تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۴
۰
plusresetminus
علیرضا وحید زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: اجرای غربالگری در راستای جلوگیری از معلولیت ها است اما بخشی از آن مربوط به فرهنگ جامعه بر می گردد از این رو  انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی در جنوب کرمان از اولویت بالاتری برخوردار است.
ضرورت اجرای فعالیت های فرهنگی در جنوب استان کرمان/ ارائه ی خدمات به ۷۵۰ معلول ذهنی در ۱۹ مرکز
به گزارش راه آرمان علیرضا وحید زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان پیش از ظهر امروز در حاشیه ی بازدید از موسسه یاس فاطمه النبی گفت: متاسفانه در دنیای مدرن خانواده ها فرزندان معلول خود را در کنار خود نمی پذیرند اگر چه امیدوراریم نگاه جامعه تغییر کند و فرد معلول را در کنار خود بپذیرد.

وی ادامه داد: در استان کرمان 5 مرکز نگه داری از معلولان وجود دارد که هر کدام ۸۰تا ۱۰۰ نفر در بخش های مختلف نگهداری می کنند.

وحید زاده با اشازه به این که نگه داری از هر معلول می تواند خانواده و یا حتی طایفه ای را درگیر کند؛ توضیح داد: در موسسه ی یاس فاطمه النبی به افراد معلول در ابعاد مختلف توجه می شود از جمله پزشک، روانکاو، پزشک تغذیه و ... همگی برای کمک رسانی و خدمات به این افراد آمده هستند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: ۷۵۰ معلول ذهنی در ۱۹ مرکز در استان کرمان در حال دریافت خدمات هستند که بخشی از هزینه ها توسط بهزیستی و بخش عمده این خدمات توسط موسسات خیریه و خیراندیشان تامین می شود.

وحید زاده با اشاره به این که در موسسه یاس فاطمه النبی بیش از ۸۰ نفر معلول ذهنی زیر ۱۴ سال دارند، تشریح کرد: باید ذهن جامعه روشن شود تا معلولین از اکوسیستم ارتباطی جامعه خارج نشوند، متاسفانه برخی از والدین فرزندان معلول خود را به این مراکز می سپارند و دیگر سراغی از آنها نمی گیرند.

وی تاکید کرد: اجرای غربالگری در راستای جلوگیری از معلولیت ها است اما بخشی از آن مربوط به فرهنگ جامعه بر می گردد از این رو  انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی در جنوب کرمان از اولویت بالاتری برخوردار است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به این که درصد آسیب های استان کرمان نسبت به استانهای دیگر بالاست، عنوان کرد: ۱۳۵۹ کودک دارای شرایط خاص در مراکز استان خدمات داده می‌شود و حق سرپرست به ۴۰۰۰ نفر داده شده است (فرد معلول د رخانه نگه داری می شود).

در ادامه  احمد شفیعی معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمان گفت: در موسسه یاس فاطمه النبی هر معلول ماهانه ۷ میلیون تومان هزینه دارد که حدود سه میلیون تومان آن را بهزیستی هزینه می کند و مابقی ان با کمک خیران تامین می شود.

وی با اشاره به این  که معلولین ذهنی بالای ۱۴ سال به مرکز توانا منتقل می شوند، توضیح داد: سیست ما این است که معلولین به آغوش خانواده ها برگردند و در کانون گرم خانواده نگاه داری شوند.
انتهای پیام/پسند
  https://armanekerman.ir/vdcc0sqsp2bq1s8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین