تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۷
۰
plusresetminus
مهدی تقوی رفسنجانی گفت: دشمن با ایجاد انحراف در جنبش دانشجویی و سوق دادن دانشجویان از استکبار ستیزی به انقلاب ستیزی، به دنبال انتقام از این ملت بصیر است.
حادثه تروریستی شاه چراغ نمونه بارز  انقلاب ستیزی بود/ دشمن با انحراف دانشجویان به دنبال انتقام از ملت ایران است
دکتر مهدی تقوی رفسنجانی تحلیل گر روابط بین الملل و عضو هیئت علمی دانشگاه ولیعصر (عج)رفسنجان در گفتگو با "راه آرمان"  عنوان کرد: با گذشت حدود ۷۰سال از روز  ۱۶آذر ۱۳۳۲ و جنایت هولناک رژیم برای خوش خدمتی به ارباب آمریکایی همواره این مناسبت در تاریخ کشور ما به نام روز مبارزه بااستکبار ثبت و ضبط شده است.

وی افزود: در مورد روز  ۱۶آذر ۱۳۳۲ بعد از گذشت  ۷۰سال چند نکته قابل بررسی است؛ نکته اول آن که دشمن با ایجاد انحراف در جنبش دانشجویی و سوق دادن دانشجویان از استکبار ستیزی به انقلاب ستیزی به دنبال انتقام از این ملت بصیر است.

تقوی رفسنجانی ادامه داد: نکته دوم مربوط به نهضت مطالبه گری است، مطالبه گری شهروندان به ویژه دانشجویان خواسته خود نظام است، در رژیم شاه مطالبه گری با گلوله پاسخ داده می شد، که ۱۶ آذر، ۱۳ آبان، ۱۹دی، ۱۷شهریور گواه این ددمنشی و ستیز یک رژیم دست نشانده با یک ملت بزرگ بوده است.

تحلیلگر روابط بین الملل اذعان کرد: مطلب سوم این که در همه فتنه ها با گذشت زمان حقایق برملا و چهره کریه و ضدانسانی دشمن برملا می شود و امروز بعد از گذشت بیش از دوماه از شروع اغتشاشات ماهیت زر و زور و تزویر تا حد زیادی بر مردم ایران آشکار شده است که نمونه آن حادثه تروریستی شاه چراغ بود که علی رغم تلاش برای فاکتور کردن این جنایت به نام جمهوری اسلامی امروز دروغ و قساوت دشمن برای مردم ما اثبات شده است.


وی افزود: باید توجه داشت که این افشاگری و آشکارسازی حقایق در گستره جهانی هم امری بایسته و ضروری است که صرفا از طریق تقویت دیپلماسی در عرصه بین الملل و رسانه قوی و قابل رقابت با رسانه های بیگانه میسر است.

تقوی رفسنجانی به ضعف روایت سازی اشاره و خاطر نشان کرد:  تجربه حوادث اخیر نشان داد که حرف اول را همواره روایت اول  از رخ داد هر ماجرا، می زند، بنابراین بایداز اتفاقات تلخ گذشته و تحمیل هزینه های سنگین به این انقلاب و ملت مظلوم درس گرفت و اجازه روایت سازی های دروغین و فتنه انگیزی های بعدی را به دشمن نداد.

انتهای پیام/ طهماسبی
https://armanekerman.ir/vdcjtvevtuqetvz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین