تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۹
۰
plusresetminus
مجید اسدی گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود سه هزار و ۲۰۰ راس گاو و گوساله علیه بیماری بروسلوز در شهربابک واکسینه شده اند.
واکسینه بیش از سه هزار راس دام سنگین علیه بیماری بروسلوز در شهربابک
مجید اسدی گفت: تب مالت به عنوان یکی از مهمترین بیماری‌های مشترک بین دام و انسان محسوب می‌شود که مهمترین عامل تب مالت انسانی، بروسلا ملیتنسیس بوده که مخزن آن گوسفند و خصوصاً بزها هستند.
 
رییس شبکه دامپزشکی شهربابک افزود: رعایت مسائل بهداشتی قرنطینه ای در دامداری ، واکسیناسیون به موقع دام‌ها، پرهیز از مصرف لبنیات خام، معدوم سازی مناسب جنین سقط شده و استفاده از دستکش، ماسک و عینک هنگام کمک به زایمان و تیمار دام می‌تواند تا حد زیادی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند.
 
اسدی با بیان اینکه شناسایی دام‌های آلوده از طریق خونگیری و آزمایشات تخصصی دامپزشکی امکان پذیر بوده و کشتار این دام‌ها در اسرع وقت پس از شناسایی اقدامی است که از انتشار عامل بیماری در جمعیت دامی و نهایتاً جامعه انسانی پیشگیری شود.
 
وی در پایان افزود: شبکه دامپزشکی در راستای کنترل بیماری بروسلوز از ابتدای سال تا کنون بیش از ۸۰ هزار راس بره و بزغاله و حدود سه هزار و ۲۰۰ راس گاو و گوساله را علیه بیماری بروسلوز واکسینه کرده است.
 
اسدی اظهار کرد: حدود دو هزار راس گاو و ۷۰۰ راس گوسفند خونگیری و آزمایش شده اند و نیز ۱۳۰ نمونه شیر از مراکز عرضه شیر خام و کارخانه شیر و کارگاه های فرآوری محصولات لبنی شهرستان مورد آزمایش قرار گرفته اند.

انتهای پیام/شهربابک 
https://armanekerman.ir/vdcfeydyjw6dm0a.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما