و به خطر می اندازد شناسایی و از بروز آن جلوگیری کرد. 

فرماندار شهرستان ارزوئیه گفت: در موضوع پیشگیری از شیوع بیماری سالک نیز این مساله صدق می کند و در کنار شبکه بهداشت و درمان به عنوان متولی اصلی مبارزه با بیماری ها ، اداراتی همچون شهرداری ، آموزش و پرورش ، جهاد کشاورزی ، بخشداری و دهیاری ها نیز می توانند بسیار موثر واقع شوند.

وی افزود: برای پیشگیری از این بیماری باید آموزش های لازم را به مردم ارائه کرد و اقدامات پیشگیرانه موثر را به آنها منتقل کنیم و در ادامه نیز عوامل مسبب بیماری را شناسایی کرده و از بین ببریم.

در این جلسه مرتضی امیری رئیس شبکه بهداشت ارزوئیه نیز گزارشی از اقدامات انجام شده توسط شبکه بهداشت و درمان در حوزه مقابله با بیماری سالک ارائه کرد.

شایان ذکر است در پایان جلسه مصوباتی در راستای جلوگیری از رشد بیماری سالک به شرح ذیل نیز اتخاذ شد:

برگزاری نشست های آموزشی جهت اطلاع مردم از اقدامات موثر در جلوگیری از بیماری ، جونده کشی در زمین های کشاورزی از طریق تله گذاری توسط جهاد کشاورزی ، ساماندهی و سم پاشی نخاله های ساختمانی و زباله هایی که توسط شهرداری جمع آوری می‌شود و جلوگیری از تجمع زباله ها در سطح شهر و روستاها و محیط زیست ، جمع آوری سگ های ولگرد از سطح شهر و روستاها توسط شهرداری و دهیاری ها ، بهسازی و لایروبی قنوات و کانال های روباز انتقال آب از جمله مصوباتی بود که در این جلسه اتخاذ شد.

انتهای پیام/ جواد بختیاری زاده


کد مطلب: 131120

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/131120/تعامل-بین-دستگاهی-مهمترین-عامل-رفع-مشکلات-بهداشتی-شهرستان-ارزوئیه

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir