کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل بهزیستی استان کرمان:

لزوم رعایت سه درصدی استخدام معلولان توسط دستگاههای دولتی/ ثبت نام 7600 نفر از معلولین استان کرمان در سامانه نهضت ملی مسکن

16 آذر 1401 ساعت 13:40

علیرضا وحید زاده با اشاره به این که دستگاههای دولتی در استخدام نیرو باید رعایت سه درصدی را برای بکارگیری معلولان بکنند، گفت: در جهت تعامل با شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان برای اشتغال معلولین باید تلاش کرد.


به گزارش راه آرمان علیرضا وحید زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان پیش از ظهر امروزدر جمع خبرنگاران گفت: بر اساس رسالت سازمانی حتی برای معلولی که در موسسه یاس نگهداری می شود باید توانمند سازی را در نظر گرفت، حتی برای کسی که معلولیت آن معلولیت ذهنی شدید است.

وی ادامه داد: از این موسسات افراد غربالگری می شود و استعدادها کشف و متناسب با استعدادهای کشف شده ارجاع داده می شود به مراکز ی که در تثبیت قابلیتها و استعدادها فعالیت می کنند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان هدف اصلی موسسه ی توانبخشی رعد را ارتقای توانمندی های افراد معلول دانست و گفت: برای توانمند ساختن فرد معلول کارهای تخصصی انجام می شود تا ارتقا یابد و تا وارد مرکز رعد که توانمند سازی حرفه ای است، شودو این یعنی فرد آمادگی لازم را پیدا می کند تا در جامعه حضور یابد.

وی با اشاره به این که دستگاههای دولتی در استخدام نیرو باید رعایت سه درصدی را برای بکارگیری معلولان بکنند، توضیح داد: از رسانه ها خواستارم تا حساسیت ایجاد کنند چرا که معلولین از ما جدا نیستند همچنین در جهت  تعامل با شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان برای اشتغال معلولین باید تلاش کرد.
وحید زاده ادامه داد: یکی از جامعه هدف های بهزیستی بازار است از این رو پردیس اشتغال و کارآفرینی معلولین در حال راه‌اندازی است تا تولیدات افراد معلول با قالب بهتر و برند بهتری به بازار عرضه می شود.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به این که بم، جیرفت، ماهان، رفسنجان و سیرجان شهرهای پایلوت مناسب‌سازی و به عنوان شهر بدون مانع معرفی شده اند، توضیح داد: در هر استانی، ستادی تحت عنوان مناسب‌سازی محیط برای معلولین با ریاست استاندار وجود دارد و طبق قانون شهرداری نباید پایان کار به ساختمان‌هایی که در آن مناسب‌سازی برای معلولین نشده‌، بدهد و حتی به مجتمع‌های رفاهی بین راهی که احداث می‌شود اگر برای معلولین مناسب‌سازی نشود پایان‌کار داده نمی‌شود.

وی عنوان کرد: در خصوص مسکن معلولان یکسری تسهیلات داریم که کمک هزینه ی مسکن در سبد حمایتی بالاترین نرخ را دارد که این کمک هزینه بر اساس نوع، شدت معلولیت و مصوبات بر اساس مبلغ اعتباری که هر سال تعیین می شود در نظرگرفته می شود.
 
وحید زاده با اشاره به این که تاکنون هفت هزار و 600 نفر از معلولین استان کرمان در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند؛ گفت: افراد می توانند در سامانه ای تحت عنوان طرح مسکن ملی ایران ثبت نام و متناسب یا نوع و‌ شدت معلولیت کمک هزینه مسکن دریافت کنند.
انتهای پیام/ پسند


کد مطلب: 131147

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/131147/لزوم-رعایت-سه-درصدی-استخدام-معلولان-توسط-دستگاههای-دولتی-ثبت-نام-7600-نفر-معلولین-استان-کرمان-سامانه-نهضت-ملی-مسکن

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir