تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۳
۰
plusresetminus
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان:

۷ طرح مرتعداری در جیرفت به مجریان احاله مدیریت شد

حمزه احمدی گفت: در راستای دستورالعمل شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور نسبت به احاله طرح های مرتعداری تهیه شده، تعداد ۷ طرح مرتعداری به مساحت ۸۲۶۱ هکتار در شهرستان جیرفت به مجریان احاله شده است.
۷ طرح مرتعداری در جیرفت به مجریان احاله مدیریت شد
به گزارش راه آرمان؛ حمزه احمدی صبح امروز در آئین امضای قرارداد احاله مدیریت طرح‌ های مرتعداری که در دفترخانه اسناد رسمی شهرستان جیرفت منعقد شد، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مدیریت و حفاظت از مراتع است زیرا تا زمانی که مشارکت جوامع محلی نباشد مدیریت مراتع دچار مشکل خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان افزود: در اجرای بند ۲٠ فصل دوم شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور و در راستای حفاظت و صیانت و همچنین احیای مراتع، ۷ طرح مرتعداری به مساحت ۸۲۶۱ هکتار در قالب احاله مدیریت مراتع با تنظیم اسناد قراردادی در دفترخانه اسناد رسمی به نماینده مرتعداران مراتع بخش های جبالبارز شمالی، ساردوئیه و اسفندقه احاله شد.
 
وی خاطرنشان کرد: به استناد تبصره ذیل ماده ۳ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها، ما باید بهره‌برداران ذی‌حق و ذی‌صلاح را شناسایی کرده و پروانه چرا در اختیار آن‌ها قرار دهیم. 
 
حمزه احمدی با اشاره به اینکه این افراد بعد از دو فصل بهره‌برداری و صدور پروانه چرا باید اقدام به تهیه طرح مرتعداری کنند افزود: طبق ماده قانونی فوق هرگونه بهره‌برداری از عرصه‌های منابع طبیعی باید در قالب طرح باشد.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، با اشاره به اینکه طرح مرتعداری پایه و اساس مدیریت ما در عرصه‌های منابع طبیعی است، خاطر نشان کرد: تمام برنامه‌هایی که باید در طرح اجرا شود، پیش‌بینی شده و برای ما ملاک عمل مفاد کتابچه طرح و قرارداد است.


انتهای پیام/ تاج الدینی 
https://armanekerman.ir/vdchkznzv23nxzd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما