تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۹
۱۶۱
plusresetminus
معاون عمرانی استانداری کرمان گفت: گل گهر و مس از جمله صنایعی بوده‌اند که آب به آن‌ها رسیده است و امیدواریم، از محل خط دوم انتقال، آب بخشی از صنایع حوزه شمال استان را نیز تأمین کنیم.
تامین آب صنایع شمال کرمان با اجرای خط دوم انتقال آب از خلیج‌فارس

مصطفی آیت‌اللهی‌موسوی، در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی «راه آرمان» با اشاره به پروژه انتقال آب خلیج‌فارس به صنایع حوزه کرمان و یزد گفت: خط اول این پروژه اجرایی شده و خط دوم آن در حال شروع است.

معاون عمرانی استانداری کرمان بیان کرد: در خط اول این پروژه آب به صنایع کرمان رسیده است و با توجه به اینکه تخصیص بخشی از آن برای تأمین آب شرب در نظر گرفته‌شده بود، پیش‌بینی استان این است که از تلاقی آن با خطی از سد خِرسان به سمت کرمان، بتوانیم مسیر انتقالی را اجرا کنیم تا بخشی از کسری آب کرمان، زرند و رفسنجان را تأمین کنیم.

وی ابراز کرد: این طرح را در جلسه دولت پیشنهاد دادیم که مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای طرح انتقال آب به شهرهای شمالی استان مصوب شده که از طرق مختلف مانند تهاتر با شرکت نفت، مسئولیت‌های‌ اجتماعی صنایع و بخشی از محل اعتبارات دولت تأمین می‌شود.

موسوی آیت‌اللهی  بابیان اینکه دستگاه اجرایی این طرح وزارت نیرو است، اذعان کرد: تأمین لوله بخشی از مسیر خریداری‌شده است؛ همچنین  مسئولین آب منطقه‌ای با پیمانکار در حال رایزنی هستند تا عملیات اجرایی شروع شود.

وی تصریح کرد: البته این یک طرح کلی است که در کنار آن تبخیرخانه، خط انتقال داخلی و ... نیز مدنظر قرارگرفته است  که در نظر داشتیم مجموعه این کارها انجام شود و به‌طورکلی در مصوبات سفر ریاست جمهوری پیش‌بینی‌شده بود.

آیت‌اللهی‌موسوی تأکید کرد: برنامه این است که پس از ابلاغ اعتبارات، پروژه به بهره‌برداری برسد و بتوانیم طبق برنامه بلندمدت پیش‌بینی‌شده، تأمین آب مناطق شمالی را انجام دهیم.

معاون عمرانی استانداری کرمان عنوان کرد: برای طرح انتقال آب به شهرهای شمالی استان مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد تومان و برای تکمیل طرح آب‌رسانی به شهر کرمان و مواردی مانند تصفیه‌خانه، مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

وی اظهار کرد: گل گهر و مس از جمله صنایعی بوده‌اند که آب به آن‌ها رسیده است و طبق رایزنی‌ها و مکاتباتی که با وزارت نیرو  و صمت داریم، پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم از محل خط دوم انتقال آب خلیج‌فارس، آب بخشی از صنایع حوزه شمال استان را نیز تأمین کنیم.

معاون عمرانی استانداری کرمان در خصوص پروژه بهشت‌آباد و صفا رود تأکید کرد: بهشت‌آباد همان پروژه تأمین آب شهرهای شمالی از سد خِرسان است که یک پروژه کلی و نیازمند بیش از ۷۰۰ کیلومتر اجرای لوله است که زمان‌بر است؛ ما از تلاقی این سد با خط انتقال آب خلیج‌فارس برای تأمین آب این مناطق استفاده می‌کنیم.

آیت‌اللهی خاطرنشان کرد: تأمین آب از سد شهیدان امیر تیموری یک طرح کلی بوده است که خود سد، بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی  داشته و در مصوبات سفر برای تکمیل آن پیش‌بینی اعتبارشده است و در خصوص خط انتقال آن‌هم مشکلات قضایی وجود داشته که در حال پیگیری است.

انتهای خبر/ طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdceww8zojh8x7i.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین