کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه جیرفت:

آیه مباهله بیانگر جایگاه رفیع حضرت زهرا(س)

16 آذر 1401 ساعت 21:12

حجت الاسلام میثم تارم گفت: جایگاه رفیع حضرت زهرا (س) در آیه مباهله بیان شده است و از نظر اسلام، غیرمسلمان به شرط رعایت قوانین حکومت اسلامی می‌تواند زندگی کند.


حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در مراسم عزاداری شام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در حسینیه عاشقان ثارالله جیرفت، ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: شأن و منزلت حضرت زهرا (س) در آیه مباهله بیان یاد شده است و اتفاق مباهله در زمان پیامبر (ص) با مسیحیت نجران رخ داده است.

 
امام جمعه جیرفت افزود: از نظر اسلام، غیر مسلمان می‌تواند به شرط رعایت قوانین حکومت اسلامی در حکومت اسلامی زندگی کند.
 
حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم خاطرنشان کرد: از نظر اسلام، اجبار معنا ندارد و ایمان یک امر قلبی است و عصاره کلمه دین در حب و بغض خلاصه شده است.
 
وی بیان کرد: انسان آزاد است تا مادامی که تعهدی را نپذیرفته وقتی تعهدی را پذیرفت، نمی‌تواند بگوید نسبت به آنچه پذیرفته، آزاد است بلکه مسئول است.
 
حجت الاسلام تارم به واقعه توبه و شهادت حر اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) بعد از توبه و هنگام شهادت حر گفت: تو حر و آزاد هستی همانگونه که مادرت اسمت را حر گذاشته است.
 
امام جمعه جیرفت افزود: اسلام به مخالفین و اقلیت های مذهبی به شرط عدم فتنه و توطئه علیه حکومت اسلامی اعلام می کند که می‌توانند در حریم حکومت اسلامی زندگی کنند و بایستی قوانین اسلامی را رعایت کنند.
 
وی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) به مسیحیان نجران هم اسلام را عرضه کرد تا مسلمان شوند یا بعنوان مسیحی در حریم حکومت اسلامی زندگی کنید و آنها مسلمان نشدند و حاضر به رعایت قوانین حکومت اسلامی هم نشدند و در نتیجه مسیحیان نجران پیشنهاد مباهله دادند که پیامبر (ص) هم پذیرفتند.
 
انتهای پیام/ فاریابی


کد مطلب: 131156

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/131156/آیه-مباهله-بیانگر-جایگاه-رفیع-حضرت-زهرا-س

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir