تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۴
۰
plusresetminus
وزیر جهاد کشاورزی گفت: باتوجه به ضرورت تحول و افزایش صادرات محصولات کشاورزی، جنوب کرمان به منطقه ویژه کشاورزی تبدیل خواهد شد.
تبدیل جنوب کرمان به منطقه ویژه کشاورزی/ عزم جدی دولت برای سنددار کردن اراضی کشاورزی 
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی «راه آرمان» از جیرفت، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی در چهارمین جشنواره‌ ملی مرکبات جیرفت، با اشاره به اینکه کشاورزان برای پایداری تامین غذای مردم تلاش می‌کنند، گفت: در سطح استان، تمام اختیارات وزارتی را به محمدمهدی فداکار استاندار کرمان تفویض کرده تا با کمک سازمان جهادکشاورزی بتواند تصمیم‌گیری لازم را انجام دهد.
 
وزیر جهادکشاورزی با اشاره به نبود منطقه ویژه‌ کشاورزی در کشور، افزود: با تبدیل جنوب کرمان به منطقه ویژه‌ کشاورزی، صادرات بالایی در این منطقه شکل خواهد گرفت و عزم جدی دولت برای بدست آوردن بازار کشورهای چین و هند برای صادرات مرکبات وجود دارد.
 
وی به دستور رئیس جمهور به وزارت‌خانه جهادکشاورزی مبنی بر تولید محصول کشاورزی ارزان، باکیفیت و نهال سالم، خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری کنونی دولت آن است که از خرید تضمینی محصولات کشاورزی به سمت تولید تضمینی محصولات کشاورزی رفته و اکنون دولت، خرید محصولات کشاورزی را انجام نمی‌دهد بلکه خرید محصولات کشاورزی توسط اتحادیه‌ها انجام می‌شود و اگر قیمت فروش محصولات کشاورزی پایین آمد، دولت مابه‌التفاوت قیمت را به اتحادیه‌ها پرداخت می‌کند.


عزم جدی دولت برای سنددار کردن اراضی کشاورزی 

 
ساداتی‌نژاد اظهار کرد: یکی از موضوع‌های مهم در بخش کشاورزی، اسناد اراضی کشاورزی است و عزم دولت، سنددار کردن کلیه اراضی کشاورزی است تا مشکل کشاورزان برای دریافت وام و تسهیلات کشاورزی برطرف شود.
 
سیدجواد ساداتی‌نژاد افزود: ۴ درصد اسناد اراضی کشاورزی تا قبل از این دولت سنددار شده بودند و اکنون به ۱۱ درصد عملکرد رسیده‌ایم.
 
وی خاطرنشان کرد: طرح الگوی کشت محصولات کشاورزی، بیش از ۵۰ سال روی کاغذ معطل مانده بود و اکنون با کمک کشاورزان، طرح الگوی کاشت را اجرایی خواهیم کرد.
 

ورود شرکت کشت و صنعت جیرفت به صنایع تبدیلی

 
وزیر جهادکشاورزی بیان کرد: قیمت اجاره زمین پیاز برای سال آینده‌ی زراعی به شدت بالا رفته که درواقع اعلام خطر است و با همکاری استاندار و سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان برنامه‌ریزی شود تا الگوی کشت پیاز برای سال آینده، مدیریت شود.
 
وی درخصوص توانمندی‌های شرکت کشت و صنعت جیرفت، تاکید کرد: شرکت کشت و صنعت جیرفت رسالت خدمات‌دهی به کشاورزان جنوب کرمان را دارد و مسئولیت اجتماعی خودش را انجام دهد.
 
ساداتی‌نژاد افزود: شرکت کشت و صنعت، به‌جای اجاره زمین، وارد فاز تولید در اراضی کشاورزی شود و با ورود به صنایع تبدیلی، ارزش افزوده‌ بالایی برای منطقه را ارمغان آورد.
 
انتهای خبر/ فاریابی
https://armanekerman.ir/vdcgnq9qzak9wy4.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما