تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۴۲
۰
۱
plusresetminus
بانوی مخترع کرمانی گفت: بسیاری از کشورها برایم ویزا فرستادند تا آنجا تحصیل کنم و یا از دانش من استفاده کنند اما با افتخار در کشورم می‌مانم و خدمت می‌کنم.
بسیاری از کشورها برایم ویزا فرستاده‌اند/ با افتخار می‌خواهم در کشورم خدمت کنم
به گزارش سرویس اجتماعی «آرمان کرمان» تاریخ نشان داده که زنان همواره دوشادوش مردان برای گذران زندگی در تلاش بوده اند حتی زمانیکه شکل گیری اجتماع انسانی به صورت عشایری و روستایی بود و زندگی شهری معنایی نداشت نیز زنان نقش کلیدی ایفا می‌کردند.

در ایران حفظ نقش زن و منزلت آن به عنوان مدیر خانه و از طرفی به عنوان کسی که در اجتماع به فعالیت می‌پردازد با پیروزی انقلاب اسلامی معنایی دوچندان یافته است.

مژده رضایی یکی از بانوان کرمانی است که توانسته در کنار نقش مادری خود، در جامعه ایران نقشی ایفا کند که نه تنها در استان بلکه در کشور موثر بوده است، او اکنون ۳۲ سال دارد، ۶ سال ازدواج کرده و دارای دو فرزند است.

این بانوی کرمانی چندین ثبت اختراع دارد که از این میان ۱۳ اختراع او هم اکنون به مرحله تولید رسیده است، به گفته خودش کیفیت برخی اختراع او نه تنها در ایران بلکه در جهان یافت نمی شود، او حتی توانسته بازارهای جهانی را نیز در دست بگیرد.

    خوب است بدانید که این بانوی کرمانی دکترای شیمی تجزیه دارد و ۱۲ سال است به عنوان پژوهشگر و مخترع برتر کشوری انتخاب شده است.

 از جمله اختراعات این بانوی کرمانی دستگاه آسیاب سایشی و پودرهای نانو ذراتی است؛ اختراع و طرحی که برتر از تنها نمونه آمریکایی آن در دنیا است. 

او اکنون تولید کننده چسب‌های فوق مقاومتی، انواع چسب‌های ساختمانی و صنعتی که در ساختمان‌سازی و شهرسازی از جمله ساخت پل،تونل، زیرگذر و ...استفاده می‌شود همچنین تولید کننده افزودنی‌های بتن از جمله ابر روان‌کننده‌های بتن است، محصولاتی که در صنایع ساختمانی و بتن‌ریزی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

مژده رضایی در گفتگو با خبرنگار «راه آرمان» بیان کرد: در ذهن بسیاری از افراد کلمه اختراع یعنی ساخت دستگاه و وسیله است اما از نظر شیمی ساخت مواد و فرمولاسیون را اختراع می گویند.

راه آرمان-موفق به اختراع چه محصولی شده‌اید؟
با یکسری فرمولاسیون خاص با دانش بومی و مواد صددرصد داخلی توانسته‌ام موادی که وارداتی و همچنین دارای قیمت گزافی بوده است را تولید کنم البته باید گفت کیفیت محصولات ساخته شده بسیار بالاتر از نمونه های وارداتی و با قیمت تمام شده ارزانتر به مشتری ارائه می‌شود.

راه آرمان-تفاوت محصول تولید شده شرکت شما با نمونه‌های شرکت‌های داخلی در چیست؟
نمونه محصولاتی که در شرکت من عرضه می شود با نمونه‌های داخلی این تفاوت را دارد که اولا تمام مواد استفاده شده صد‌در‌صد داخلی است، از فرمولاسیونی استفاده کرده‌ایم تا از مواد خارجی بی‌نیاز باشیم و از طرفی در کیفیت محصول تاثیر منفی نگذارد اما شرکت‌هایی که در فرمولاسیون خود مواد خارجی را بکاربرده اند بدون شک به دلیل وابسته بودن به ارز در قیمت تمام شده محصولشان با نوسان روبرو هستند همچنین ممکن است بخاطر واردات مواد اولیه با مشکل روبرو شوند.

راه آرمان-تفاوت کیفیت محصول شما با نمونه‌های خارجی در چیست؟
 نمونه‌های خارجی دارای کیفیت پایین‌تری نسبت به محصول تولید شده ما دارند چرا که یکی از ارگان‌های خاص که از نمونه خارجی استفاده می‌کرد در ابتدا محصول تولید شده ما را در کنار نمونه خارجی تست کرد و به این نتیجه رسید که قدرت فیزیکی نمونه ایرانی محصول از کیفیت بسیار بالا و ماندگاری بهتری برخوردار است، از طرفی در استفاده محصول ایرانی کارشناس این محصول در کنارشان بود تا از مشاوره آن بهره‌مند شوند برخلاف نمونه‌های خارجی که بعد از خرید محصول از مشاوره کاربر و کارشناس برخوردار نبودند.

راه آرمان-آیا تاکنون از کشورهای خارجی پیشنهاد برای همکاری داشته‌اید؟
از کشورهای مختلف درخواست داشتم برخی برای ادامه تحصیل ویزا فرستاده‌اند برخی نیز دعوت کرده‌اند تا در شرکت‌های بزرگ با آنها همکاری نمایم تا از دانش تحصیلی بنده استفاده کنند همچنین برخی کشورها پیشنهاد داشته‌اند تا خط تولیدی از محصولاتم را در کشور آن‌ها ایجاد کنیم البته فعلا تصمیمی برای رفتن ندارم و با افتخار می‌خواهم در کشورم خدمت کنم تا محصولاتم را به ارگان‌های داخلی ارائه دهم و مشکلی از مشکلات کشورم را برطرف نمایم همچنین اگر قرار است این محصول به سایر کشورها برود بهتر است برای کشورم ارزآوری کنم و به عنوان محصول صاداراتی با نام و افتخار ایران به سایر کشورها ارسال کنم.

راه آرمان-آیا نقش شما در بیرون از خانه به نقش مادری و یا همسری شما آسیبی زده است؟
 البته که کار کردن در فضای صنعتی سختی‌های خاص خود را دارد اما به لطف خدا، همسرم حامی و پشتیبانی من است از این رو با برنامه‌ریزی و کار بیشتر گام برمی‌داریم البته این فعالیت بیشتر باعث شده تا در نقش همسری، مادری و کار در بیرون تداخلی ایجاد نشود.
مدیریت خانه و زندگی به برنامه‌ریزی دقیق‌تر، داشتن یک حامی خوب مثل همسر و فعالیت بیشتر امکان پذیر است.
پدرم همیشه حامی من بوده و از من خواسته که به عنوان یک زن برای خودم محدودیت ایجاد نکنم، او از هر حضور و فعالیتی که باعث شده در جامعه موفق‌تر شوم حمایت کرده است و من را به عنوان یک فرد خودباور تربیت کرده است و به لطف خداوند بعد از ازدواج نیز همسرم حامی‌ام بوده است.

به عنوان زنی که در خانه فعالیت‌های خاص خود را دارم و از طرفی در حوزه ی صنعتی گام برداشته‌ام این دو نقش به یکدیگر صدمه نزده‌اند بلکه فعالیت من برای ایفای بهتر نقش‌هایم بیشتر شده است و پرشورتر و پرانرژی‌تر از قبل گام برمی‌دارم.

راه آرمان-آیا حجاب مانعی برای فعالیت‌های شما در بیرون از خانه بودده است؟
حجاب هیچ‌گاه مانعی برای خانم نیست خصوصا در جامعه ما که کشوری اسلامی هستیم، تاکنون نشنیده‌ام حجاب مانع فعالیت‌های زنی شده باشد.
حتی حجاب گاهی نوعی دفاع از من برای حضورم در برخی مکان‌ها شده و نه تنها ممانعت ایجاد نکرده بلکه حضور من را پررنگ‌تر کرده است.
از نگاه من حجاب یعنی حفظ عفاف یک خانم با توجه به ارزش وجودی او، اگر‌چه هر کسی تعریف خاصی از حجاب دارد اما در نهایت حجاب یعنی حفظ عفاف و نوع پوشش به نحوی باشد که یک خانم را بتواند در جامعه حفظ کند.

راه آرمان-محصولات شرکت شما چه رتبه‌هایی را کسب کرده است؟
تا به امروز طرح‌ها و ایده‌هایم جزو اولین‌های کشوری قرار گرفته است و اخیرا محصولات تجاری و تولیدی شرکت بین چندین شرکت کننده  از لحاظ کیفیت، کمیت و قیمت رتبه اول را گرفته است همچنین رتبه اول در وزارت راه‌و‌شهرسازی در صنایع ساختمانی میان چندین شرکت قدر و قدیمی را بدست آوردم.  
انتهای پیام/پسند
https://armanekerman.ir/vdcgzx9qwak9wz4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

حسین
احسنت بر این بانوی پرافتخار ایرانی
انشاالله ک خداوند همیشه حافظ شما بوده و مسئولین قدر شمارا دانسته واز دانش شما استفاده نمایند و همیشه شاهد موفقیت شما در این عرصه باشیم
درود برشما 🌹🌷