تاریخ انتشار :جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۸
۰
plusresetminus
حجت الاسلام میثم تارم گفت: حضرت فاطمه (س) بهترین افراد روی زمین از نظر اصالت، شرافت و کرامت هستند و فاطمه (س) در اوج صفات کمالیه قرار دارند.
حضرت فاطمه زهرا (س) مظهر همه خوبی‌ها هستند
به گزارش راه آرمان، حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در شب شام غریبان فرزندان فاطمه (س) در حسینیه امام خمینی (ره) جیرفت در مراسمی که توسط دفتر امام جمعه جیرفت و هیئت عاشقان ثارالله جیرفت برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: پیامبر اسلام (ص) فرمودند: اگر قرار بود همه نیکی‌ها در قالب فردی برای ما نمایان بشود، کسی بجز فاطمه زهرا (س) نبود و براستی حضرت فاطمه (س) بهترین افراد روی زمین از نظر اصالت، شرافت و کرامت هستند.

امام جمعه جیرفت افزود: شاید این حدیث پیامبر (ص) تفسیر آیه مباهله باشد که در جریان مباهله قرار شد طرفین یکدیگر را نفرین و لعن کنند تا طرف ناحق از بین برود و در آیه مباهله از حضرت زهرا (س) که یک نفر بود و بخاطر اینکه حضرت زهرا (س) مظهر همه خوبی ها هستند، بعنوان زنان یاد شده است.

حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم خاطرنشان کرد: فاطمه (س) در اوج صفات کمالیه قرار دارند و در آیه مباهله نکات مهم دیگری هم هست که از امام حسن (ع) و امام حسین (ع) بعنوان فرزندان پیامبر (ص) ذکر شده است.

وی تصریح کرد: در فرهنگ جاهلیت، نوه دختری را فرزند نمی‌داند که خدا در این آیه این فرهنگ غلط را میکوبد و خدا در این آیه، امام علی (ع) را جان پیامبر (ص) می‌گوید زیرا امام علی (ع) نفس پیامبر (ص) است و به همین دلیل می‌تواند رهبری جامعه را انجام دهند.

حجت الاسلام تارم گفت: در روز نزول آیه مباهله، روزه مستحبی گرفتن ثواب دارد و در محل اجرای مباهله، مسجدی بنام مسجد مباهله ساخته شده است که ۵۰۰ متر با مسجد النبی فاصله دارد.

امام جمعه جیرفت افزود: مسیحیان هنگام ورود پیامبر اسلام (ص) به محل مباهله، دیدند که ایشان، امام علی (ع)، حضرت فاطمه زهرا (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) را به همراه آورده است و اسقف مسیحیت نجران گفت؛ اگر این شخص در حقانیتش شک داشت این افراد را همراه نمی آورد و با دیدن ۵ نفر همراه پیامبر (ص) گفت که ای مسیحیت نجران، قسم بخدا، چهره‌هایی را می‌بینم که اگر از خدا بخواهند کوه از جایش کنده شود کوه کنده خواهد شد و ای مسیحیان، اگر با اینها مباهله کنیم و پیامبر (ص) نفرین کنند و همراهانش آمین بگویند نسلی از ما باقی نخواهد ماند و پیشنهاد می‌کنم که در سایه حکومت اسلامی با رعایت قوانین حکومت اسلامی زندگی کنیم.

وی با اشاره به صحبت‌های اسقف مسیحیت نجران، تاکید کرد: حرف اسقف مسیحیت نجران درواقع پاسخ دندان شکن به وهابیت هم هست زیرا وهابیت می‌گوید توسل به اهل بیت (ع)، کفر و شرک است و حال آنکه قرآن تصریح کرده حضرت یعقوب به پیراهن یوسف توسل کرده و بینا شدند.

انتهای پیام/ فاریابی https://armanekerman.ir/vdcfcydyjw6dmya.igiw.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما