تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۹
۰
plusresetminus
مجتبی محمودی تصریح کرد: بعلت نظارت با دوربین‌های جاده‌ای و تخصیص سهمیه سوخت براساس پیمایش ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، در این حوزه، قاچاق سوخت اتفاق نمی‌افتد.
قاچاق سوخت در ناوگان حمل و نقل عمومی وجود ندارد
به گزارش راه آرمان از جیرفت، مجتبی محمودی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان در نشست خبری با خبرنگاران گفت: بعد از ساختار بهداشت، بزرگترین زیرساخت و ساختار مربوط به راهداری است و قبل از انقلاب، در کل کشور ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی وجود داشت و اکنون فقط در جنوب کرمان قریب به ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر جاده روستایی وجود دارد.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان درخصوص مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی در جنوب کرمان افزود: فرسودگی و کمبود تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی در جنوب کرمان، بزرگترین مشکلات هستند که بعلت فصلی بودن بار قابل حمل است.
 
مجتبی محمودی درمورد بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در جنوب کرمان، خاطرنشان کرد: دو طرح بازسازی و واردات ناوگان ۳ سال ساخت جهت جایگزین با ناوگان ۵۰ سال به بالا، برای بازسازی ناوگان فرسوده درحال اجرا هستند.
 
محمودی جایگاه و رتبه‌ی اداره کل راهداری جنوب کرمان بین اداره کل راهداری کشور را ۱۲ اعلام کرد و تاکید کرد: با اقدامات انجام شده از ۴ سال قبل تاکنون، ۸۹ نقطه حادثه خیز در جنوب کرمان برطرف شده و برای سیلاب، آمادگی لازم را داریم.
 
وی با اشاره به طرح بخشندگی جاده ها، تصریح کرد: از سال ۱۳۸۷ بحث بخشندگی جاده ها در جنوب کرمان مطرح شده است که در این طرح، شیب جاده از یک به یک به شیب یک به شش تبدیل می‌شود تا واژگونی خودرو منجر به کشته شدن سرنشینان نشود.

قاچاق سوخت در ناوگان حمل و نقل عمومی وجود ندارد

 

مدیرکل راهداری جنوب کرمان درخصوص صدور بارنامه‌های صوری گفت: صدور بارنامه‌ی صوری یکی از راه‌های قاچاق سوخت معرفی می‌شود ولی به دلیل نظارت و رصد دوربین‌های جاده‌ای و تخصیص سهمیه سوخت براساس پیمایش، عملاً قاچاق سوخت توسط ناوگان حمل و نقل عمومی با صدور بارنامه‌ی صوری وجود ندارد.
 
مدیرکل راهداری جنوب کرمان افزود: متاسفانه برای ناوگان باربری درون شهری که توسط شهرداری‌ها مدیریت می‌شوند نظارتی درخصوص مقدار پیمایش و دوربین‌های نظارتی وجود ندارد و به دلیل عدم نظارت در این حوزه، تخلفات قاچاق سوخت هم وجود دارد.
 
مجتبی محمودی اظهار کرد: الان ۸ اکیپ آسفالت در جنوب کرمان فعال هستند و هزینه ساخت و آسفالت هر کیلومتر راه روستایی در دشت، ۴۰ میلیارد ریال و در کوهستان ۱۲۰ میلیارد ریال می‌باشد و در جنوب کرمان ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام شده است ولی برای هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی تاکنون کاری انجام نشده است که عمده اش در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد هستند.
 
وی تصریح کرد: برای راه های کوهستانی جیرفت و عنبرآباد که امکان سیل بری دارند، بعلت کمبود اعتبارات، نقطه‌ای که امکان سیل بری دارد را اصلاح می‌کنم.

بالاترین آمار تصادفات در محور جیرفت به کهنوج

 

مجتبی محمودی درخصوص محور جیرفت به اسماعیلی گفت: تاکنون ۲۵ کیلومتر از این محور با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است و برای قطعه ۱۵ کیلومتری مجوز صادر شده و پیمانکار هم انتخاب شده است ولی برای قطعه ۱۷ کیلومتری بعلت کمبود اعتبارات، مجوزی صادر نشده ولی پیگیر اعتبار و مجوز آن هستیم.
 
مدیرکل راهداری جنوب کرمان، محور جیرفت به کهنوج را دارای بالاترین رتبه تصادفات در جنوب کرمان معرفی کرد و اظهار کرد: بهسازی راهدارخانه‌ها در دستور کار است و به زودی راهدارخانه‌ی سربیژن با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال بهسازی خواهد شد.
 
محمودی خاطرنشان کرد: سال گذشته در حمل و نقل عمومی تورم ۸۱ درصدی داشتیم که کرایه حمل بار، فقط ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است و نرخ تصادفات جاده ای ناوگان حمل و نقل عمومی، کمتر از ۱ درصد است.
 
وی تاکید کرد: مطابق آمارهای سال قبل، سهم کشاورز از فروش محصولات کشاورزی، ۲۰ درصد و سهم ناوگان حمل و نقل ۴ درصد و مابقی سهم دلال بوده است.
 
انتهای پیام/ فاریابی
https://armanekerman.ir/vdcjyvevtuqetxz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما