تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۴
۰
plusresetminus
حجت الاسلام میثم تارم گفت: اعتراض دانشجویان به حضور نیکسون در ایران، زمینه اولین اعتراض عدالت خواهانه و استکبار ستیزی دانشجویان بود که تا امروز ادامه دارد.
ویژگی جنبش دانشجویی، عدالت خواهی و استکبارستیزی است
به گزارش راه آرمان از جیرفت، حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در گرامیداشت روز دانشجو در تالار فاطمیه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ضمن تبریک روز دانشجو گفت: روز دانشجو به مناسبت ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ که اعتراض دانشجویان عدالت خواه برای حضور نیکسون در دانشگاه تهران و دادن دکترای افتخاری به نیکسون بود، می‌باشد.


امام جمعه جیرفت: ایستادگی دانشجویان باعث شد رژیم برای حفاظت از نیکسون از نیروی ارتش برای سرکوب دانشجویان استفاده کرد و تعدادی از دانشجویان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.


حجت الاسلام میثم تارم خاطرنشان کرد: اوج راهپیمایی ها و اعتراضات دانشجویی در سالهای ۵۶ و ۵۷ منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد و این جنبش دانشجویی بعد از انقلاب هم ادامه داشت که ویژگی این جنبش، عدالت خواهی و استکبارستیزی بود.


وی تصریح کرد: دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی هم ثابت کرد که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و در جریان ۸ سال دفاع مقدس، با حضور فعال در جبهه ها که بسیاری از دانشجویان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و دانشجو بایستی همواره آرامان خواه و مطالبه گر باشد.


احمد بلندنظر فرماندار شهرستان جیرفت در گرامیداشت روز دانشجو در تالار فاطمیه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ضمن تبریک روز دانشجو گفت: واژه دانشجو، مقدس و پر دامنه است و این روز درواقع روز استکبار ستیزی است.


فرماندار شهرستان جیرفت افزود: به دستور دولت پهلوی تعدادی از دانشجویان را به شهادت رساند و امروز هم فرزند همان ملعون فراخوان اغتشاشات می‌دهد و دانشجویان باید در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی کار کنند.


احمد بلندنظر خاطرنشان کرد: دانشجو باید وقت شناس باشد و ضمن تحلیل درست، سعی در آگاه کردن دیگران هم داشته باشد.
وی تاکید کرد: دانشجو باید به افراد ناآگاه کمک کند و آینده انقلاب توسط دانشجویان درست می‌شود.

انتهای پیام/ فاریابی https://armanekerman.ir/vdcirzazpt1apz2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما