کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همرزم حاج قاسم عنوان کرد؛

تشکیل جبهه مقاومت هم سنگ شکل گیری بسیج است/ شهید سلیمانی فرمانده پیشرو در عملیات ها بود

17 آذر 1401 ساعت 10:22

سردار رحیمی گفت: شکل گیری جبهه مقاومت توسط سپهبد شهید سلیمانی همانند کاری بود که امام راحل در دوران انقلاب با تشکیل سپاه و بسیج انجام داد، بود، تشکیل جبهه مقاومت با استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی یک رکن به جبهه انقلاب افزود.


سردار رحیمی در گفتگو با راه آرمان در رابطه با هسته های اولیه شکل گیری جبهه مقاومت گفت: حزب الله با آموزش نیروهای ایرانی شکل گرفت، شیعیان لبنان پیش از شکل گیری حزب الله وضعیت نامناسبی داشتند و با مطرح شدن آن ها به عنوان نیروهای جهانی قدرت گرفتند.
 

وی یادآور شد: یکی از دلایلی که ایران به جنگ داعش علیه سوریه ورود پیدا کرد، احساس خطر از این اینکه هدف آن ها کل منطقه و ایران را است همچنین کمک های بی دریغ سوریه در دوران دفاع مقدس به ایران بود و در واقع تنها کشور عربی بود که در طول دفاع مقدس کنار ما بود و در مواقع حساس ما را از نظر پشتیبانی نظامی حمایت می کرد.

رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: حمله داعش به سوریه این کشور را در آستانه سقوط قرار داده بود و حتی شرایط به گونه ای بود که دیگر امیدی وجود نداشت، در این زمان با ورود حاج قاسم و پشتیبانی حزب الله ورق برگشت و سوریه نجات پیدا کرد.

تشکیل جبهه مقاومت هم سنگ شکل گیری بسیج است

سردار رحیمی اذعان کرد: شکل گیری جبهه مقاومت توسط سپهبد شهید سلیمانی همانند کاری بود که امام راحل در دوران انقلاب با تشکیل سپاه و بسیج انجام داد، بود، تشکیل جبهه مقاومت با استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی یک رکن به جبهه انقلاب افزود.

وی گفت: تشکیل جبهه مقاومت در عراق هم سبب شکست داعش و نجات این کشور شد، در تحقق این امر حاج قاسم و جبهه مقاومت نقش کلیدی داشتند.

وی افزود: کسی می تواند این جنگ ها را هدایت کند که خود میدان دیده باشد، حاج قاسم همواره در خط مقدم جبهه های 8 سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت حضور داشت.

همرزم حاج قاسم مطرح کرد: در اصول ارتش های جهان غالبا فرماندهان عقب می ایستند و با استفاده از بی سیم و مرکز فرماندهی میدان جنگ را هدایت می کنند اما جنگ ما این معادلات را تغییر داد و بیشترین شهدا را فرماندهان تشکیل می دهند.

شهادت فرماندهان بزرگ سپاه اسلام در عملیات کربلای 5 کمر لشکر را شکست

سردار رحیمی عنوان کرد: حال آنکه در عملیات کربلای 5 چندین فرمانده بزرگ ما به شهادت رسیدند، کمر لشکر در آن زمان شکست چرا که سال ها طول کشیده تا فردی به مقام فرماندهی برسد.


جانشین سپهبد شهید سلیمانی در عملیات رمضان تاکید کرد: بیشترین فردی که در ایجاد جبهه مقاومت کوشید حاج قاسم بود و خداوند هم پاداش یک عمر مجاهدت خالصانه او را داد و به دست خبیث ترین فرد به شهادت رسید.

سردار رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: شهادت آرزویی بود که حاج قاسم پیوسته برای رسیدن به آن تلاش می کرد، اگرچه ایران، جبهه مقاومت و جهان اسلام از وجود فیزیکی چنین فرمانده بزرگی محروم شدیم اما او به آرزوی دیرینه خود رسید و به اولیاء الهی و دوستان شهیدش پیوست.

انتهای پیام/


کد مطلب: 131169

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/131169/تشکیل-جبهه-مقاومت-هم-سنگ-شکل-گیری-بسیج-شهید-سلیمانی-فرمانده-پیشرو-عملیات

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir