تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۳
۰
plusresetminus
مجید اسدی گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری های دامی، ۲ هزار راس دام سنگین علیه بیماری لمپی اسکین در شهربابک واکسینه می شوند.
واکسیناسیون ۲ هزار راس دام سنگین علیه بیماری لمپی اسکین در شهربابک
مجید اسدی گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری های دامی، واکسیناسیون جمعیت دامی گاو و گوساله بر علیه بیماری لمپی اسکین انجام می‌شود.

رییس شبکه دامپزشکی شهربابک افزود: این طرح از ابتدای دی آغاز شده و در این طرح بیش از ۲ هزار راس دام سنگین علیه این بیماری واکسینه خواهند شد، در اجرای طرح فوق اولویت با دامداری ها و مناطق پر خطر اعم از کانون های بیماری سال های گذشته و مناطق مشکوک و پر جمعیت دامی خواهد بود.

وی اظهار کرد: بیماری لمپی اسکین، نوعی بیماری نوپدید ویروسی بسیار عفونی در گاوها است که باعث، کاهش تولید شیر،سقط جنین، ناباروری کاهش کیفیت پوست شده و عمدتاً بوسیله حشرات گزنده منتقل می‌شود.

اسدی تصریح کرد: خوشبختانه این بیماری قابل انتقال به انسان نیست و ویروس آن از طریق مصرف گوشت یا شیر دام بیمار به انسان منتقل نمی‌شود، در صورت شیوع ، این بیماری خسارات اقتصادی فراوانی به دامدار  وارد خواهد کرد و برای  پیشگیری از بیماری، انجام واکسیناسیون جمعیت دام سنگین، جلوگیری از نقل و انتقال غیر مجاز دام، رعایت مسائل بهداشتی قرنطینه ای از سوی دامداران و آموزش آنان لازم است.

مجید اسدی در پایان از گاوداران تقاضا کرد: ضمن همکاری با اکیپ های واکسیناسیون در صورت مشاهده علائم بیماری با شبکه دامپزشکی تماس بگیرند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/شهربابک  https://armanekerman.ir/vdcjtvevouqetmz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما