تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۵
۰
plusresetminus
رئیس پلیس فتای استان کرمان خبر داد:

کلاهبرداری ۳ میلیاردی در سایت دیوار

رئیس پلیس فتای کرمان گفت: فردی که در پوشش فروش ادوات کشاورزی در سایت دیوار ۳ میلیارد ریال از مردم کلاهبردار کرد، شناسایی و دستگیر شد.
کلاهبرداری ۳ میلیاردی در سایت دیوار
محمدرضا رضایی در گفتگو با سرویس اجتماعی  پایگاه خبری «راه آرمان» در رابطه کلاهبرداری ۳ میلیارد ریالی در سایت دیوار گفت: در پي مراجعه شهروندی از اهالی شهرستان‌های جنوبی و ارائه مرجوعه قضايي مبني بر اينکه قصد خريد يک دستگاه تراکتور را داشته است و در سايت ديوار با آگهي فروش تراکتور مواجه در نتیجه با شماره شخص آگهي‌دهنده تماس حاصل کرده و فرد مورد نظر از وي درخواست مي‌نمايد تا بخشي از قيمت تراکتور را به حساب ايشان واريز نمايد و پس از تحويل تراکتور باقيمانده مبلغ را پرداخت کند.

وی در توضیح این پرونده ادامه داد: طي توافق صورت گرفته شاکي مبلغ ۳ میلیارد ريال را به حساب اعلامي واريز مي نمايد ولي پس از سپري شدن موعد تحويل، متهم ضمن خاموش نمودن شماره همراه خود از ارسال تراکنور نيز خودداري می کند.

رضایی بیان کرد: جهت پي‌جويي پرونده و با اخذ اطلاعات اوليه توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد فرد کلاهبردار خارج از استان مي باشد و کليه اقدامات مجرمانه وي از یکی از استان های شمال غربی انجام شده و این کلاهبردار برای اجرايي کردن نقشه کلاهبرداري از کارت هاي بانکي اجاره‌اي استفاده کرده است.

رئیس پلیس فتای استان کرمان توضیح داد: پس از هماهنگي قضايي صورت گرفته متهم جوانی 25 ساله شناسایی، دستگير و بلافاصله به استان کرمان اعزام گردید.

وی تاکید کرد:  طي تحقيقات صورت گرفته، متهم ضمن اعتراف به بزه انجام شده هدف خود از انجام اين عمل را کسب منافع مالي بیان و اذعان نمود که اولین مورد کلاهبرداری او بوده که در همین مرتبه نخست دستگیر شده است.

رضایی افزود: به هیچ عنوان فریب آگهی های وسوسه انگیز فضای مجازی را نخورده و با توجه به فعالیت کلاهبرداران در سایت های واسط آگهی مثل دیوار قبل از رویت کالای سفارشی به هیچ عنوان اقدام به واریز بیعانه نکنید.

 رئيس پليس فتا کرمان در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/پسند https://armanekerman.ir/vdcc4iqss2bq1x8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین