کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همزمان با آغاز المپیاد رزمی در رفسنجان؛

دومین سکوی ووشوی ایران با استاندارد جهانی در رفسنجان افتتاح شد

22 آذر 1401 ساعت 21:57

نخستین المپیاد ستارگان رزمی در بخش ووشو توسط باشگاه ورزشی شهرداری رفسنجان کاری نو در سطح کشور امروز آغاز به کار کرد.


به گزارش راه آرمان؛ رئیس هیئت ووشوی استان کرمان در این آئین توجه ویژه به ورزش های رزمی شهرستان و برگزاری نخستین المپیاد ستارگان رزمی توسط باشگاه ورزشی شهرداری رفسنجان را کاری نو در سطح کشور دانست و از متولیان این امر قدردانی کرد.

معین حاجی زاده بیان کرد: استان کرمان به ویژه شهرستان رفسنجان طی ادوار گذشته در رشته ووشو نمایندگانی برای شرکت در رقابت های کشوری اعزام کرده و ملی پوشان زیادی را دارد از آن جمله می توان به آقای سعید مسلمی اشاره کرد که علاوه بر کسب چندین دوره قهرمانی کشوری در رشته رزمی ووشو، تنها ملی پوش ووشو در بخش تالو استان کرمان است.

وی ادامه داد: امیدواریم با برگزاری المپیاد ستارگان رزمی و این حرکات پیش رو با حمایت باشگاه شهرداری رفسنجان به قهرمانی های مجدد کشوری در بخش تالو و ساندا دست یابیم.

حاجی زاده افزود: طی دو سال اخیر از رفسنجان نمایندگانی در این رشته هم در بخش مربی و هم رقابت کنندگان از استان کرمان به رقابت های کشوری داشتیم که قابل ستایش است.

وی در این خصوص از زحماتی که باشگاه ورزشی شهرداری رفسنجان در راستای ایجاد زیرساختها جهت ارتقا ورزش های رزمی از جمله ووشو ارائه می کند قدردانی کرد و ادامه داد: لذا ورزشکاران ما باید مدیون زحمات این باشگاه باشند و بهترین بهره مندی را از این فرصت مناسب داشته باشند.

مسابقات ووشوی جهانی و آسیایی در رفسنجان قابل اجراست

حاجی زاده که قهرمان آسیا است عنوان کرد: دومین سکوی ووشوی ایران با استاندارد جهانی در رفسنجان ایجاد شده که قابلیت برگزاری مسابقات جهانی و آسیایی را دارد؛ ضمن اینکه سکوی ساندای ووشو که در رفسنجان ایجاد شده جزو دو سکوی با استاندارد جهانی در ایران است که نخستین سکوی ایران در فدراسیون ووشوی کشوری است.

تحول ورزش شهرستان رفسنجان با یک دهم ِ هزینه های فوتبال

حسین پور محمدی مدیر باشگاه ورزشی شهرداری رفسنجان هم در این آئین اظهار کرد: ۷ ماه پیش یعنی از اردیبهشت ماه باشگاه ورزشی شهرداری رفسنجان آغاز به کار کرد و در این هفت ماه رمز موفقیت ما توجه به همه ورزش ها به جز فوتبال بود چون فوتبال بودجه های میلیاردی را می بلعد.
حسین پورمحمدی بیان کرد: بیش از ۴۰ هیئت ورزشی در رفسنجان وجود دارد اما متاسفانه بودجه های بیش از ۱۰۰ میلیاردی سمت فوتبال می رود که با یک دهم این بودجه ورزش شهرستان متحول می شود.
وی با اشاره به اینکه سعی کردیم به دام فوتبال نیفتیم و توجه را به همه ورزش ها معطوف کنیم تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور المپیاد ستارگان رزمی را در رفسنجان در حال برگزاری داریم که آغاز این رقابت ها در بین هشت رشته از ۴ آذرماه بوده و پایان آن هم در ۲۵ آذرماه خواهد بود.

پورمحمدی بیان کرد: یکی از این رشته ها ووشو بود که از روز نخست این المپیاد با اعضای هیئت جلساتی برگزار کردیم که درخواست ایجاد سکوی استاندارد ووشو را کردند لذا با پیگیری ها و موافقت مهندس کهنوجی شهردار و اعضای شورای شهر این سکو با هزینه باشگاه شهرداری آماده سازی شد.

تأمین هزینه اعزام رزمی کاران به رقابت های استانی و کشوری

وی در بحث حمایت از ورزش هم اظهار کرد: ما برای رزمی کارانی که در هزینه اعزام به رقابت های استانی یا کشوری دچار مشکل هستند اعلام امادگی داریم.
پورمحمدی ادامه داد: در چند ماه گذشته سعی کردیم هزینه اعزام ورزشکاران رزمی کار را پرداخت کنیم که تا کنون ۲۰ تیم از رشته های رزمی توسط باشگاه به مسابقات استانی و ملی اعزام شدند.

باشگاه شهرداری هزینه مربیان خارج از شهرستان را پرداخت می کند

این مقام مسئول در بحث آموزش و استعدادیابی تاکید کرد: هیئت های ورزشی می توانند نسبت به جذب مربیان تیم ملی و برتر کشور در راستای ارتقا ورزش شهرستان به این باشگاه درخواست ارائه کنند و ما نیز در پرداخت هزینه های این مربیان آمادگی داریم.
محمدمسلمی رییس هیئت ووشوی شهرستان رفسنجان هم پس از خیرمقدم به شهردار ، مسئولین، پیشکسوتان و ورزشکاران در این آئین اظهار کرد: حمایت های باشگاه ورزشی شهرداری قابل ستایش است و قول مساعد می دهیم که با حمایت های این باشگاه طی سال های آینده، تعدادی بازیکن در رشته ووشو تحویل جامعه ورزش دهیم تا افتخارآفرینی در سطح کشوری و بین المللی ایجاد کنیم.
گفتنی است مسابقات المپیاد ورزشی ستارگان رزمی در بخش ووشو بانوان در دو رده نوجوان و بزرگسال در سالن انقلاب برگزار و در پایان مسابقات از نفرات برتر تجلیل شد.
 
       
انتهای پیام/


کد مطلب: 131244

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/131244/دومین-سکوی-ووشوی-ایران-استاندارد-جهانی-رفسنجان-افتتاح

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir